بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۴۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷
دانشگاه «سنترال فلوریدا» خاک ماه را به علاوه هزینه حمل و نقل، کیلویی ۲۰ دلار می فروشد!

تدبیر24»گروهی از محققان آستروفیزیک دانشگاه «سنترال فلورید»UCF یک روش علمی و استاندارد برای ابداع خاک ماه و سیارک ارائه کرده اند. این روش شبیه سازی نام گرفته است.

خاک مریخ را کیلویی ۲۰ دلار بخرید

این تیم یافته های خود را در ژورنال Icarus منتشر کرده است.

دان بریت یکی از اعضای گروه علوم سیاره ای این دانشگاه می گوید: باتوجه به افزایش تحقیقات درباره مریخ، این روش کارآمد خواهد بود. اگر قرار باشد ما به مریخ برویم، به غذا، آب و مواد دیگر نیاز داریم. برای کشف راه حل این چالش ها باید ایده هایمان را آزمایش کنیم. به عنوان مثال دانشمندان به دنبال روش های پرورش مواد غذایی در مریخ هستند. بنابراین باید تکنیک هایشان را در خاکی آزمایش کنند که شباهت زیادی به مریخ داشته باشد.

نشانگرهای شیمیایی موجود در نمونه خاک مریخ که کاوشگر جستجو آن را به زمین آورده مبنای فرمول تهیه این نوع خاک است.

در حال حاضر محققان ازخاک های شبیه سازی شده ای استفاده می کنند که استاندارد نیستند، بنابراین نتایج آزمایش ها با یکدیگر متفاوت است.

از آنجا که فرمول نوین براساس یک روش علمی است و افرادی که خاک را سفارش دهند می توانند آن را بسازند و آزمایش هایی انجام دهند. به این ترتیب میزان عدم قطعیت در آزمایش ها کاسته می شود.

به هرحال محققان این دانشگاه معتقدند بازار مناسبی برای خاک شبیه سازی شده وجود دارد. جالب آنکه تاکنون ۳۰ سفارش برای دریافت نمونه ای از این خاک ثبت شده و حتی یکی از مشتریان آن مرکز فضایی کندی است که نیم تن خاک شبیه سازی شده سفارش داده است.

این محققان تصمیم دارند خاک ماه شبیه سازی شده را نیز تولید کنند.

برچسب ها: تدبیر24 ، خاک مریخ
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها