بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۶۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
محققان چینی موفق به شناسایی نوع خاصی از عنکبوت شده اند که جنس مونث آن به نوزادان خود شیر می‌دهد تا آن‌ها از تغذیه‌ای مناسب در ابتدای تولد برخوردار باشند.

تدبیر24»شیر یادشده از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و میزان پروتئین موجود در آن چهار برابر میزان پروتئینی است که معمولا در شیر گاو یافت می‌شود.

محققان می‌گویند شکل گیری این قابلیت در بدن عنکبوت‌های یادشده ناشی از کمبود‌های غذایی در محیط زندگی آن‌ها بوده و گونه‌های قبلی آن‌ها از چنین توانایی و قابلیتی برخوردار نبوده اند.

شناسایی عنکبوتی که به نوزادش شیر می‌دهد +عکس

عنکبوت یادشده که Toxeus magnus نام دارد، با ایجاد آشیانه‌ای خاص برای نوزادانش آن‌ها را از شیر خود تغذیه می‌کند. این در حالی است که اکثر گونه‌های مختلف عنکبوت‌ها برای رشد نوزادانشان مواد غذایی مختلفی را شکار کرده و در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. این شیر از حفره‌هایی که در درون عضلات شکم عنکبوت‌های مذکور قرار دارد به بیرون تراوش می‌کند.

نکته جالب آنکه مادر می‌تواند این شیر را در قالب قطره‌هایی در داخل آشیانه خود ذخیره کند تا نوزادان در زمان عدم حضور وی نیز برای تغذیه از آن‌ها استفاده کنند.

یافته مهم دیگر آنکه زمانی که دانشمندان مانع از تغذیه برخی نوزادان از شیر عنکبوت مادر شدند، آن‌ها به سرعت مردند که این امر نشاندهنده وابستگی کامل نوزادان به این شیر است و لذا نمی‌توان آن را یک ماده تغذیه‌ای کمکی در نظر گرفت.

نوزادان عنکبوت تا ۲۰ روز به طور کامل به این شیر وابسته هستند و بعد از گذشت ۴۰ روز نیاز آن‌ها به این منبع تغذیه برطرف شده و قادر به رفع نیاز‌های تغذیه‌ای خود به شیوه‌های دیگری هستند.

برچسب ها: تدبیر24 ، شناسایی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها