بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۱۶۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس، با بیان اینکه حقوق ومزایای معلمان نباید کمتر از ۸۰ درصد هیات علمی دانشگاه ها باشد، گفت: تمام امکانات و ظرفیت های مجلس برای تصویب و تامین اعتبار لایحه رتبه بندی معلمان به کار بسته می شود.

تدبیر24»حمیدرضا حاجی بابایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ضرورت اجرای طرح رتبه بندی معلمان گفت: از تمام امکانات و ظرفیت های مجلس برای تصویب و تامین اعتبار لایحه رتبه بندی معلمان استفاده می کنیم.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی، افزود: در برنامه ششم توسعه نیز  لزوم اجرای رتبه بندی معلمان در طول اجرای برنامه تصریح وتصویب شده و دولت موظف است لایحه را به مجلس ارائه کند.

مراحل اجرایی طرح رتبه بندی  در سال ۹۲ طی شده بود

وی با بیان اینکه همزمان با رونمایی سند، طرح رتبه بندی معلمان نیز تدوین و در هیات دولت تصویب شد، ادامه داد: مراحل اجرایی طرح رتبه بندی  در سال ۹۲ طی شده بود، که نیاز است در حال حاضر نیز اهتمام جدی برای اجرای آن به عمل آید.

حاجی بابایی با اشاره به طرح معلمان تمام وقت که اخیرا در وزارت آموزش وپرورش مطرح شده است، اظهار داشت: این طرح برداشت نادرستی از سند تحول بنیادین است و به نظر می رسد طراحان طرح معلمان تمام وقت یک روز نیز در کلاس درس معلم نبوده اند و سختی کار معلمان را درک نکرده اند.

 اشتباه برداشت طراحان طرح معلم تمام وقت را باید با اجرای رتبه بندی معلمان تصحیح کرد

وی افزود: مگر معلم می تواند ۳۰ ساعت و۴۴ ساعت تدریس کند، در حالی که تدریس کار سخت، حساس و طاقت فرسایی است، اجرای این طرح پیامدی بجز فرسایش جسمی و روحی معلمان ندارد.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور، تاکید کرد: اشتباه برداشت طراحان طرح معلم تمام وقت را باید با اجرای رتبه بندی معلمان تصحیح کرد، چراکه در طرح رتبه بندی معلمان که یکی از نقاط روشن سند تحول بنیادین در آموزش وپرورش است.

معلمان و فرهنگیان هم تراز هیات علمی دانشگاه ها رتبه بندی می شوند

وی با بیان اینکه معلمان و فرهنگیان هم تراز هیات علمی دانشگاه ها در چهار رده مربی، دانشیار، استادیار، استاد رتبه بندی می شوند و حقوق ومزایای آنها نباید کمتر از ۸۰ درصد هیات علمی دانشگاه ها باشد، ادامه داد: با این نگاه و با اجرای این طرح معلم ساعاتی مانند اساتید و هیات علمی دانشگاه ها به تحقیق وپژوهش و مطالعه درحیطه کاری خود در دفتری که منطبق با فعالیت اساتید در دانشگاه ها در اختیار دارد، به روزآمد کردن اطلاعات خود می پردازد، نه این که ۴۴ ساعت بی وقفه در کلاس تدریس کند و این برداشت اشتباه محض است‌.

معلم باید تراز هیات علمی دانشگاه را کسب کند، چرا که آموزش وپرورش مهم ترین دستگاه تولید منابع انسانی کشور است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه بارها تاکید و به صراحت فریاد زده شده که براساس سند تحول بنیادین معلم کارمند نیست، اظهار داشت: جایگاه معلم فراتر از کارمند است، معلم باید تراز هیات علمی دانشگاه را کسب کند، چرا که آموزش وپرورش مهم ترین دستگاه تولید منابع انسانی کشور است، معلم که فارغ از  دغدغه مشکلات ومعیشت واقتصاد در کلاس درس حضور یابد، نیروی انسانی سالم وکارآمد تولید خواهد کرد، در غیر این صورت دغدغه زندگی اجازه فراغت وپرداختن به تعلیم وتربیت به وی نخواهد داد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان  مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دولت لایحه رتبه بندی را هرچه سریع تر به مجلس ارائه کند تا مجلس نیز از تمام ظرفیت های خود برای تصویب و اجرای رتبه بندی معلمان براساس طرحی که مبتنی بر سند تحول بنیادین تدوین شده بود استفاده کند و بتوان مرجعیت معلمان را براساس آنچه شان وشایسته آنهاست محقق سازیم.


برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها