بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۶۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
رییس اتحادیه صنف خرازی درجشنواره ملی اسباب بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:
تدبیر24»امسال چهارمین جشنواره ملی اسباب بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متفاوت تراز سال های گذشته برگزارخواهد شد ،بیراه نیست اگر بگوییم شرایط اقتصادی حاکم بر کشوراین روزها تنها اثرات منفی و ناامید کننده بر روند زندگی افراد نگذاشته است بلکه در بسیاری از زمینه ها شاهد شکوفایی ، خلاقیت و انگیزه هستیم . به همین منظور اتحادیه صنف خرازی فروشان و وابسته تهران ( رسته اسباب بازی ) بر آن شدند تا نشست تخصصی با فروشندگان اسباب بازی وخانواده ها داشته باشند .


به گزارش خبرنگار اقتصادی تدبیر۲۴ «سید حسین دکمه چی » رییس اتحادیه صنف خرازی هدف از برگزاری این نشست را رونق به کسب و کار فروشندگان اسباب بازی دانست و گفت : هم اکنون فروشندگان اسباب بازی با مشکلات عدیده ای روبرو هستند . به راحتی نمی توانند به واردات اسباب بازی بپردازند و در بسیاری از مواقع از نبود مشتری کافی کسب و کار خود را کساد می دانند . هم اکنون آنها در بخش واردات کالا دچار مشکل هستند و نتوانسته اند کالاهای خود را به فروشگاه ها برسانند و بسیاری از کالا ها در انبارهای گمرک مسدود شده اند . با این حال تلاش می کنیم تا به فروشندگان اسباب بازی که نقش تعیین کننده ای در آینده فرزندان ایران دارند ، انگیزه و  امید بدهیم تا جایی که از کسب و کار خود ناامید نشوند .

دکمه چی در ادامه افزود : رکود نسبی در همه بازار حاکم است و ما امیدواریم مشکلات این صنف با تلاش روز افزون ما و توجه و دلسوزی دولتمردان رو به کاهش رود و با اتمام مشکلات دولت به پایان رسد  .

«عبدالله اسفندیاری » نایب رییس اول اتحادیه صنف خرازی و مسئول هیات امنای مرکزی بازار تهران در خصوص چگونگی برگزاری نشست تخصصی با فروشندگان اسباب بازی اظهار کرد : نشست تخصصی با فروشندگان اسباب بازی در جشنواره ملی اسباب بازی برای اتحادیه صنف خرازی فروشان نه تنها وظیفه صنفی بلکه وظیفه اجتماعی نیز هست و ما با تشکیل گروه پژوهشی به فروشندگان اسباب بازی کمک می کنیم که هم در فروش اسباب بازی موفق و کارآمد باشند و هم در حوزه اجتماعی این وظیفه را به خوبی انجام دهند . چرا که کودکان آینده سازان فردای ما هستند و باید برای آنها سرمایه گذاری کرد .

 اسفندیاری در ادامه بیان کرد : همانطور که می دانید اسباب بازی زیر مجموعه صنف خرازی هست و انگیزه ما از ورود به جشنواره بهره گیری از اساتید دانشگاه س ، مربیان و فروشندگان اسباب بازی به نفع کودکان است .
در نشست های تخصصی مواردی همچون مدیریت فروش و کسب و کار ، مسائل روانشناختی ، حقوقی وگمرکی  چگونگی برقراری ارتباط با کودکان و والدین بحث و بررسی خواهد شد . هم اکنون تفکر اتحادیه بر آن است تا دانش تئوریک اعضا را در بهتر معرفی کردن کالا ارتقاء بخشد چرا که مشتریان اصلی ما کودکان هستند . اما در این نشست ارتقا آگاهی و دانش والدین در انتخاب اسباب بازی نیز از اهداف اصلی ماست . در نگاه کلان در نظر داریم نگاه مسئولان را به واردات اسباب بازی معطوف داریم و اینکه باید اظهار کنم ، تولیدات داخلی برای پاسخگویی به نیاز های کودکان ما کافی نیست . نایب رییس اتحادیه صنف خزاری افزود مگر آنکه چاره ای بیاندیشیم و همه فروشندگان را تبدیل به تولید کننده کنیم که ساز و کار گسترده ای می خواهد . اعم از واردات موارد اولیه ، تاسیس کارخانه ، تامین دستگاه های تخصصی تولید و...

در ادامه نشست «سید حسین دکمه چی » در خصوص اظهارات اسفندیاری عنوان کرد : بحث واردات اسباب بازی را همواره نیاز جامعه است چرا که نمی توان از کودکان خواست تا با اسباب بازی هایی که در سراسر جهان در دست همه بچه ها است آشنا نشوند و نخواهند که روش بازی باآنها را بدانند . چرا که بسیاری از اسباب بازی های وارداتی در ارتقاء دانش کودکان و نوجوانان و البته تقویت حافظه و خلاقیت آنها نقش بسزایی دارد .

اسفندیاری در پایان اظهار کرد : ما معتقد هستیم که با رونق دادن به کسب فروشندگان اسباب بازی و تلاش برای تولید داخلی می توانیم نیازهای جامعه را بر آورده سازیم . این دو مقوله مکمل یکدیگر هستند و به هم وابسته و لازم و ملزوم یکدیگر هستند .

نشست تخصصی اتحادیه صنف خرازی فروشان (رسته اسباب بازی ) در چهارمین جشنواره ملی بازی و اسباب بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور کارشناسان علمی ، فروشندگان اسباب بازی ووالین خلاق برگزار خواهد شد .
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها