بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۵
معاون مبارزه با جرایم سایبر پلیس فتا با اعلام اینکه 10 درصد کلاهبرداریهای رایانه ای تحت پوش ارسال ایمیل های فریبنده است، گفت: معرفی به عنوان تاجر ورشکسته، شاهزاده مخلوع یا وکیل خانواده ای پولدار روشهای جدید کلاهبرداری اینترنتی است.
سرهنگ تورج کاظمی اظهار داشت: وظیفه پلیس به عنوان مجری قانون  و ضابط قضائی برخورد با سایتهای مجرمانه بر اساس نوع جرم و مجازاتهای تعیین شده در قانون است. البته مجازات نهایی توسط مراجع قضائی در چارچوب قانون تعیین و اجرا می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از روش های رایج و شایع کلاهبرداری در فضای مجازی، کلاهبرداری از طریق ایمیل های نیجریه ای است،گفت: در این روش افراد با ارسال ایمیل با عناوینی از جمله برنده شدن در لاتاری ها، معرفی خود به عنوان تاجر ورشکسته، شاهزاده ای مخلوع یا وکیل خانواده ای که بزرگ آن فوت کرده است  با ارسال مدارک و چکهای جعلی افراد ساده لوح را فریب می دهند.
 
به گفته معاون مبارزه با جرایم سایبر پلیس فتا، این افراد با طرح این عنوان که برای سیر مراحل قانونی و دریافت جایزه یا انتقال پول نیاز به واریز مبلغی توسط فرد قربانی است تا حد ممکن و طی چند مرحله به شیوه های مختلف مهندسی اجتماعی از این افراد کلاهبرداری می کنند.
 
کاظمی افزود: زمانی که شخص فریب خورده متوجه شد که مورد کلاهبرداری قرار گرفته کلاهبرداران ارتباط خود را با این فرد قطع می کنند.
 
وی با بیان اینکه بیشتر این ایمیل ها از خارج کشور ارسال می شود، تاکید کرد: شخص ارسال کننده از ایمیل و تلفن های اجاره ای یا آدرسهای  جعلی استفاده می کند. بنابراین پیگیری این نوع کلاهبرداری از سوی پلیس بسیار سخت است و در اکثر موارد به نتیجه نمی رسد.
 
معاون مبارزه با جرایم سایبر پلیس فتا با اعلام اینکه 10 درصد از کلاهبرداری های رایانه ای و اینترنتی تحت پوشش ایمیل های فریبنده است،ادامه داد: در یکی از روش های کلاهبرداری افراد سودجو ایمیل تاجران و صرافان که گردش بانکی زیادی دارند را هک کرده  و از طریق ایمیل اقدام به رد و بدل کردن اطلاعات حساب های بانکی خود برای واریز پول می کنند.
 
به گزارش مهر،وی ادامه داد: در این روش افراد سودجو با هک کردن ایمیل شخص تاجر از طرف او ایمیلی که دارای شماره حسابشان است را با شماره حساب اصلی فرد عوض کرده و آن را برای صراف (طعمه) ارسال می کنند. صراف نیز باتوجه به سابقه قبلی مکاتبات و آشنایی با مشتری به موضوع شک نکرده و بدون اطلاع از موضوع پول را به همان حساب واریز می کند. باید بگویم که در این گونه کلاهبرداری ها نیز همانند کلاهبرداری نیجریه ای روند پیگیری سخت و طولانی است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها