بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۵۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴
معمولا کیک‌های عروسی به ندرت تا پایان روز نگه داشته می‌شود، اما یک کیک عروسی پس از گذشت ۱۲۰ سال همچنان دست نخورده باقی مانده و عنوان قدیمی‌ترین کیک عروسی را از آن خود کرده است.

تدبیر24»این کیک تزئین‌شده در سال ۱۸۹۸ و در زمان سلطنت ملکه ویکتوریا ساخته شده و علیرغم وجود یک ترک بزرگ که ناشی از انفجار بمب در طول جنگ جهانی دوم بوده، همچنان دست نخورده باقی مانده است.

قدیمی‌ترین کیک عروسی جهان +عکس

این کیک عروسی که دارای تزئینات گل است ابتدا به رنگ سفید و با نماد پاکی و خالصی ساخته شد، اما به مرور زمان تغییر رنگ داد و تبدیل به یک کیک قهوه‌ای رنگ شد، البته علیرغم تغییرات ظاهری همچنان رطوبت خود را در بخش داخلی حفظ کرده است.

این کیک ابتدا پشت ویترین یک شیرینی‌فروشی خانوادگی در انگلستان به نمایش گذاشته شده بود و مدت ۱۰۰ سال در آنجا قرار داشت تا اینکه یکی از دختران این خانواده شیرینی‌فروش کیک را به یک موزه ناشناس کوچک به نام ویلیس در شهر بیزینک‌استوک در همپشایر انگلستان اهدا کرد.

سوتاپلیس مسئول موزه ویلیس در خصوص این کیک می‌گوید، زمان اهدای کیک به موزه به دلیل شرایط نامناسب نگهداری و افزایش دما، شکر از آیسینگ کیک جدا شده بود و دختر خانواده شیرینی‌فروش که روز‌های پایانی عمر خود را می‌گذراند به خاطر ترس از دزدیده شدن کیک، آن را به موزه اهدا کرد.

در حال حاضر طی اقداماتی ظریف و با بکارگیری مواد نگهدارنده این کیک با استفاده از ژل سیلیکا خشک شده تا از خرابی‌های بیشتر جلوگیری شود.

رئیس موزه ویلیس امیدوار است که این کیک ویکتوریایی تا ۱۰۰ سال دیگر حفظ شود.

برچسب ها: تدبیر24 ، کیک
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها