بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۱۱۶۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
در نامه‌ای به سازمان ملل اعلام شد؛
در پی اظهارات تحریک‌آمیز چندی پیش مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا علیه ملت ایران، کشورمان خواستار محکومیت این اظهارات غیرمسئولانه شد.
تدبیر24»نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با ارسال نامه‌ای به این سازمان، با اشاره به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا که طی آن ملت ایران را به قحطی تهدید کرده بود، اعلام کرده است، این‌گونه اظهارات بخشی از سیاست‌های آمریکا برای اعمال فشار و تهدیدی عملی برای به‌راه انداختن جنگ اقتصادی علیه مردم ایران است.

در این نامه که به امضای "اسحاق آل‌حبیب" سفیر کشورمان در سازمان ملل به رئیس شورای امنیت و دبیرکل این سازمان ارسال شد، آمده است: این‌گونه اقدامات به‌مثابه مجازات جمعی یک ملت و مصداق بارز نقض اصول بنیادین حقوق بین‌الملل است.

همچنین در این نامه با اشاره به این‌که اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا، مانع دسترسی مردم ایران به نیازمندی‌های اساسی از قبیل دارو و لوازم پزشکی و درمانی می‌شود، این‌گونه اقدامات را از نمونه‌های بارز جنایات علیه بشریت دانسته است.

در این نامه اعلام شده است: اقدام آمریکا در اعمال مجدد تحریم‌های یک‌جانبه خود علیه ملت ایران، نقض تعهدات این کشور تحت برجام، قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و حکم دیوان بین‌المللی دادگستری است.

بر اساس مفاد این نامه، این‌گونه اظهارات، نشانه دیگری است از این‌که سیاست زورگویانه آمریکا هیچ حد و مرز و اصولی نمی‌شناسد به‌گونه‌ای که این کشور حاضر است علاوه‌بر مجازات ملت ایران، سایر کشورها را نیز تنبیه کند.

در نامه نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل تأکید شده است: همان‌گونه که ایران طی ۴۰ سال گذشته در مقابل زورگوئی‌ها و اقدامات غیرقانونی آمریکا مقاومت کرده، در مقابل سیاست‌های غلط اخیر این کشور نیز مقاومت کرده و سربلند خواهد شد.

در این نامه آمده است: سازمان ملل و اعضای آن باید این‌گونه اظهارات زورمدارانه مقامات آمریکائی را محکوم کرده و با ایستادگی در مقابل این سیاست‌ها که بنیادهای سازمان ملل و چندجانبه‌گرایی را تهدید می‌کنند، آمریکا را به‌خاطر سیاست‌ها و اقدامات غیرمسئولانه‌اش مسئول بشناسند و آن را وادار کنند به اصول و اهداف سازمان ملل پایبند باشد.

برچسب ها: تدبیر24 ، علیه ایران
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها