بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۱۶۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷
انتشار اسامی مدیران مستعفی به زودی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در واکنش به ضرب الاجل حذف مدیران چندشغله از وزارتخانه متبوع خود و سازمانهای تابعه آن اعلام کرد به وعده‌ای که به مردم داده پایبند است و اسامی افراد مستعفی را منتشر خواهد کرد.
تدبیر24»محمد شریعتمداری در پیامی توئیتری از پذیرفته‌شدن استعفای مدیران عامل و اعضای هیات مدیره دوشغله در صندوق‌های بازنشستگی کشوری و تامین اجتماعی و سازمان‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

وی گفت: در انجام وعده‌ای که به مردم دادم و در اجرای تبصره ۲ ماده ۲۴۱ قانون تجارت، استعفای همه مدیران عامل یا اعضای هیات مدیره دو شغله در صندوق‌ها و سازمان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اخذ شد و مورد موافقت قرار گرفت.

اسامی افراد مستعفی را منتشر می‌کنم

شریعتمداری ضمن تشکر از همکاری این افراد اعلام کرد که اسامی آنها را به زودی منتشر خواهد کرد.

البته وزیر کار از سهم اندک زنان در هیات مدیره شرکت‌های تابعه وزارتخانه انتقاد کرده و گفته است: در جریان رسیدگی‌ها معلوم شد که کمتر از دو درصد اعضای هیات مدیره شرکت‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جامعه بانوان فرهیخته کشور هستند که در اصلاح این نقص مهم حتما  اقدام‌های عملی و اجرایی انجام خواهم داد.

به گزارش ایسنا، ۲۲ آبان ماه امسال شریعتمداری ـ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ـ ضرب‌الاجل هفت روزه‌ای را برای حذف مدیران چند شغله در وزارت کار صادر کرد و از سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری خواست تا ظرف هفت روز کاری استعفای مدیران چند شغله از هیات مدیره شرکت‌های تابعه خود را اجرایی کنند.

پیشتر کارشناسان و مقامات کارگری ارائه گزارشی کامل از مجموعه اقدامات صورت گرفته پس از دستور صریح وزیر کار برای حذف مدیران چندشغله و پروازی را خواستار شده و تاکید کردند این حق بیمه‌شدگان است که بدانند با چه افرادی سرو کار دارند و این مدیران در چه پست و جایگاهی مشغول فعالیت هستند و اطلاعات عملکرد این شرکت‌ها باید در اختیار کارگران و بازنشستگان قرار داده شود چرا که امروز جامعه به دلیل اختلاف طبقاتی نسبت به چنین مسایلی حساسیت نشان می‌دهد و شفاف‌سازی بهترین راه مقابله با هرگونه شائبه و رانت و فساد است.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها