بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۶
 مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به پنج ویژگی که در انتخاب کوچه‌های زیبا در نظر گرفته شده است، گفت: باید اعضای شورایاری‌ها احساس کنند یک رقابت جدی در شهر وجود دارد. باید رقابت به وجود بیاید، اما در حال حاضر این حال و هوا و انگیزه وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، محمد جواد شوشتری در مراسم اختتامیه «جشنواره کوچه‌های زیبا» افزود: در جهت زیباسازی شهر تهران بارها گفته شده اگر شهروندان اراده‌ای نکنند برای اینکه اتفاقی در شهر بیفتد هیچ اتفاقی در شهر نخواهد افتاد. مسئله‌ تخریب اموال شهری و اصطلاحات وندالیسم موضوعی است که بسیاری از هزینه‌های نگهداشت شهری را به خود اختصاص می‌دهد.

وی تاکید کرد: مراقبت از اموال داخل شهر به عهده مردم است. امروز که وضعیت خیابان ولیعصر (عج) را مورد بررسی قرار می‌دهیم بسیاری از پایه چراغ‌هایی که شاید کمتر از چهار سال قبل نصب شده بودند در حال حاضر قابلیت استفاده ندارند و تخریب شده‌اند؛ بسیاری از سطل‌های زباله دیگر وجود خارجی ندارند. این مسئله تنها با ایجاد حس شهروندی قابل حل است. ایجاد شورایاری‌ها از بطن مردم که احساس مسئولیت کنند در قبال زحمات و خدماتی که توسط مدیران شهرداری با پول خود مردم حاصل می‌شود اتفاق بسیار خوبی بود و بسیاری خلاء‌ها پر شد.

وی افزود: در کنار این احساس مسئولیت شهروندان، الگوسازی وظیفه سازمان زیباسازی است. باید یک الگویی را به مردم ارائه کنیم تا بر اساس آن کار به پیش برود.

شوشتری در خصوص این الگوسازی به دو پروژه "جشنواره پلاک طلایی" در منطقه 13 به عنوان یک پایلوت برای شناسایی خانه‌های نمونه و جشنواره کوچه‌های زیبا اشاره کرد و گفت: با کمک شورای شهر تهران و شورایاری‌ها چهار هزار کوچه در سطح شهر تهران از حدود 9 ماه پیش شناسایی شد. با رای هیات داوران 66 کوچه از میان این 4000 کوچه در مرحله‌ اول انتخاب شدند، به عبارت دیگر از هر منطقه سه کوچه و در مرحله بعد از هر منطقه یک کوچه به عنوان کوچه زیبا با بررسی هیات داوران انتخاب شد.

وی ادامه داد: مولفه‌هایی که در این بررسی‌ها مورد نظر بوده است بحث هویتی کوچه‌ها، فضای سبز، نورپردازی و روشنایی، کف پوش و همچنین میزان مشارکت شهروندان هر کوچه بوده است. البته بحث ایمنی در کوچه‌ها را نیز مدنظر قرار دادیم.

شوشتری در خصوص بحث هویتی کوچه‌ها نیز، تصریح کرد: اگر در کوچه‌ای دری وجود دارد که از المان‌های ایرانی اسلامی استفاده کرده است امتیاز ویژه‌ای در نظر گرفته شده؛ اگر از پنجره‌های چوبی که حس خاطره دارد، در کوچه استفاده شده امتیاز داده شده است و صرفا این طور نبوده است که به یک ساختمان نو و تمیز امتیاز داده شود.

وی که انتخاب کوچه‌های زیبا را یک کار آموزشی معرفی کرد، گفت: این کار به تازگی آغاز شده است و کاری نیست که تعطیل شود. مردم باید بدانند بدون حضور آنها نمی توانیم شهر را زیبا کنیم. امیدواریم طرح پلاک‌های طلایی و کوچه‌های زیبا دست به دست هم دهند و با مشارکت مردمی و مدیریت شهری بتوانیم زیباسازی شهر تهران را بیش از پیش انجام دهیم.

شوشتری در مورد امتیازات زیباترین کوچه‌ها گفت: این کوچه‌ها معرفی می‌شوند و بعد پلاک دار می‌شوند. شورایاری‌های این کوچه‌ها مورد تقدیر قرار می‌گیرند و قطعا با این روند افرادی که داخل این کوچه‌ها هستند احساس تعلقی به کوچه خواهند داشت تا درجه‌ خود را حفظ کنند؛ البته از سال آینده این جشنواره فینال خواهد داشت و در نهایت یک کوچه به عنوان زیباترین کوچه معرفی خواهد شد.

شوشتری در پایان به بحث آموزش در شورایاری‌ها اشاره کرد و گفت: آموزش شورایاری‌ها را آغاز کردیم و سه دوره از آن برگزار شده است، قطعا این آموزش باید برای عموم مردم باشد. با بازگشایی مدارس «طرح رنگین کمان» و «آفتاب گردان» را داریم برای کودکانی که در مقطع راهنمایی و دبیرستان به این طرح کمک می‌کنند.

در پایان این مراسم زیباترین کوچه‌های شهر تهران توسط هیات داوران اعلام شد.

منطقه 1 محله جماران، کوچه شهید سرافراز

منطقه 2 محله تیموری، کوچه شهید لطفی علی خان

منطقه 3 محله زرگنده،‌ کوچه قنات

منطقه 4 محله مهران، کوچه پردیس

منطقه 5 محله سازمان برنامه شمالی، کوچه شهید سرتیپ شفاهی

منطقه 6 محله یوسف آباد، کوچه شماره 25

منطقه 8 محله هفت حوض، کوچه شهید برغمدی

منطقه 9 محله استاد معین، کوچه شهید پورشمس

منطقه 10 محله کارون شمالی،‌ کوچه شهید ملک فر

منطقه 11 محله حر، کوچه شهید برکم

منطقه 12 محله بهارستان، کوچه مشیر المعظم

منطقه 13 محله حافظیه، کوچه 10.26

منطقه 14 محله آهنگ شرقی، کوچه بهستان دوم شرقی

منطقه 15 محله شوش، کوچه شهید خاکدوست

منطقه 16 محله نازی آباد، کوچه شهید دارستانی

منطقه 17 محله ابوذر غربی،‌ کوچه شهید کهنی

منطقه 18 محله تولید دارو، کوچه شهید باغ عنبری

منطقه 19 محله شهرک شریعتی، کوچه شهید میرزایی

منطقه 20 محله همره آباد، کوچه میثاق

منطقه 21 محله ویلا شهر، کوچه شهید رامجو

منطقه 22 محله زیبادشت جنوبی، کوچه نسترن شرقی

لازم به ذکر است؛ ترتیب اعلام کوچه‌های زیبا تنها بر اساس ترتیب مناطق بوده است و تقدمی در معرفی وجود ندارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها