بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۵۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳
تدبیر24»محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ضرورت تغییر وضعیت معیشتی فرهنگیان در بودجه سال 98 و حتی قبل از آن، گفت: "طرح تنظیم مقررات مالی و اداری آموزش و پرورش" که اکنون نمایندگان کمیسیون‌‎های تخصصی مجلس همچون برنامه و بودجه و آموزش و پرورش در حال بررسی جزئیات آن هستند در صورت تصویب جزئیات در صحن علنی می‌تواند بسیاری از مشکلات معیشتی فرهنگیان را حل و فصل کند.


"طرح تنظیم مقررات مالی و اداری آموزش و پرورش" بسته‌ای حمایتی از فرهنگیان است

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این طرح پیش‌بینی‌های خوبی برای معیشت فرهنگیان شده و برخی منابع لازم برای آن توسط مجلس دیده شده و برخی نیز برعهده دولت گذاشته شده است، افزود: طرح فوق که به نوعی بسته‌ای حمایتی از فرهنگیان به شمار می‌آید می‌تواند پایه‌ای برای ارتقاء وضعیت معیشتی آن‌ها در سال آینده و سال‌های آتی باشد لذا باید تا قبل از پایان سال در صحن علنی بررسی و تصویب شود.

موکول کردن ارتقاء معیشت فرهنگیان به بودجه سال آینده اشتباه است/کاهش قدرت خرید فرهنگیان

وی با اعتقاد به اینکه موکول کردن تصمیم‌گیری برای ارتقاء معیشت فرهنگیان به بودجه سال آینده اشتباه است چراکه قدرت خرید فرهنگیان بیش از گذشته کاهش پیدا کرده، افزود: "طرح تنظیم مقررات مالی آموزش و پرورش" یک ماده واحده با 10 بند دارد که طراحان‌اش هدف تدوین آن را اجرای هرچه بهتر سند تحول بنیادین، ارتقای کیفیت برنامه‌های آموزش و پرورش و حل مشکلات فرهنگیان اعلام کرده‌‌اند.

پرداخت پاداش بازنشستگی فرهنگیان از یک‌درصد درآمد شرکت‌های دولتی

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس در ادامه توضیح داد: بند اول این طرح مربوط به اختصاص یک‌درصد از درآمد همه شرکت‌ها، موسسات و بانک‌های دولتی به آموزش و پرورش است. این همان مبلغی است که در بودجه امسال آموزش و پرورش مقرر شد؛ از محل آن پاداش بازنشستگی فرهنگیان تامین شود.

افزایش حقوق در هر دستگاهی مشروط به تامین اعتبار برای فرهنگیان

فرهنگی با اشاره به اینکه طبق این طرح هرگونه افزایش حقوق در هر دستگاهی مشروط به تامین اعتبار برای فرهنگیان خواهد شد، اضافه کرد: مطابق این طرح دولت مکلف است در ارائه لوایح و تصویب سایر مصوبات دولت،‌ برای هرگونه افزایش پرداخت مستمر، غیرمستمر و رفاهی کارکنان دستگاه‌های اجرائی، اعتبار مورد نیاز برای فرهنگیان را در اولویت قرار دهد، به نحوی که هرگونه افزایش در هر کدام از دستگاه‌های اجرائی منوط به تامین و تخصیص اعتبار مربوط برای وزارت آموزش و پرورش باشد.
فوق‌العاده‌هایی باعنوان‌های مناطق کمتر توسعه یافته، ایثارگری، کمک‌هزینه عائله‌مندی و اولاد و... باید به همه کارکنان آموزش و پرورش  تعلق بگیرد.

تغییر در شیوه فوق‌العاده‌های پرداختی به فرهنگیان

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تغییر در شیوه فوق‌العاده‌های پرداختی به فرهنگیان را یکی دیگر از مفاد این طرح عنوان کرد و افزود: بر این اساس فوق‌العاده‌هایی باعنوان‌های مناطق کمتر توسعه یافته، ایثارگری، کمک‌هزینه عائله‌مندی و اولاد و... باید به همه کارکنان آموزش و پرورش نیز تعلق بگیرد.
برچسب ها: تدبیر24 ، فرهنگیان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها