بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۱۶۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس معتقد است باید شرایط به گونه‌ای تعریف شود تا آنها که حقوق پایین دارند همچون فرهنگیان به میزان ۳۰ درصد افزایش حقوق‌ شامل حالشان شود.
تدبیر24»جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  خواستار بیشترین میزان افزایش حقوق برای فرهنگیان در لایحه بودجه سال آتی شد و گفت: در بحث افزایش حقوق کارمندان که بنا بر اعلام دولت 20 درصد خواهد بود، مجلس به سمت افزایش پلکانی حرکت خواهد کرد زیرا در غیر این صورت، آن فردی که حقوق کمتری می‌گرفته، افزایش حقوقش کمتر خواهد بود و آنکه بیشتر حقوق می‌گرفته، افزایش حقوق بیشتری خواهد داشت.

افزایش 30 درصدی شامل حال کارمندان دارای حقوق پایین شود

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر قرار است در این شرایط جنگ اقتصادی به طبقات پایین‌تر و آنها که وُسع کمتری دارند، کمک شود باید رشد پلکانی در نظر گرفته شود؛ هرچند که دولت در سال گذشته آن را به درستی ابلاغ نکرد.

نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد: باید شرایط به گونه‌ای تعریف شود تا آنها که اکنون حقوق پایین دارند همچون فرهنگیان به میزان 30 درصد افزایش حقوق‌ شامل حالشان شود و آنها که حقوق بالایی می‌گیرند، در حد 5 درصد افزایش داشته باشند تا در این شرایط جنگ اقتصادی که فشار بیش از حد به حقوق بگیران می‌آید، بتوان وضعیت را تعدیل کرد.

دولت به نظام رتبه‌بندی معلمان 2 هزار میلیارد اعتبار داده ولی 15 هزار میلیارد تومان لازم است
اگر فرهنگیان بتوانند امسال از قانون رتبه‌بندی بهره‌مند شوند و همزمان افزایش حقوق 20 درصدی برای آنها در بودجه سنواتی پیش‌بینی شود، شاید بتوان گفت کاری برای فرهنگیان صورت گرفته است

وی با اشاره به وضعیت نظام رتبه‌بندی معلمان گفت: اگرچه دولت هنوز لایحه  نظام رتبه‌بندی معلمان را به مجلس نفرستاده و محتوای آن برای نمایندگان مجلس مبهم است ولی گفته‌اند اعتبار 2 هزار میلیارد تومانی را برای این امر در نظر گرفته‌اند.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که رتبه‌بندی معلمان به 15 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: اگر فرهنگیان بتوانند امسال از قانون رتبه‌بندی بهره‌مند شوند و همزمان افزایش حقوق 20 درصدی برای آنها در بودجه سنواتی پیش‌بینی شود، شاید بتوان گفت کاری برای فرهنگیان صورت گرفته است در غیر این صورت باید فکر اساسی به حال آنان کرد.

کوچکی‌نژاد پیشنهاد داد: با توجه به اینکه لایحه رتبه‌بندی معلمان هنوز به مجلس نرسیده، بهتر است در همین بودجه سنواتی کاری برای آنها انجام شود و اعتبارات لازم برای بهبود حقوق آنها مد نظر قرار گیرد.

اعتبار 8 هزار میلیارد تومانی برای آموزش و پرورش از محل اصلاح قوانین

وی با بیان اینکه فضای مجلس برای تصویب قوانین حمایتی از فرهنگیان مساعد است، توضیح داد: اگر در اصلاح قانون اداری و مالی آموزش و پرورش، کمک شهرداری‌ها از محل عوارض به آموزش و پرورش 5 درصد مصوب شود، از همین محل بیش از 4 هزار میلیارد تومان به سمت فرهنگیان خواهد آمد.

نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس افزود: همچنین با تصویب قانون اختصاص یک درصد از درآمد شرکت‌ها و بانک‌های دولتی به آموزش و پرورش که رقمی حدود 4 هزار میلیارد تومان می‌شود، مجموعا نزدیک به 8 هزار میلیارد تومان برای بهبود بودجه به سمت آموزش و پرورش روانه می‌شود.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها