بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۴۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
ماری پیر والکمن که پس از مطالعه درباره اسلام و تشییع به این مذهب گروید و نام مریم ابو الذهب را برای خود برگزید،‌ سال‌ها برای شناساندن شیعیان به جوامع غربی تلاش کرد و پژوهش‌های متعددی را نیز در این زمینه انجام داد.

تدبیر24»در طول تاریخ بسیارند انسان‌هایی که پس از تحقیق و پژوهش‌های فراوان به مذهب تشیع گرویده‌اند، انسان‌هایی که هر کدام داستان منحصر به فرد و اعجاب‌آوری درباره چگونگی آشنایی و دل‌باختگی‌شان به آیین تشیع دارند. مریم ابو الذهب با نام اصلی ماری پیر والکمن، اسلام‌شناس و شیعه پژوه فرانسوی نیز یکی از همین انسان‌هاست که نوجوانی و جوانی‌اش با آثار فرهنگ شرق گذشت و داستان علاقه‌مندی‌اش به مذهب تشیع بسیار شنیدنی است.

این پژوهشگر از سنین کودکی در پی مطالعه و کسب اطلاعات درباره فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف بود، علاقه‌اش به فرهنگ و زبان شرقی عاملی شد تا از همان دوران نوجوانی و جوانی با مهاجران پاکستانی و افغان در فرانسه دم خور شود و همین ارتباط عاملی شد تا ضمن علاقه‌مندی به فرهنگ این دو کشور، عضو موسسه زبان‌های شرقی شود.

ماری پیر سفرهای متعددی به کشورهای شرقی چون بنگلادش، ایران و لبنان داشت و در طی همین سفرها بود که با دین اسلام و مذهب تشییع آشنا شد و پس از تحقیقات و پژوهش‌هایی که درباره این زمینه داشت، در ۱۸ سالگی به دین اسلام گروید و مذهب تشیع را برای خود انتخاب کرد و به این ترتیب مسیر تازه‌ای در زندگی پیش رویش گشوده شد. او مدتی بعد به سوریه سفر کرد و در جریان دیداری، با ناظم ابو الذهب آشنا شد و با او ازدواج کرد.

این پژوهشگر که در موسسه زبان‌های شرقی توانسته بود زبان‌های فارسی، عربی، هندی، اردو و پنجابی را یاد بگیرد، سپس راهی پاکستان و افغانستان شد و ضمن تحقیق درباره وضعیت ادیان و فرقه‌های مختلف در این دو کشور به فعالیت‌های بشردوستانه نیز مشغول شد.

مریم ابوذهاب

ابو الذهب همچنین در این مدت نقش بسیار زیادی در انعکاس وضعیت شیعیان پاکستان و افغانستان داشت و در طول مدتی که در حال رفت و آمد میان فرانسه و کشورهای شرقی بود همواره در فضای آکادمیک و تبلیغاتی غرب شرایط شیعیان پاکستان و افغانستان را مطرح و تبلیغ می‌کرد.

روز به روز بر آتش علاقه او به مذهب تشییع افزوده ‌شد تا جایی که پای او به مراسم‌ ایام محرم و عزاداری امام حسین(ع) باز شد، به طوری که هر ساله در مجالس عزاداری در شهرهای لاهور، راول‌پندی و جهنگ شرکت می‌کرد.

او هم‌چنین سفرهای متعددی به عراق و شهرهای نجف و کربلا داشت و در نهایت هم وصیت کرده بود تا پس از فوتش، پیکر او را در مسیر پیاده‌روی اربعین دفن کنند.

مریم ابوالذهب ۳ سال با سرطان دست و پنجه نرم کرد و در نهایت هم تسلیم این بیماری مهلک شد و در روز اول نوامبر سال ۲۰۱۷ در منطقه پانزدهم پاریس دار فانی را وداع گفت.

تشییع پیکر مریم ابوذهاب

او صبح روز چهارشنبه هشتم نوامبر همان سال و دو روز مانده به اربعین امام حسین(ع)، پس از تشییع پیکرش در حرم امام علی بن ابی‌طالب(ع) در مسیر پیاده‌روی اربعین نزدیک به عمود ۱۷۲، پشت حسینیه‌‌ شیخ البطحاء أبوطالب طبق وصیتش به خاک سپرده شد.

روابط شیعی-سنی، مخاصمات فرقه‌ای، و گروه‌های جهادگرا از جمله مهم‌ترین موضوعاتی بودند که ابوالذهب در طول سال‌های فعالیت خود در حوزه اسلام‌پژوهی مورد مطالعه و بررسی قرار داد.

محل دفن مریم ابوذهاب


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها