بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۱۶۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است با انتقاد از اینکه نه طرح رتبه بندی معلمان اجرا شده و نه فرهنگیان حقوق و مزایای ویژه‌ای دارند، تاکید کرد: نگاه کارمندی به معلمان کارآیی نظام آموزشی را پایین می‌آورد.
تدبیر24»اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره ضرورت تدوین و تصویب قانون خاص اداری مالی برای فرهنگیان گفت: اکثر کارمندان غیر از حقوق و مزایایی که قانون خدمات کشوری مشخص کرده، از مزایای دیگری نیز برخوردار هستند همچون رفاهیات، حق مسکن، حق ماموریت و غیره؛ ولی معلمین با حقوق ثابت و بودجه‌ای که سالیانه برای آنها بسته می‌شود و با افزایش اندک هر ساله آن گذران امر می‌کنند.

نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توجه خاصی به قشر فرهنگیان نمی‌شود، افزود: کار فرهنگیان ویژه است و نمی‌توان آنها را با هیچ سازمان و نهاد و دستگاهی مقایسه کرد؛ تنها با آموزش عالی قابل مقایسه است که آنها هم شرایط خاص خود را دارند و حتی کارکنان وزارت علوم به صورت ویژه دریافتی دارند.

بی‌توجهی به اجرای نظام رتبه‌بندی فرهنگیان

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه سطح منزلت اجتماعی و حقوق اساتید دانشگاه نیز به صورت خاص تعریف شده، ادامه داد: رتبه‌بندی‌های اساتید از مربی تا استاد تمامی است ولی در مورد معلمان، نه طرح رتبه بندی معلمان اجرا شده و نه حقوق و مزایای ویژه‌ای دارند و تنها به صورت کارمندی است که اصلا با نوع فعالیت آنها تطابق ندارد و باعث می‌شود انگیزه‌های معلمی کاهش پیدا کند و بهره‌وری و کارآیی در نظام آموزشی را پایین آورد.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد؛ اما با سرعت کندی حرکت می‌کند و دلیل اصلی آن کم‌توجهی به منزلت معلمان و ارتقای شایستگی‌های آنان است که باعث می‌شود نظام تعلیم و تربیت حالت راکدی داشته باشد.

عضو هیئت رییسه مجلس با تاکید بر یافتن راه حل برای عبور از این وضعیت، توضیح داد: اگر نظام رتبه‌بندی فرهنگیان اجرا شود می‌تواند تا حد زیادی روند امور را بهبود بخشد ولی متاسفانه آن هم به خوبی اجرا نشد اما بی‌توجهی به اجرای نظام رتبه‌بندی فرهنگیان باعث شده ضعف قوانین این حوزه مشهود باشد.

نگاه به آموزش و پرورش حاکمیتی باشد؛ نه بخشی و دولتی

عباسی با اشاره به اینکه نیازهای معیشتی و منزلت و شایستگی معلمان باید مورد تاکید و توجه قرار گیرد، تصریح کرد: در کشور ما هم رویه امور باید همچون کشورهای توسعه یافته که در آموزش و پرورش حرفی برای گفتن دارند، باشد؛ یعنی نگاه به آموزش و پرورش به صوت بخشی و دولتی نباشد بلکه حاکمیتی باشد و ماموریت آن نیز در همین قالب تعریف شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اینکه آموزش و پرورش را در یک گوشه قرار دهیم و آن را به عنوان یک وزارتخانه صرف ببینیم که وزیر آن بسیاری از اختیارات را ندارد، نمی‌تواند باعث تحول در نظام آموزش و پرورش شود و طبعا به اهداف سند چشم انداز یا برنامه توسعه دست پیدا نخواهیم کرد.
برچسب ها: تدبیر24 ، کارمندی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها