بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۱۵۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱
بعد از جام‌جهانی تا به حال دو اردوی ملی و چهار فیفادی داشته‌ایم که دو تا از آنها از دست رفته و دو تای دیگر هم به مصاف با ازبکستان و بولیوی اختصاص یافته است.
تدبیر24»روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «باز هم رسیدیم به اردوهای تیم ملی و دوباره داستان عدم برگزاری مسابقات تدارکاتی مطلوب برای تیم کشورمان اوج گرفت. بعد از جام‌جهانی تا به حال دو اردوی ملی و چهار فیفادی داشته‌ایم که دو تا از آنها از دست رفته و دو تای دیگر هم به مصاف با ازبکستان و بولیوی اختصاص یافته است. بازی اول را برده‌ایم و مسابقه دوم روز ۲۴ مهر در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

در این بین طی روزهای اخیر بازیکنان تیم ملی به قطار رو در روی خبرنگاران ایستاده‌اند و به شدت از فقدان مسابقات دوستانه درست و حسابی برای تیم ملی گله کرده‌اند. پدیده «مصاحبه‌های هماهنگ» اصلا چیز جدیدی در تیم کی‌روش نیست و همیشه دیده‌ایم که شاگردان او هر چند ماه یک بار به‌ صورت متمرکز و احتمالا سفارش‌شده در مورد مسائل مورد نظر مربی پرتغالی حرف می‌زنند. بعد از سوژه‌هایی مثل کیفیت لباس تیم ملی و امکانات، حالا نوبت حمله به بازی با بولیوی رسیده و تقریبا تمام بازیکنان تیم ملی در طول یک هفته گذشته علیه این مسابقه موضع منفی گرفته‌اند؛ به‌ خصوص که در این دو فیفادی اخیر، تیم‌های آسیایی با رقبای بزرگ و سرشناس دیدار کردند. به‌ عنوان مثال عربستان به دیدار برزیل رفت، قطر با اکوادور مصاف داد و تیم ملی عراق با آرژانتین ملاقات کرد. حالا بار دیگر همه می‌پرسند چرا تیم ملی ایران که صدرنشین رنکینگ آسیایی فیفا هم هست، نمی‌تواند از این بازی‌های بزرگ داشته باشد؛ مخصوصا که این بار این موضوع به مطالبه خود کی‌روش هم تبدیل شده و مصاحبه‌های یکپارچه بازیکنان و نیز لحن گزنده و بدقلقی‌های شخص آقای سرمربی نشان می‌دهد او از این مساله شاکی است.

بحث در مورد چرایی عدم برگزاری مسابقات مهم تدارکاتی، عمری به درازای حضور کی‌روش در ایران دارد و تقریبا هفت سال است که مدام تکرار می‌شود. ما در این مدت فقط دو بازی مهم دوستانه با تیم‌های ملی سوئد و شیلی داشتیم اما یک فرضیه دیگر هم وجود دارد مبنی بر این که بسیاری از مواقع عدم ملاقات با تیم‌های سرشناس، خواسته خود کی‌روش است. به‌ عنوان مثال اخیرا یک بنگاه ترتیب‌دهنده مسابقات دوستانه ملی به ایران پیشنهاد انجام یک بازی تدارکاتی با آرژانتین و حتی دریافت پول را داده بود اما فدراسیون به بهانه نامعتبر بودن این شرکت پیشنهاد مزبور را بررسی نکرد؛ آن هم در حالی که اسم این ایجنت در سایت فیفا ثبت شده بود و نهایتا فدراسیون می‌توانست با عقد قرارداد، در صورت عدم برگزاری بازی مطالبه غرامت کند.

از این مبهم‌تر، ادعای حمیدرضا آصفی به‌ عنوان مشاور امور بین‌المللی فدراسیون فوتبال بود. آصفی قبل از جام‌ جهانی مدعی شد از طریق روابط دیپلماتیک ترتیب برگزاری دو بازی دوستانه با مکزیک و کرواسی را داده بود اما کارلوس کی‌روش با آن موافقت نکرد؛ ادعای مهمی که با هیچ واکنشی از سوی کی‌روش و فدراسیون مواجه نشد. موضوع زمانی دردناک‌تر شد که کرواسی در جام‌ جهانی خوش درخشید و حتی به فینال راه یافت. با تمام این اوصاف دست‌ کم تا امروز روشن نشده در مورد عدم برگزاری مسابقات دوستانه مطلوب چه کسی راست می‌گوید؛ واقعیتی که شاید بعد از رفتن کی‌روش از ایران، ابعاد بیشتری از آن روشن شود.»

برچسب ها: تدبیر24 ، راست
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها