بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۴۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷
سال تحصیلی گذشته با ماجرای ناگواری پایان یافت؛ ماجرای آزار و اذیت تعدادی از دانش‌آموزان توسط معاون مدرسه.

تدبیر24»این خبر به سرعت در فضای مجازی و شبکه‌های داخلی و خارجی مخابره شد و ظرف مدت کوتاه جریان وسیعی را به وجود آورد؛ جریانی که ایجاد کننده نگرانی در بین خانواده‌ها بود و مدارس را به فضای آلوده تشبیه می‌کرد.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش به سرعت به این ماجرا ورود کرد ودستور پیگیری ویژه داد.

مدرسه معین به خاطره‌های تلخ پیوست+عکس

شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی شهر تهران نیز به سرعت تشکیل جلسه داد و مدیر مدرسه را به مدت ۲ سال از فعالیت در مدارس غیردولتی و دولتی محکوم کرد.

علیرضا راهپیما رئیس وقت اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران در آن زمان گفت: در شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی رأی به شماره ۸۶۸ صادر شد که در بند یک این رأی آورده شده است به استناد بند «ج» ماده ۹ قانون تاسیس مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی و سهل انگاری بر نظارت بر امور آموزشی و پرورشی اداره مالی و اداری مدرسه و بند ۳ ماده ۳۵ قانون تاسیس و مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، موسس به توبیخ محکوم می‌شود.

وی ادامه داد: در بند ۲ این ماده آمده است که به استناد بند «پ» ماده ۳۵ قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی، مدیر عزل و به علت عدم انجام وظایف محوله و سهل‌انگاری در نظارت و به کارگیری نیروی انسانی مناسب و متعهد به محرومیت از مدیریت در مدارس و مراکز غیردولتی به مدت ۲ سال محکوم می‌شود.

تعدادی از نمایندگان مجلس نیز ورود پیدا کردند، اما ورود رهبر معظم انقلاب به این ماجرا برای پیگیری و حل آن، نشان دهنده اوج حساسیت ایشان به مسئله تعلیم و تربیت و دانش‌آموزان است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به ریاست قوه قضائیه دستور دادند پس از محاکمه، در اسرع وقت حدود الهی در رابطه با متهمان اجرا شود.

در متن دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به آیت‌الله آملی ریاست قوه قضائیه آمده است: «خبر جنایت در یکی از مدارس غرب تهران موجب اندوه و تأسف شد. مقتضی است پس از محاکمه سریعاً حدود الهی را در رابطه با محکومین اجرا نمایید».

مدرسه معین به خاطره‌های تلخ پیوست+عکس

بنا بر دستور رهبر معظم انقلاب، این موضوع به سرعت پیگیری شد و چندی پیش غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران در خصوص پرونده ناظم مدرسه معین، اظهار کرد: «متهم در دادگاه بدوی به ۱۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود که این حکم از ناحیه متهم و وکیل مدافع وی مورد تجدید نظرخواهی قرار گرفته بود. شکات پرونده و دادستان نسبت به حکم درخواست تجدید نظرخواهی نداشتند».

وی افزود: «بر اساس تجدیدنظرخواهی متهم، پرونده در دادگاه تجدید نظر رسیدگی شد و این دادگاه، رأی بدوی را تایید کرد و عیناً همان مجازات تعیین شده از ناحیه دادگاه بدوی قطعیت پیدا کرد».

مهر ماه امسال، نام «سرآمدان علم» به جای «مدرسه معین» در ساختمان این مدرسه، خودنمایی کرد؛ مسعود ثقفی رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش در این خصوص گفت: «به لحاظ حقوقی مجوز نماینده حقوقی مدرسه دکتر معین لغو شده است، اما سهامداران مؤسسه حق دارند در ملک احداثی با کاربری آموزشی مدرسه فعالیت داشته باشند لذا طبق قانون آن‌ها می‌توانند با معرفی نماینده حقوقی و نام جدید در سایر دوره‌های تحصیلی (به جز دوره اول متوسطه) به فعالیت خود ادامه دهند».

وی با بیان اینکه کادر مدرسه تغییر کرده و نیرویی از آن مدرسه در مجتمع فعالیت نمی‌کنند، افزود: «یک مدرسه در مجتمع مرتکب تخلف شده بود و در مدرسه ابتدایی و متوسطه دوم تخلفی صورت نگرفته بود و، چون اسم مدرسه شائبه ایجاد می‌کرد، مجوز جدید با عنوان جدید صادر و مدرسه فعالیت قانونی خود را شروع کرده است».

اکنون ۴ ماه از این ماجرا می‌گذرد؛ معاون متخلف در حال گذراندن مجازات است و نام مدرسه نیز تغییر کرده است.

عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در نشست خبری خود در این خصوص در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره آخرین وضعیت مدرسه معین اظهار کرد: درباره مدرسه معین اولین بار است صحبت می‌کنم و بسیار متأسفم هزاران نفر در این خصوص مصاحبه کردند که اطلاعی هم نداشتند.

وی ادامه داد: وقتی معلوم نیست موضوع چیست درباره‌اش صحبت کردن کار ناشایستی است و ما نیز غیر از اقدام اولیه، صبر کردیم تا مرجع قضایی پیگیری کرد و اعلام کرد که موضوع چیست.

باقری بیان اینکه دبیرستان دوره اول معین که این اتفاق افتاد دیگر وجود ندارد، گفت: شورای نظارت آموزش و پرورش تهران، دوره اول متوسطه را منحل کرد و مجوز کسی که این مدارس را تأسیس کرده بود، لغو شد و بر این اساس اتوماتیک‌وار آن دو مدرسه دیگر یعنی دوره ابتدایی و متوسطه دوم نیز منحل شد.

وی اضافه کرد: کاربری زمین ساختمان مدرسه معین، آموزشی است که چند سرمایه‌گذار که اکثریت بازنشسته آموزش و پرورش بودند، مدرسه را ساخته بودند و یکی مجوز گرفته بود که ما بعد از ماجرای روی داده، اجازه تشکیل دوره اول متوسطه را ندادیم اعلام کردیم این کادر و مدیر باید بروند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: سرمایه‌گذاران، فرد واجدالشرایطی با تأیید نهاد‌های ذی‌ربط معرفی کردند و مدرسه دیگری تشکیل شد و دیگر مدرسه معین وجود ندارد البته اجازه تشکیل دوره اول متوسطه به مدرسه جدید هم در این ساختمان داده نشد.

وی با بیان اینکه مجوز دوره اول متوسطه زمانی داده می‌شود که مدرسه جدید در ساختمان دیگری فعالیت کند، افزود: دلیل موافقت با استعفای مدیر منطقه این بود که دوره اول متوسطه معین را منحل نکرده بود.

باقری اضافه کرد: مدیر مدرسه از مدیریت خلع شده و دو سال محرومیت دارد؛ برای معاون خاطی نیز رأی دادگاه صادر شده است، ضمن اینکه شورای نظارت هم بر همین میزان محروم از فعالیت در آموزش و پرورش داده است و دیگر نمی‌تواند معلم باشد.

به گزارش فارس، آنچه درباره مدرسه معین رخ داده است، یک غفلت از نظارت است و با حذف مدرسه معین، مشکل حل نمی‌شود بلکه نظارت بر مدارس باید آنقدر قوی باشد که هم معلم شایسته گام در مدرسه بگذارد و هم نظارت بر روند فعالیت‌های مدرسه به خوبی صورت گیرد.

برچسب ها: تدبیر24 ، مدرسه معین
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها