بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۶۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳
بازیگر سینما و تلویزیون به خبرورزشی گفت: فحاشی در استادیوم به مراتب بهتر از بالا بردن پرچم دیگر کشورهاست.
تدبیر24»سپند امیرسلیمانی یکی از آن دسته بازیگرانی است که خیلی خوش‌صحبت است. با این بازیگر که به شدت هم فوتبالی است در مورد شرایط این روز‌های فوتبال، تیم محبوبش پرسپولیس و تیم ملی گفت‌وگویی انجام دادیم که خواندن آن خالی از لطف نیست.
* شرایط این روز‌های پرسپولیس را چطور می‌بینید؟
با توجه به محرومیت پرسپولیس از فصل نقل و انتقالات و جدایی چند بازیکن کلیدی از این تیم، فوق‌العاده کار کردند و نتایج بسیار خوبی گرفتند. رسیدن به فینال آسیا کار کوچکی نیست، ولی با تلاش بچه‌ها و توانایی‌های کادر فنی این تیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید. واقعاً باید به آن‌ها خسته نباشید گفت که با دست خالی معجزه کردند.
* برای دیدار پرسپولیس مقابل تراکتور چه شد که به ورزشگاه رفتید؟
من قبلاً زیاد به استادیوم می‌رفتم، ولی حدود چهار، پنج سال بود که به ورزشگاه نرفته بودم. قبل از بازی با تراکتور با مهرداد میناوند قرار گذاشتیم که برای این بازی به آزادی برویم. اتفاقاً روز بازی باران در تهران می‌بارید و بازی را تحت تأثیر قرار داد. وقتی راه افتادیم شدت باران بسیار زیاد شد، ولی واقعیتش این است که رویم نمی‌شد قرارم با مهرداد را کنسل کنم، ولی در کل فضای جالبی در ورزشگاه حاکم بود و برای من جذابیت داشت.
سپند امیرسلیمانی: دعوای کی‌روش و برانکو شبیه درگیری‌های من و کمند است
* چه بازی حساس و پرحاشیه‌ای را برای رفتن به ورزشگاه انتخاب کردید.
بله و از قبل هم معلوم بود که این دیدار پر از حاشیه است و احتمالاً درگیری در آن به‌وجود می‌آید.
* پرسپولیس با این همه مصدوم، می‌تواند قهرمان نیم‌فصل شود؟
خیلی سخت است، ولی دور از دسترس نیست. تا اینجا هم پرسپولیس امتیازات خوبی جمع کرده است. البته قهرمان شدن در نیم‌فصل اهمیتی ندارد و مهم این است آخر فصل جام را بالای سر ببرند.
* برای نیم‌فصل دوم اوضاع را چطور می‌بینید؟ پرسپولیس بازهم می‌تواند قهرمان لیگ برتر شود؟
با اتمام محرومیت و اضافه شدن چند بازیکن جدید، قطعاً شرایط بهتر خواهد شد. هرچند با مصدومیت ماهینی و انصاری و چند بازیکن دیگر، پرسپولیس باز هم نیاز به بازیکن جدید دارد. امیدوارم یک فوروارد ششدانگ به پرسپولیس اضافه شود. دعا می‌کنم این مهاجم شر و قاتل باشد، چون آن دفعه که مهاجم خیریت آوردند چیزی جز بدبختی برای پرسپولیس نداشت.
* در بازی با تراکتور و بعضی از ورزشگاه‌های دیگر به نشانه اعتراض به پرسپولیس پرچم ژاپن را به استادیوم می‌آورند.‌
نمی‌دانم این کار چه مفهومی دارد. به نظرم کار بسیار زشتی انجام دادند. کل‌کل کردن و کری خواندن خوب است، ولی بعضی اوقات دیگر شورش را درمی‌آورند و این اصلاً خوب نیست. من فکر می‌کنم همان فحاشی که انجام می‌دادند از بالا بردن پرچم تیم‌های دیگر بهتر و معقول‌تر است هرچند به نظرم این آدم‌ها ثابت هستند و تعدادشان هم زیاد نیست، ولی خب این‌طور طرز فکر بسیار خطرناک است.
* البته مدیرعامل باشگاه تراکتور در روز بازی با پرسپولیس گفته بود اصلاً پرچمی ندیده و همه چیز را تکذیب کرد.
من نمی‌دانم این مدیران که همیشه نسبت به هر اتفاق منفی می‌گویند ما ندیدیم چرا اصلاً حضور دارند و چرا همیشه در فوتبال هستند. آن‌ها به شعور مردم توهین می‌کنند و این از خود عملکردشان بسیار بدتر است.
* حالا این وسط بعضی‌ها هم گفتند پرچم ژاپن را به خاطر بازیکنان خارجی‌شان به ورزشگاه می‌آورند.
این عده تا حالا کجا بودند؟ چرا تا قبل از بازی پرسپولیس مقابل کاشیما این پرچم را به ورزشگاه نمی‌آوردند؟ چرا پرچم ایرلند و اسکاتلند را نمی‌آوردند؟ استقلالی‌ها و سپاهانی‌ها که بازیکن ژاپنی ندارند. این عده فکر می‌کنند عقل کل هستند و بقیه نه چیزی را می‌فهمند و نه می‌بینند.
* در مورد ورود خانم‌ها به ورزشگاه چه نظری دارید؟
در همه جای دنیا این موضوع کاملاً پیش پا افتاده است و واقعاً جای تأسف دارد که ما هنوز درگیر این موضوعات هستیم. حق طبیعی هرکسی است، چه خانم و چه آقا که بتواند به ورزشگاه برود.
* در دو بازی البته به صورت گزینشی خانم‌ها مجوز ورود به ورزشگاه را گرفتند.
واقعاً زشت است به خاطر فشار AFC و فیفا خانم‌ها به ورزشگاه بیایند. به نظرم محرومیت کلی خانم‌ها از ورود به استادیوم بهتر از ورود گزینشی آنهاست. امیدوارم مدیران ما و مسئولان از این مسائل درس بگیرند و خانم‌ها هم مجوز ورود بگیرند.
سپند امیرسلیمانی: دعوای کی‌روش و برانکو شبیه درگیری‌های من و کمند است
* شرایط تیم ملی را چطور می‌بینید؟
اوضاع که به نظر خوب است. تیم ملی بازیکنان باکیفیتی دارد و امیدوارم بتواند نتایج خوبی در جام ملت‌های آسیا بگیرد و قهرمان شود، ولی بعید می‌دانم این اتفاق رخ دهد. اگر انصاف را رعایت کنیم ژاپن، کره و استرالیا از همه لحاظ از ما برتر هستند. منطق حکم می‌کند آن‌ها شانس بیشتری برای قهرمانی داشته باشند. آن‌ها همیشه برای هر کارشان برنامه‌ریزی دارند و حق‌شان است به موفقیت برسند.
* ولی پرسپولیس هم با همین امکانات کم توانست به فینال آسیا برسد.
درست است. تیم‌های ایرانی بعد از چند سال به فینال رسیدند؟ حرف من این است که کار بسیار سخت است و روی کاغذ شانس آن تیم‌ها از ما بیشتر خواهد بود، ولی توپ گرد است و شاید هزاران اتفاق بیفتد که امیدوارم اتفاقات مثبت برای تیم ملی رخ دهد.
* در مورد دعوا‌های برانکو و کی‌روش چه نظری دارید؟
به نظرم این دعوا‌ها هیچ کمکی به فوتبال نمی‌کند. هر دو مقصر هستند. دعوا‌های کی‌روش و برانکو مثل درگیری‌های من و کمند در بچگی است. کمند مثل کی‌روش با سر و صدا دعوا می‌کرد، ولی من همانند برانکو زیر زیرکی کارم را انجام می‌دادم و اذیت می‌کردم. ولی انصافاً خیلی هنر می‌خواهد یکی مثل کی‌روش در اوج محبوبیت باشد و به یک‌باره این محبوبیت به حداقل برسد. در واقع کی‌روش و دستیارانش همه‌کاره فوتبال ایران شدند و کسی جرأت ندارد به آن‌ها حرفی بزند. همیشه یکی از افتخارات‌مان این بود که زیر بار حرف زور نمی‌رفتیم، ولی الان به لطف حضور کی‌روش این‌کار انجام شد.
* در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس می‌تواند دوباره فینالیست شود؟
من بعید می‌دانم پرسپولیس تا ۱۰ سال آینده بتواند به فینال برسد. ضمن اینکه دوباره با تیم‌های عربستانی همگروه شدیم و باید در زمین بی‌طرف بازی کنیم که این موضوع به ضرر پرسپولیس است. AFC هر دفعه که به ایران می‌آید، می‌گوید چقدر همه چیز خوب است و شما میزبان خیلی خوبی هستید، ولی عربستانی‌ها به کشورتان نمی‌آیند. در واقع AFC هر کاری دلش می‌خواهد با ما می‌کند و به نوعی ما را گیر آورده است. به طور مثال در مراسم انتخاب بهترین‌های آسیا حق مسلم بیرانوند را خوردند.
* فوتبال‌های خارجی را هم دنبال می‌کنید؟ طرفدار چه تیمی هستید؟
بله صددرصد دنبال می‌کنم. من از بچگی طرفدار آلمان و بایرن بودم، ولی در کنار آن مثلاً نمی‌شد بارسای گواردیولا، میلان قدرتمند دهه ۹۰ و آن ایتالیای قدیمی و خوش‌تیپ را دوست نداشت.
برچسب ها: تدبیر24 ، سپند
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها