بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۱۱۵۴۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
ذکریا نیکویی در گفت و گو با تدبیر24:
حجت الاسلام ذکریا نیکویی با انتقاد از نگاه اقتصادی دولت به پیاده‌روی اربعین تأکید کرد: باید تلاش‌ها در جهت تشویق و تسریع این راهپیمایی بزرگ باشد، اما دولت به این مراسم به‌عنوان منبع درآمد نظر دارد، افزایش کرایه‌ها، گرفتن هزینه‌های بیمه، هلال‌احمر و پارکینگ هیچ توجیهی ندارد.
تدبیر24»سفیر اقتصاد مقاومتی در گفت و گو با تدبیر24 تأکید کرد: حماسه اربعین سرمایه عظیمی است که باید از آن به بهترین صورت بهره‌برداری کرد و از دولت عراق نیز به خاطر تلاش‌ها و خدمات برای زائران خارجی تشکر کرد.


وی با انتقاد از نگاه اقتصادی دولت به پیاده‌روی اربعین گفت: باید تلاش‌ها در جهت تشویق و تسریع این راهپیمایی بزرگ باشد، اما دولت به این مراسم به‌عنوان منبع درآمد نظر دارد، افزایش کرایه‌ها، گرفتن هزینه‌های بیمه، هلال‌احمر و پارکینگ هیچ توجیهی ندارد.

این فعال حوزه دیپلماسی اقتصادی افزود: اخذ گذرنامه و روادید برای عبور از مرز ضروری و لازم است و هیچ‌کس نباید به خود چنین اجازه‌ای بدهد که بدون روادید و دیگر تشریفات قانونی از مرز عبور کند

وی با بیان اهمیت احترام به حس میزبانی و مهمان‌نوازی ملت عراق گفت: نباید حس میزبانی و مهمان‌نوازی ملت عراق در ایران نادیده گرفته شود، چراکه آن‌ها برای حفظ امنیت و رفاه زوار تمام تلاش خود را انجام می‌دهند که از همین‌جا هم باید از آن‌ها تشکر کرد.
وی، اظهار داشت: امروز پدیده راهپیمایی اربعین رویداد بسیار تأثیرگذاری در جهان است چراکه به برکت وسایل ارتباطاتی که وجود دارد سبب اثربخشی فراوانی شده است بنابراین نخبگان جهان و تمامی مردم شیفته حق، حقیقت و عدالت را مجذوب کرده است به همین دلیل هر چه قدر مراسم باشکوه بیشتری برگزار شود می‌تواند افراد بیشتری را جذب کنند.
نیکویی گفت: با اربعین افراد به مطالعه کربلا و اتفاق عاشورا می‌پردازند و مشاهده می‌کنند که در عاشورا و کربلا چه اتفاقی رخ داده است که با گذشت این همه‌سال همچنان شور، حرارت و گرمی در بین مردم وجود دارد و مردم خود را به سختی و زحمت می‌اندازند تا به خاندان اهل‌بیت (ع) ابراز ارادت کنند قطعاً زمانی که با شعارها و خطبه‌های امام حسین(ع) آشنا شوند بدون تردید دلباخته و دلداده امام حسین(ع) خواهند شد.
این سفیر اقتصادمقاومتی اظهار داشت: در این ایام هزینه‌های حمل‌ونقل را حداقل دو برابر کرده‌اند، در این زمینه دولت باید وارد عمل شود و حتی اگر لازم شد این هزینه‌ها را خودش پرداخت کند زیرا این هزینه‌ها تبدیل به سرمایه ایمان و اعتقاد مردم می‌شود به همین دلیل این هزینه‌ها به هدر نخواهد رفت.
نیکویی گفت: دولت باید درباره اربعین سرمایه‌گذاری کند و به این دلیل که مراسم اربعین کار مردمی است آن را به تأخیر نیندازد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: از تمامی رسانه‌ها و وسایل ارتباط‌جمعی انتظار می‌رود که به نحو احسن این مراسم را پوشش خبری بدهند تا همه‌ساله معرفت مردم را افزایش دهند؛ زیرا زیارت به همراه معرفت هست و از نظر فرهنگی بسیار مهم است که وضعیت معرفتی، احساسات و هیجانات با یک معرفت ژرف گره بخورد تا بتواند آثار ماندگاری را داشته باشد.
برچسب ها: تدبیر24 ، اربعین
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها