بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۱۵۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳
سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه افتتاحیه نهمین دوره مجلس دانش آموزی در جمع خبرنگاران گفت: امروز نهمین دوره مجلس دانش آموزی شروع شد و مثل همیشه نشاط و امید در مجامع دانش آموزی موج می‌زند خوشبختانه امروز هم شاهد این فضا بودیم.

تدبیر24»وی به حضور ۱۵۰ نماینده در مجلس دانش آموزی اشاره کرد و ادامه داد: دانش‌آموزان منتخب هر استان، مشاوران مدیرکل نیز محسوب می‌شوند و ابلاغی را از مدیرکل استان دریافت می. کنند.

بطحایی افزود: آنان نظرات خود را ارائه می‌کنند علاوه براین یک فرآیند نظام مندی نیز دارند که کمیسیون‌هایی در مجلس تشکیل می‌شود که هریک دستورکاری دارند و نمایندگان در این کمیسیون‌ها در طول سال تحصیلی، جلساتی را برگزار می‌کنند و نظرات خود را به دبیرخانه ارائه می‌دهند و با جمع بندی دبیرخانه در اختیار نهاد‌های تصمیم ساز قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مجلس در سال‌های گذشته فراز و فرود‌هایی داشته است، گفت: در طول ادوار مختلف محلس نظرات راه گشایی داشته است که هم در کتب درسی و هم در برنامه‌های آموزشی و پرورشی مورد استفاده قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: مهمترین مأموریت و هدف مجلس و این فرایند که از سطح مدرسه آعاز شده و به سطح ملی می‌رسد نوعی تمرین مهارت‌های اجتماعی و مهارت‌های تصمیم گیری است و این تمرین بیشتر نقش الگوبرداری و الگوسازی دارد، اما در متن این فرایند، پیشنهاد‌های بسیار سازنده‌ای را تاکنون دریافت کرده ایم که به بخش‌های کارشناسی مربوط سپرده شده است؛ البته در مواردی نظرات باعث اصلاح آیین نامه و دستورالعمل‌هایی در محتوا‌های آموزشی شده است.

وی درباره نقش مجلس دانش‌آموزی در سند تحول گفت: یکی از مهم‌ترین وظایفی که این تشکل دارد توسعه متوازن تربیت در ساحت‌های شش گانه است. شالوده اصلی سند تحول این است که باید فرایند تربیت به گونه‌ای باشد که در تمام ساحت‌های شش گانه تربیت استعداد‌های دانش آموزان شکوفا شود و مسیر تربیت را طی کنند.

بطحایی در پاسخ به پرسشی درباره سهمیه استخدام معلولان در آموزش و پرورش و عدم رعایت آن ادامه داد: در مواردی که تعداد متقاضی کمتر از سهمیه اختصاص یافته بوده است، نمی‌توانستیم این استفاده را کنیم. یعنی جا‌هایی را داشتیم که تعداد متقاضیان کمتر از سهمیه بوده است در اینگونه موارد نتوانستیم کاملا ۳ درصد را اختصاص دهیم، اما در سایر مواردی که تعداد متقاضی به اندازه سهمیه بوده است، استفاده کردیم البته مواردی که سهمیه باقی بماند در حال رایزنی با سازمان امور استخدامی هستیم تا بتوان این سهمیه را در سال‌های بعد ذخیره و به سرجمع اضافه کنیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره تعطیلات زمستانی مدارس اظهار کرد: امسال فعلا تکلیف این موضوع روشن نیست.

بطحایی درباره توزیع شیر مدارس نیز گفت: شیر مدارس متاسفانه به دلیل مشکلات اعتباری همچنان در هاله‌ای از ابهام است منتظریم اعتبارت ابلاغ شود البته سازمان برنامه با پیش‌بینی‌های انجام شده این وعده را داده است برای ۶ ماهه دوم سال توزیع شیر صورت گیرد ولو با اینکه تعداد دفعات کمتر باشد.

برچسب ها: تدبیر24 ، بطحایی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها