بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۴۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
غذا‌های ژاپنی یکی از بهترین غذا‌ها در جهان هستند. دوستداران غذا از تهیه دقیق و پیچیده غذا‌های ژاپنی و سِرو منحصر به فرد آن‌ها لذّت می‌برند. در این گزارش از بین لیست بلند بالای غذا‌های ژاپنی پنج بشقاب معروف و منحصر به فرد ژاپنی را انتخاب کرده و به معرفی آن پرداخته ایم. با ما همراه باشید.
تدبیر24»غذا‌های ژاپنی یکی از بهترین غذا‌ها در جهان هستند. دوستداران غذا از تهیه دقیق و پیچیده غذا‌های ژاپنی و سِرو منحصر به فرد آن‌ها لذّت می‌برند. در این گزارش از بین لیست بلند بالای غذا‌های ژاپنی پنج بشقاب معروف و منحصر به فرد ژاپنی را انتخاب کرده و به معرفی آن پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

۱. ماهی فوگو Fugu؛ مرز باریک بین مرگ و زندگی

پنج غذای منحصر به فرد و عجیب ژاپنی

فوگو یک خوراک دریایی خطرناک است و غذای سنّتی مردم استان «یاماگوچی» ژاپن به شمار می‌رود. این غذا از بادکنک ماهی‌های سمّی (که در زبان ژاپنی به آن فوگو 河豚 گفته می‌شود) تهیه می‌گردد. آشپز‌ها قسمت‌های زهردار ماهی را با دقّت جدا می‌کنند. براساس قانون ژاپن تهیه فوگو فقط باید توسط آشپز‌های حرفه‌ای انجام شود، زیرا آماده‌سازی خانگی این ماهی اغلب منجر به مرگ افراد می‌شود.

۲. غذای زمستانی Shirako

پنج غذای منحصر به فرد و عجیب ژاپنی

شیراکو یکی از محبوبترین بشقاب‌های غذا در کشور ژاپن به شمار می‌رود و از اعضای داخلی و خاگ ماهیِ «پافر فیش» یا ماهی Cod تهیه می‌گردد. آن‌ها این خوراک را به صورت خام می‌خورند و یا کمی در آب می‌جوشانند که حالت کِرم مانندی به خود می‌گیرد و اغلب در فصل زمستان و موسم باروری ماهی‌ها آن را در رستوران هایشان سِرو می‌کنند.

۳. غذای دریایی Shiokara

پنج غذای منحصر به فرد و عجیب ژاپنی

شیوکارا نوعی غذای دریایی تخمیرشده است که با نمک و برنج مخلوط می‌شود و با وجود معروف بودن این غذا در کشور ژاپن، اما محبوبیت آنچنانی ندارد و معمولاً در شیشه و یا قوطی‌های پلاستیکی فروخته می‌شود و شناخته‌ترین نوع آن «هو ایکا» نام دارد.

۴. ساکورانیکو Sakuraniku گوشت اسب با زنجبیل و پیاز

پنج غذای منحصر به فرد و عجیب ژاپنی

ژاپنی‌ها بُرش‌های نازک گوشت اسب را با سس سویا و زنجبیل به اضافه‌ی پیاز سِرو می‌کنند و به آن "ساکورانیکو" می‌گویند. این غذا در کشور‌های اروپایی هم به شدت رواج دارد، اما مزه و ترکیب آن کمی متفاوت‌تر از مشابه آن در ژاپن است.

۵. خوراک کبد ماهی Ankimo

پنج غذای منحصر به فرد و عجیب ژاپنی

این خوراک عبارت است از کبد ماهی Monkfish یا anko و آن را با بخار نیهونشو (عرق برنج) می‌پزند و معمولاً با فلفل‌های رنگی و پیازچه‌های خرد شده و سس پونزو (نوعی سرکه ژاپنی) سرو می‌کنند.

برچسب ها: تدبیر24 ، منحصر
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها