بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۵۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
در دیدار سفیر اقتصاد مقاومتی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت؛
در دیدار سفیر اقتصاد مقاومتی کشورمان با رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ضمن تقدیر و تشکر از خدمت گذاری خالصانه ،طرفین در خصوص فعالیت در راستای منافع مردم و نظام و مهمترین اولویت امروز کشور، یعنی اقتصاد مقاومتی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

تدبیر24»حجت الاسلام ذکریا نیکویی، سفیر اقتصاد مقاومتی در دیدار با دکتر اصغر مکارم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ضمن ابراز خرسندی از خدمات ارزنده وی در طول دوران مدیریت، مکارم را عضوی از خانواده اصیل، مورد وثوق، رزمنده و از خانواده معظم شهدا دانست و گفت: آن چه موجب برازندگی خدمت رسانی در مسئولیت های متفاوت می شود، نه خط و خطوط سیاسی بلکه وجود تفکر انقلابی در فرد مسؤول است.

 فعال دیپلماسی کشورمان درجه علمی و پزشکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت را یادآور شد و افزود: برخورداری از روحیه مردمی ، تعامل با خیرین و جذب کمک های مورد نیاز درکنار توان اجرایی دکتر مکارم باعث شده تا وی دارای نوعی نفوذ ملی شود و این مهم برای جنوب کرمان یک غنیمت است.

01

نیکویی با تأکید بر این که دکتر مکارم دارای قابیلت های بسیاری در عرصه جهاد و محرومیت زدایی است ، و تاکنون در هر منطقه محرومی پاگذاشته اند جز ارتقاء و پیشرفت و آبادانی قدمی برنداشتند...

 نیکویی ادامه داد: ما از مسئولین و نمایندگان مجلس انتظار داریم که از ظرفیت مدیران ملی چون دکتر مکارم در استان به نحو احسن استفاده شود.

 مکارم نیز در دیدار با تقدیر از خدمات و تلاش های ذکریا نیکویی در حوزه اقتصاد مقاومتی و دیپلماسی اقتصادی، عملکرد وی را همچون جهاد دانست و اظهار کرد:  بسیار خوشحالم که فضایی مناسب برای خدمتگذاری به مردم فراهم شده است که من این شرایط را نوعی توفیق الهی می دانم.

2

وی همچنین با قدردانی از اظهار لطف ذکریا نیکویی نسبت به خدمات و فعالیت های خیرخواهانه در مناطق محروم به خصوص کرمان ، تصریح کرد:جنوب کرمان برای من بیگانه نیست و سال ها در حوزه های بهداشت و درمان کار کردم هر چند دوران های سختی بود ، اما به برکت نظام و همکاری مسؤولان مربوطه خدمات خوبی ارائه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در ادامه با ابراز خوشحالی از خدمت رسانی در منطقه جنوب، افزود: در هر حوزه و منطقه ای خدمت کرده ام خدا این لطف را به من عنایت کرده که در آخر خدمتم یک کاری برای عاقبت بخیری  بر جای مانده است.

4

مکارم با تأکید بر این که فقط با نیت انجام کار و خدمت رسانی و نه برای خوشایند اشخاصی خاص  فعالیت می کنم، گفت: خود را  همواره سرباز نظام و رهبری  می دانم و همواره به عاقبت بخیری فکر کرده ام.

وی بر لزوم اعتقاد داشتن به انجام کار تیمی تاکید کرد و افزود:تلاش می کنم مسائل جانبی برایمان حاشیه درست نکنند، چراکه به خوبی می دانم نظام با سرمایه گذاری روی نیروهای کارآمد سعی بر ارائه خدمات مطلوب به مردم دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اعتقاد بر این که بازدهی مناسب با نوع خدمت رسانی و استفاده از توانایی افراد باتجربه به دور از تعصبات سیاسی میسر خواهد شد، خاطرنشان کرد: حذف نیروی با تجربه خسران است و در کشور ما آزادی تفکر و اندیشه ، اصل پذیرفته شده ای است. به این معنا که ایستادن پای اصول به معنی حذف نیست، بنابراین اگر نقصی وجود دارد بایستی آن نقص را برطرف کنیم.

5

مکارم با صحه بر اظهارات ذکریا نیکویی در رابطه با این مهم که نظام جمهوری اسلامی ایران برای پرورش نیروهایی توانمند،هزینه های گزافی پرداخته است، با اشاره به خاطراتش از جنوب کرمان در اوایل انقلاب، افزود: برای مثال در آن دوران خدمات بهداشتی بسیار محدود بود و اکنون در سطح قابل قبولی هستیم، اما هنوز هم امکانات و خدمات بهداشتی و درمانی در جنوب کرمان در شان مردم نیست.

وی با تأکید بر این که باید در مدت کوتاهی در شهرستانی جنوب کرمان به حداقل های مصوب و مطلوب برسیم، ادامه داد: در تلاش هستیم تا در تمامی حوزه ها شامل بهداشت، نیروی انسانی و توزیع امکانات و دیگر زمینه ها عدالت اجتماعی را رعایت کنیم. کما این که تا پیش از انتصاب در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت حقوق معوق پزشکان مانعی برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی مطلوب به مردم شده بود و گفت: اما امروز مطالبات پزشکان و  دستمزد معوق آنها بطور کامل پرداخت شده است.

مکارم با بیان این که به جرأت می توان گفت که امروز در کشور هیچ شهری مثل جیرفت در پرداخت مطالبات پزشکان موفق عمل نکرده است، اذعان داشت: پرداخت به موقع دستمزد باعث دلگرمی پزشکان برای ماندن و خدمت به مردم محروم خواهد شد.

 وی تعهد دولت مبنی بر ارائه خدمات سرپایی در ۷ شهرستان را یادآور شد و گفت: تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات سرپایی در زمینه اطفال، زنان، داخلی بکار بسته ایم امّا ظرفیت و امکانات محدود دانشگاه مانع از کسب رضایتمندی مردم می شود.

6

دکتر مکارم از قرارداد خرید و نصب یک دستگاه سنگ شکن برای بیمارستان12 فروردین کهنوج به ارزش 40 میلیارد ریال با ارز دولتی خبر داد و گفت:دستاوردهای قابل توجه طرح تحول سلامت در جنوب کرمان روبه اتمام است و درتلاش هستیم تا تجهیزات مصرفی و غیر مصرفی بیمارستان های جنوب را تأمین کنیم.

وی همچنین به افتتاح خانه بهداشت بنستان اشاره کرد و افزود: این خانه بهداشت یکی از 12 خانه بهداشتی است که با 300 میلیون ریال تجهیز و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

گفتنی است که افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت، پایگاه سلامت شهری، مرکز خدمات جامع سلامت روستایی و چندین مراکز جامع خدمات سلامت شبانه روزی در شهرهای مختلف کرمان از دیگر خدمات رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بوده است.

رسانه می تواند با انعکاس مشکلات در کنار خدمات انجام شده، زمینه پیشرفت را بوجود آورد، گفت: اصحاب رسانه می توانند همچون آینه ای صادق و شفاف باشند تا اقدامات دانشگاه علوم پزشکی جیرفت که در واقع خدمات نظام است را به مردم منتقل کند.

وی افزود: با توجه به محدودیت های امکانات دانشگاه و لزوم ارائه خدمات بهداشتی درمانی مطلوب به مردم ، از سرمایه گزاران بخش خصوصی و خیّران بهداشت استقبال می کنیم و تکمیل پروژه های نیمه تمام را با جدیت دنبال می کنیم.

در پایان دکتر مکارم با تقدیر و تشکر از سفیر اقتصاد مقاومتی با تأکید بر این که خدمات وی همچون جهاد و نوعی ایثار در کشور دارای بالاترین اجر و ارزندگی در میان مردم و همچنین نزد خدا خواهد بود، ذکریا نیکویی را مدیری جوان،پاکدست و درعین حال ساعی دانست و تصریح کرد: از هر گونه همکاری و همیاری در عرصه اقتصاد مقاومتی و دیگر حوزه های مرتبط با خدمت رسانی خالصانه به مردم و نظام فروگذار نخواهد بود.

ذکریا نیکویی نیز دکتر مکارم را در زمره مدیرانی خطاب کرد که امروز نیاز کشوز است و مدیران ماشین امضا یا مدیران پروازی و چند شغله را آفت نظام دانست. و گفت: ما تا امروز گمان می کردیم که کارهای بسیاری را در جهت خیر رسانی به جامعه انجام داده ایم اما با شنیدن و دیدن اعمال و خدمات شما، هنوز راه زیادی را باید بپیماییم.

فعال دیپلماسی اقتصادی کشورمان با اشاره به سوابق اجرایی دکتر مکارم در سطح کشور، او را مدیری دلسوز و جهادگر دانست چرا که خدمت در مناطق محروم از الطاف الهی است و یقینا برکات این زحمات ثمر خواهد داد.



برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها