بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۴۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
عضو هیات رئیسه مجلس گفت: با وجودی که مخالفان لایحه CFT همچنان بر مواضع قبلی خود هستند و بحث را به جای جلسات کارشناسی به کف خیابان می کشانند. ولی فضای مثبت و خوبی درباره این لایحه در صحن وجود دارد و مطمئنا این لایحه که به احتمال زیاد هفته آینده به صحن می آید، رای می آورد.

تدبیر24»علیرضا رحیمی در گفت وگو با «خطِ اعتدال» با اشاره به آخرین وضعیت لایحه CFT اظهار کرد: مجموعا با توجه به جلسات مختلفی که برای تشریح و موشکافی این کنوانسیون و رفع شبهه و پاسخ به سوالات برگزار شد و اعضای وزارت خارجه، مدیران و کارشناسان این وزارت خانه و همچنین افرادی از وزارت اطلاعات، مرکز پژوهش های مجلس و بانک مرکزی در این جلسات حضور داشتند، به همه شبهات پاسخ داده شد و محتوای کنوانسیون هم تشریح شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: حتی فرضیاتی که مخالفات فرض می گیرند هم مورد بررسی قرار گرفت و درباره همه آنها صحبت شد.

این عضو هیات رئیسه مجلس درباره بررسی لایحه CTF در صحن علنی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حالی که بررسی لایحه CFT در دستور کار این هفته مجلس قرار داشت اما به دلیل برگزاری دو جلسه غیرعلنی در هفته جاری، بررسی این لایحه احتمالا به هفته آینده موکول می شود.

این نماینده مردم تهران در مجلس افزود: مجلس در حال حاضر بررسی لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در دستور کار دارد و در صورت اتمام بررسی این لایحه وارد بررسی لایحه CFT می شود که بعید است در این هفته انجام شود.

رحیمی با اشاره به فضای عمومی مثبت مجلس درباره لایحه CFT خاطرنشان کرد: فضای صحن درباره این لایحه فضای مثبت و سازنده ای شده است. البته مخالفان حق مخالفت و اظهارنظر دارند و روی نظرشان هم پافشاری می کنند ولی این مسئله مانع از آمدن این لایحه به صحن علنی مجلس برای بررسی و رای گیری نمی شود.

این نماینده اصلاح طلب مردم تهران در مجلس بااشاره به آیین نامه داخلی تاکید کرد: برابر آیین نامه داخلی باید حتما این لایحه در صحن مطرح شود و قابل پیش بینی است که فضای مثبت موجود منجر به تصویب این لایحه خواهد شد.

رحیمی ضمن یادآوری ارسال پیامک های مختلف توهین، تهدید و نفرین برای نمایندگان جهت متقاعد کردن آنها برای مخالفت با لایحه CFTدر صحن و همچنین تجمع گروهی مقابل مجلس در این باره گفت:البته اتفاقی که افتاد این بود که برخی مخالفت ها و نظرات کارشناسی را به اعتراضات و تجمع کف خیابانی تبدیل کردند که اتفاق جالبی نبود و تاثیر مثبتی هم در صحن مجلس نخواهد داشت.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: اگر حرف و استدلالی وجود دارد باید در جلسات کارشناسی مطرح شود. این افراد مطمئن باشند فشار سیاسی نظر کارشناسی و اغنایی نمایندگان را تغییر نمی دهد.

او در ادامه با اشاره به نظر کمیسیون امنیت ملی درباره این کنوانسیون افزود: البته کمیسیون امنیت ملی در این باره تصویب کرده و شروط ۸ گانه ای را به کنوانسیون اضافه کرده بود که این شروط ۸ گانه همچنان مورد تصویب و تایید ونظر کمیسیون است.

این عضو هیات رئیسه مجلس با اطمینان از اینکه در نهایت این امیدواری وجود دارد که fatf به سرانجام برسد، گفت: هم مطرح شدن و هم تصویب این لوایح ۴ گانه در صحن مجلس قطعی است و فضای مثبت و سازنده ای در مجلس نسبت به این لوایح در شرایط فعلی وجود دارد.

این عضو فراکسیون امید مجلس ابراز امیدواری کرد: در صورتی که مجلس نظر به این لوایح ۴ گانه نظر مثبت بدهد، طبق سابقه گذشته که شورای نگهبان نشان داده بود نسبت به این لوایح دقت نظر دارد و ایرادات شکلی به لوایح قبلی گرفته بود و مجلس آن ایرادها را برطرف کرد، درباره لایحه CFT هم اگر ایرادی بگیرد جدی نخواهد بود و مجلس هم پس از بررسی و رفع ایراد آن را به سرانجام می رساند.



برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها