بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۵۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
حق دانستن انسانها در دسترسی آزادانه به اطلاعات و همچنین پنهان کردن اطلاعات و عدم دسترسی آزاد به یافته های علمی و..‌. می تواند به آگاهی، فساد، و نابرابری ها در جوامع بشری دامن بزند.
تدبیر24»فیروز قاسمی- یکی از سئوال هایی که همواره ذهن من را درگیر کرده است. این است که آیا در انتظار جامعه ای باشیم که با پرداختن به صورت مسئله « با تمرکر بر مشکل و یا مشکلات» ممکن است آینده ما را رقم بزند بمانم، یا با استقلال فکری همراه با تحقیق و بررسی در صدد حل مسئله باشیم و خود سرنوشت خود را معین کنیم !...
همواره در اندیشه بشری، اندیشه انتقادی، اندیشه پژوهشی و... در خصوص واقعیات جامعه با ارایه راه کارهایی برای رفع و حل مشگلات جامعه با ریشه یابی و با پرداختن به مسئله در جامعه و اجتماع  شناخت بهترى از محیط اطراف به دست آمده است.
به همین جهت، آگاهی رسانی با ارایه اطلاعات و با پرداختن به اصل مسئله در پی دانستن می توان به ایده ها، نظریه ها و... جدیدی دست یافت. در این صورت است که به خوبی درک می شود كه همه چيز را نمى دانیم. بنابراین با تحلیل و‌ بررسی و با مرور مشکل در جهت حل مسئله می توان متمرکز شد.
در طی سال ها فعالیت در حرفه ی روزنامه نگاری همواره با این مهم در تضاد بودم و در اندیشه خود کنکاش می کردم چه عاملی باعث می شود تا در مواجهه با رویدادها، رخدادها و... صرفٱ به مشکل پیش آمده «صورت مسئله» می پردازیم، و پرداختن به راه حل ها را نادیده می گیریم. تا اینکه به استقلال فکری و فرآیند پرداختن به حل مسئله رسیدم .
اندیشه انرژی است. بنابراین نمی بایست محدود به معلول ها شد و علت ها را نادیده گرفت. چرا که عاملی سبب شده است تا معلول ها وجود خارجی پیدا کنند. معلول ها نام هایی دارند که تا حدی همه با آن آشنا هستیم. در همین جهت قدرت انرژی راههایی را به ما نشان میدهد تا این فرآیند را معکوس کنیم و به علت ها بپردازیم.
وجود مسئله را انکار نکنیم. مسئله را مشکل نبینیم، مسئله اتفاقی است که رخ داده است. ویک گام از مشکل جلوتر است. وقتی با مشکل رو در رو شدیم و ریشه های آن را پیدا کردیم با مسئله روبرو می شویم.
مشکل مسئله ای است که همه عوامل و متغیرهای مؤثر در آن برای ما مشخص نیست. حل مسئله فرآیندی است که نیاز به تجربه های عملی و توانمندی های ذهنی دارد. که با شناخت و رفتار هدایت شده و با کمک راه حل های موثر یا سازگارانه به نتیجه مطلوب می رسد.
بنابراین عقاید نیرو بخش موجب می شوند که  از توانیهای خود به شایستگی استفاده کنیم، و عقاید بازدارنده خود را کنار بگذاریم.
در زندگی، غالبآ از اموری صحبت می کنیم که نظر روشنی درباره آنها نداریم.
ساده ترین راه درک مسئله آن است که سنگ بنا آنرا بشناسیم، ممکن است نظریه های گوناگونی در ذهن خود داشته باشیم که در واقع به صورت اعتقاد در نیامده باشد. چرا که نظریه مانند اعتقاد اطمینان بخش نیست.
با اعتقاد بر اینکه دانستن حق مردم است. و با توجه به گستردگی اینترنت، فضای مجازی، شبکه های اجتماعی، رسانه ها و... با مرور و بررسی مسائل «حل مسئله» با دانسته های خود در جهت پیشبرد جامعه ای آگاه و به دور از بی اطلاعی، با اندیشه تغییر، اصلاح،  صلح و آرامش با به روز شدن می توان چشم اندار و دریچه ای  جدید گشود.
برچسب ها: تدبیر24 ، حق دانستن
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها