بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۱۱۴۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
یک توپاز ۴۹قیراطی پس از آنکه سال‌ها به‌عنوان دارایی شخصی نگهداری شده بود حالا در موزه ملی تاریخ طبیعی آمریکا نگهداری می‌شود.
تدبیر24»یک سنگ توپاز سرخ ۴۹ قیراطی که از ارزنده‌ترین و نایاب‌ترین جواهرات جهان، به‌حساب می‌آید به موزه تاریخ طبیعی اسمیتسونیان در واشینگتن اهدا شده و به‌نمایش گذاشته شد.

توپاز سرخ نایاب به موزه تاریخ طبیعی اهدا شد +عکس

این سنگ قیمتی درشت که "توپاز شعله ویتنی" نام گرفته سال‌ها پیش از معدنی در اورو پرتوی برزیل استخراج شده و تاکنون به‌عنوان دارایی‌های شخصی و به‌صورت خصوصی نگهداری می‌شد، اما کورالین رایت ویتنی، مالک فعلی این توپاز، حالا آن را به موزه تاریخ طبیعی اسمیتسونیان اهدا کرده است.

مدیر موزه ملی تاریخ طبیعی آمریکا با اشاره به سخاوت مالک این سنگ قیمتی که آن را به گنجینه سنگ‌های قیمتی جهان اهدا کرده می‌گوید: توپاز قرمز، عموماً به‌رنگ طلایی متمایل به نارنجی است، اما آنچه این توپاز را متفاوت می‌کند رنگ سرخ شفاف آن است، رنگی خاص که حاصل ورود رگه‌هایی از کروم به درون بلور این توپاز، در زمان شکل‌گیری آن است.

توپاز سرخ نایاب به موزه تاریخ طبیعی اهدا شد +عکس

این توپاز نادر، یک کانی سیلیکاتی با ساختار بلوری راست‌لوزی (ارتورومبیک) است که نوع تراش‌خورده آن جواهر است. توپاز به‌صورت بی‌رنگ یا به‌رنگ‌های طلایی، آبی روشن، صورتی مایل به قرمز و سبز روشن با جلای شیشه‌ای یافت می‌شود. این کانی رخ کامل، شکستگی صدفی و خاصیت فلورسانس ضعیف دارد.


برچسب ها: تدبیر24 ، توپاز سرخ
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها