بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۵۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱
سفیر ایران در لاهه:
سفیر کشورمان در لاهه تاکید کرد: تصویب ساز و کار انتساب کاربرد سلاح‌های شیمایی فراتر از وظایف سازمان منع سلاح‌های شیمیایی است و هر گونه بودجه برای اجرای این تصمیم بدون توجیه است.
تدبیر24»علیرضا جهانگیری سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان منع سلاح های شیمیایی، در روز نخست اجلاس طی سخنانی با انتقاد از تصویب سازوکار انتساب کاربرد سلاح‌های شیمیایی در چهارمین کنفرانس ویژه کشورهای عضو کنوانسیون که فراتر از وظایف سازمان منع سلاح های شیمیایی است، تخصیص هرگونه بودجه برای اجرای این تصمیم غیر اجماعی و بحث برانگیز و تغییر ساختار سازمان منع سلاح‌های شیمیایی از جمله تاسیس اداره جدیدی تحت عنوان اداره ویژه انتساب را بدون توجیه دانست.

وی در مورد نحوه دستیابی به تصمیم کنفرانس ویژه کشورهای عضو اظهار کرد: متاسفانه برخی دولت‌های عضو سازمان حتی در موضوعات حیاتی از تصمیمات اجماعی فاصله گرفته و به‌دنبال منحرف ساختن سازمان از ماهیت فنی آن هستند.


سفیر و نماینده دائم کشورمان درباره انهدام سلاح‌های شیمیائی سوریه، ضمن استقبال از پیشرفت‌های حاصل شده در این زمینه و با عنایت به همکاری دولت سوریه با سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، بر اجتناب از سیاسی کاری در این پرونده و پرهیز از سیاه نمایی در خصوص همکاری سازنده سوریه با سازمان تاکید کرد.


سفیر کشورمان در لاهه همچنین در خصوص دهمین دوره بین المللی ابعاد پزشکی کمک و حفاظت در برابر سلاح‌های شیمیائی که از  1 تا 5 اکتبر سال‌جاری در تهران برگزار شد، گفت: این دوره به منزله فرصتی ارزشمند برای تقویت دانش و مهارت پزشکان برای معالجه قربانیان سلاح‌های شیمیایی محسوب می‌شود.

هشتاد و نهمین اجلاس شورای اجرایی سازمان منع‌ سلاح‌های شیمیایی از تاریخ 17 تا 20 مهر سال جاری در مقر این سازمان در لاهه برگزار می‌شود.

برچسب ها: تدبیر24 ، سازوکار
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها