بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۱۶۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
یادداشت عنایت‌الله قاسم‌پور، تولید کننده اسباب بازی

تدبیر24»اسباب‌بازی یکی از نیازهای دوران کودکان محسوب می‌شود و مهم‌ترین و خوشایندترین هدیه‌ای که می‌توان به یک کودک داد اسباب‌بازی محبوب اوست. درباره نقش و اهمیت اسباب‌بازی در زندگی کودکان بسیار شنیده و خوانده‌ایم و همه می‌دانیم اسباب‌بازی برخلاف نام آن تنها به تفریح و بازی ختم نمی‌شود و می‌تواند حتی در آینده کودکان نیز تاثیر گذار باشد.

به عنوان یک تولید کننده اسباب‌بازی و کسی که حدود سی سال است در بازار اسباب‌بازی مشغول به فروش هستم باید بگویم بخشی از مشکلات صنف ما مربوط می‌شود به عدم همکاری و اجحافی که اداره دارایی و مالیات در حق‌مان روا داشته‌اند. این ارگان‌ها از ما انتظار دارند مانند صنف صادر کنندگان پسته یا فرش دستی در بحث‌های مالی عمل کنیم درحالی که قدرت اقتصادی صنف ما اصلا در آن حد نیست. به همین دلیل صنف ما کوچک مانده است و نمی‌تواند آنچنان که باشد پیشرفت کند تا مردم نیز از اسباب‌بازی‌های وطنی خرید کرده و ما بخشی از بازار را به دست بیاوریم.

 

امسال چهارمین جشنواره ملی اسباب بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متفاوت تراز سال های گذشته برگزارخواهد شد ،بیراه نیست اگر بگوییم شرایط اقتصادی حاکم بر کشوراین روزها تنها اثرات منفی و ناامید کننده بر روند زندگی افراد نگذاشته است بلکه در بسیاری از زمینه ها شاهد شکوفایی ، خلاقیت و انگیزه هستیم . به همین منظور اتحادیه صنف خرازی فروشان ووابسته تهران ( رسته اسباب بازی ) بر آن شدند تا نشست تخصصی با فروشندگان اسباب بازی وخانواده ها داشته باشند .

به گفته محققان اسباب‌بازی برای کودکان به اندازه نیازهای خوراکی آنها دارای اهمیت است. همه ما می‌دانیم که کودکان برای رشد و نمو جسمی نیازمند تغذیه مناسب هستند و باید این را هم به یاد داشته باشیم که آنها برای رشد مغزی و هوش نیز نیازهایی دارند که اسباب‌بازی یکی از مهمترین آنهاست. اسباب‌بازی ها می‌توانند به مهارت‌آموزی کودکان کمک کنند تا این مهارت‌ها در بزرگسالی به کمک فرد بیایند. اهمیت اسباب‌بازی به حدی است که می‌تواند بزرگسالی انسان را نیز تحت تاثیر قرار دهد. کودکان امروز با غفلت بزرگسالان در سنین بسیار پایین به تبلت، گوشی تلفن همراه و کامپیوتر دسترسی دارند و حتی دچار وابستگی به این وسایل الکترونیکی شده و از محیط واقعی و اسباب‌بازی‌هایی که بازی با آنها می‌تواند به آموزش و مهارت آموزی‌شان کمک کند دور می‌شوند. روانشناسان معتقدند دسترسی به وسایل الکترونیکی باید در دوره نوجوانی صورت گیرد در حالی که در کشور ما حتی کودکان زیر دو سال نیز با گوشی موبایل و تبلت بازی می‌کنند.

کودکان امروز به تدریج از فعالیت‌های بدنی و ورزش و جست و خیزهای کودکانه دور و وابستگی‌شان به بازی‌های رایانه‌ای بیشتر شده است و تبعات این وابستگی در آینده نزدیک مشاهده خواهد شد. کودکان امروز به نوعی به تنبلی و نشستن مدام عادت دارند و همه به دنبال کارهایی هستند که اصطلاحا به آنها پشت میزنشینی می‌گوییم. شما اگر آماری از دانشجویان داشته باشید خواهید دیدی اغلب تمایل به مشاغل پشت میزنشینی دارند و رغبتی به کارهای عملی از خود نشان نمی‌دهند و این موضوع از این هم بیشتر خواهد شد. دلیل اینکه نوجوانان و جوانان ما علاقه‌ای به کارهای عملی و فعالیت ندارند و دوست دارند مدام پشت کامپیوتر بنشینند و از همان طریق کسب وکار کنند ریشه در رخوتی دارد که در کودکی دچار آن شده‌اند.

دور شدن از اسباب‌بازی و عادت به بازی‌های رایانه ای بچه‌ها را از شادابی و نشاط دور می‌کند. مردم باید در این زمینه آگاه شوند و ما تولید کنندگان نیز باید بر کیفیت کالاهای‌مان بیفزاییم. ما تولید کنندگان باید به والدین هشدار دهیم که چه نوع اسباب‌بازی برای چه سنینی مناسب است و چه نوع اسباب‌بازی ممکن است حتی برای کودک مضر باشد. اهمیت اسباب‌بازی در دنیا به حدی بالاست که گاهی فروش اسباب‌بازی‌ها و محصولات فرعی یک انیمیشن از خود آن محصول بیشتر می‌شود. بنا داریم درنشست اتحادیه صنف خرازی ( رسته اسباب بازی ) که در چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی که روز 28 آبان در مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود به این مهم پرداخته و درباره آن با کارشناسان، تولیدکنندگان و والدین محترم به گفتگو بنشینیم.

برچسب ها: کودکان ، تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها