بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۴۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
قاسمی:
سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: مبارزه با تروریسم نیازمند اجماع و اقدام جهانی است.
تدبیر24»بهرام قاسمی در نشست خبری با خبرنگاران، با محکوم کردن  مجدد حادثه تروریستی اهواز گفت : همانطور که بارها اعلام کرده ایم مبارزه با تروریسم نیازمند اجماع و اقدام جهانی است و همه کشورها باید در زمینه مبارزه با این پدیده شوم اقدام کنند.

قاسمی در پاسخ به پرسش خبرنگاری که از وی پرسید، برخی معتقدند مکانیسم مالی اروپا برای ایران همان تکرار طرح نفت در برابر غذاست؟ با رد این مطلب گفت: روند مذاکرات ایران با سه کشور اروپایی و چین و روسیه از بعد خروج آمریکا از برجام ادامه دارد و ما در بخش‌های زیادی به تفاهماتی نزدیک شدیم و در برخی حوزه‌ها بعد از نشست نیویورک در سطح وزیران خارجه ایران و 1+4 قرار شد باز کارها کمی تکمیل شود.

وی ادامه داد: به دلایل و شرایط خاص و فشاری که آمریکا روی همه کشورهای جهان برای ممانعت از همکاری با ایران وارد کرده است و هزینه و وقت زیادی هم صرف این کار کرده است، سازوکاری که میان ایران و اروپا مطرح بوده خیلی علنی و آشکار نشده و نخواهد شد و این به دلایل و مصالح ملی و وجود معاندینی است که در صدد تخریب این رابطه و شکل گیری سازوکار مالی هستند. از این رو اظهارنظرها درباره این بسته یا پیشنهاداتی که وجود دارد بیشتر گمانه‌زنی است و هیچ کس اطلاع دقیقی از جزییات این مکانیسم‌های طراحی شده ندارد و بحث شما درباره این‌که این مکانیسم تکرار برنامه نفت در برابر غذاست را رد می‌کنم. ایران و 1+4 در این مسیر حرکت نمی‌کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در ارتباط با حمله موشکی ایران توسط سپاه پاسداران به مقر گروه‌های تروریستی در سوریه  در پاسخ به حمله تروریستی هفته گذشته در اهواز، اظهار کرد:  این اقدام نشان دهنده عزم راسخ ایران در مبارزه مستمر، پایدار و جدی علیه کانونهای پرورش، تولید، تسلیح  و  آموزش نیروهای تروریستی در سطوح و طیف‌های مختلف است.

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آقای لاوروف  وزیر خارجه روسیه پیشنهاد داده است که مسکو  بین ایران و رژیم صهیونیستی  میانجی‌گری کند، تصریح کرد: ایشان لطف دارد. فکر می‌کنم  همگان به  موضع ایران نسبت به این  رژیم که یک رژیم نامشروع است آگاهی دارند و مواضع ایران در برابر این رژیم کاملاً مشخص است.

سخنگوی وزارت خارجه  در پاسخ به سوالی در رابطه با حمله موشکی سپاه به مقر تروریست‌ها در شرق فرات، تصریح کرد : حمله موشکی ایران به مقر گروه‌های تروریستی در شرق فرات در سوریه اقدامی هماهنگ شده بود.

وی در در پاسخ به سوال خبرنگار پرسش کننده مبنی بر اینکه یعنی این اقدام با دولت سوریه و روسیه هماهنگ شده بوده است؟ خاطرنشان کرد: توضیح بیشتری ندارم ولی همانطور که گفتم  اقدامات لازم برای انجام این اقدام ضد تروریستی انجام شده بود .

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها