بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 17
کد خبر: ۱۱۶۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
مقام‌های ارشد فرانسه نسبت به پخش تصاویر خشونت آمیز در خیابان‌های معروف پایتخت این کشور واکنش نشان داده و گفتند که نباید این حادثه را دست‌کم گرفت.

تدبیر24»سخنگوی دولت فرانسه در سخنانی گفت که نمایش تصاویر درگیری در خیابان‌های معروف پاریس به وجهه فرانسه لطمه می‌زند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «بنجامین گریوو» سخنگوی دولت فرانسه در نشست خبری در این زمینه گفت: «نباید تاثیر تصاویر خیابان شانزه لیزه آمیخته با صحنه‌های نبرد که توسط رسانه‌ها در فرانسه و خارج از کشور پخش شد را کم ارزیابی کنیم.»

وی افزود: «پشت این خشم به وضوح مساله‌ای عمیق‌تر است و ما باید پاسخ دهیم، زیرا این خشم و اضطراب‌ها مدت‌هاست که وجود دارد.»

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه نیز روز دوشنبه به کابینه خود هشدار داد اعتراض‌های خشونت آمیز علیه افزایش مالیات بر سوخت در فرانسه خارجی‌ها را دلسرد و دولت او را وادار به واکنش نشان دادن کرد.

باور کنید اینجا شانزلیزه است +عکس

تظاهرات اعتراضی در فرانسه از هفدهم نوامبر (۲۶ آبان) آغاز شد و رانندگان و شماری از اتحادیه‌های بازرگانی و احزاب سیاسی از عوامل محرک برای آغاز موج اعتراض‌ها در این کشور بودند.

مخالفان که جلیقه زرد‌ها نام گرفتند به اعمال مالیات بر سوخت‌های فسیلی که توسط دولت ماکرون در سال ۲۰۱۷ ارائه شد، معترض هستند.

تصاویر منتشرشده از تظاهرات، شانزه لیزه و خیابان‌های اطراف را به «میدان نبرد» میان نیرو‌های پلیس و تظاهرات‌کنندگان مبدل کرد.

این در حالی است که امانوئل ماکرون از نیرو‌های پلیس به دلیل «شجاعت و حرفه‌ای‌گری» آن‌ها برای مواجهه با تظاهرات‌کنندگان و بازگرداندن آرامش نسبی به پاریس قدردانی کرد.

ماکرون در توئیتی نوشت: «شرم بر کسانی که به نیرو‌های پلیس حمله کردند. در فرانسه خشونت جایی ندارد».

برچسب ها: تدبیر24 ، شانزلیزه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها