بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۱۶۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
سخنگوی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران از قرار گرفتن قدیمی‌ترین کتاب‌فروشی تهران در آستانه تعطیلی خبر داد.

تدبیر24»حجت نظری در این باره گفت: در بازدیدی که روز چهارشنبه از چندین کتاب‌فروشی در سطح شهر تهران داشتم، از اغلب کتاب‌فروشی‌ها در محدوده خیابان ناصرخسرو و خیابان 15 خرداد نیز بازدید کردم که متاسفانه در جریان این بازدید، متوجه شدم؛ انتشارات و کتاب‌فروشی اسلامیه که به نوعی قدیمی‌ترین کتاب فروشی فعال در تهران محسوب می‌شود در آستانه تعطیلی قرار گرفته است.

او با بیان اینکه کتاب‌فروشی و انتشارات اسلامیه از بیش از 80 سال قبل در خیابان 15خرداد قرار دارد، گفت: این انتشارات از دوران قبل از پهلوی اول فعال بوده و مکان اولیه آن به دستور رضاخان برای ساخت بنایی دولتی تخریب شده و پس از آن، مالکان این انتشارات به محل جدید خود در خیابان 15خردادرفتند که از آن زمان یعنی ۸۰ سال پیش تاکنون، در همین محل مستقر هستند.

نظری با بیان اینکه کتاب‌فروشی اسلامیه به نوعی از آخرین کتاب‌فروشی‌های باقی مانده در محدوده بازار تاریخی است و عملا دیگر تیمچه کتاب‌فروش‌ها تبدیل به بلورفروشی شده است، اظهارکرد: کتاب‌فروشی اسلامیه چندین نسل است که در اختیار خاندان کتابچی قرار داشته و هم‌اکنون نیز توسط همین خانواده اداره می‌شود، اما متاسفانه بنای این کتاب‌فروشی وضعیت مناسبی نداشته و آن‌طور که با حاج آقا کتابچی مالک این کتاب‌فروشی نیز صحبت کردم، آنها قصد دارند یا اقدام به نوسازی و تغییر شغل کنند یا مغازه را به فروش برسانند. با این اوصاف، این کتاب‌فروشی که قدیمی‌ترین کتاب‌فروشی تهران است در آستانه تعطیلی قرار خواهد گرفت.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه کتاب‌فروشی‌ها سابقه فرهنگی تهران هستند، گفت: امیدوارم سازمان میراث فرهنگی و نیز شهرداری تهران، برای خرید ملک و حفظ این کتاب‌فروشی اقدام کنند و تدبیری اتخاذ کنند که این بخش از هویت فرهنگی تهران حفظ شده و از تعطیلی نجات یابد.

نظری افزود: البته تنها حفظ این کتاب‌فروشی کافی نیست چرا که در بازدیدی که از بخش‌های مختلف ساختمان کتاب‌فروشی اسلامیه داشتم، متوجه شدم که بنای ساختمان بسیار ناایمن بوده و به همین دلیل لازم است که پس از حفظ بنا، نسبت به مقاوم سازی آن اقدام شود.

او با اشاره به بازدید از دیگر کتاب‌فروشی‌ها نیز گفت: کتاب‌فروشی دیواری واقع در ضلع غربی ایستگاه مترو امام خمینی در خیابان خیام نیز از کتاب‌فروشی‌های خاص در تهران و حتی در کشور است که از حدود 40 سال پیش تاکنون فعال است.

نظری با تاکید بر اینکه برای ارتقا فرهنگ کتاب‌خوانی لازم است که از حوزه چاپ و نشر در ابعاد مختلف حمایت شود، گفت: امیدوارم مدیریت شهری نسبت به حفظ کتاب‌فروشی‌های قدیمی و حمایت از تمامی کتاب‌فروشی‌ها اقدام کند. همچنین از شهروندان نیز تقاضا دارم که با وجود تمام مشکلات اقتصادی که همه ما از آن مطلعیم، کتاب را از سبد خرید خود حذف نکرده و به‌خصوص از کتاب‌فروشی‌های محلی حمایت کنند.


پایان پیام

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها