بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۱۶۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس معتقد است پیش بینی ۲ هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه ۹۸ برای اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان تکافوی اجرای این نظام را ندارد.
تدبیر24»سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت از پیش‌بینی اعتبارات موردنیاز برای اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان در بودجه ۹۸ خبر داد و گفت: اگرچه این مسئله دیرهنگام است اما باز هم خبر خوبی است که دولت پس از پیگری‌های کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و وزارت آموزش و پرورش سرانجام، رتبه‌بندی معلمان را پذیرفت و برای آن اعتبار در نظر گرفت.

مناظره سیدحمایت میرزاده و اسدالله عباسی

2 هزار میلیارد تومان اعتبار برای ارجرای نظام رتبه‌بندی معلمان در لایحه بودجه 98 پیش‌بینی شده است

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی درباره میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای رتبه‌بندی معلمان، افزود: اگرچه دولت برای اجرای این نظام 2 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته اما از آنجا که دستور العمل آن هنوز ابلاغ نشده است نمی‌توان در مورد کافی بودن یا نبودن اعتبارات برای اجرای این نظام اظهارنظر کرد.

2 هزار میلیارد تومان برای اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان کافی نیست

وی بیان کرد: در ابتدا باید دستورالعمل اجرایی نظام رتبه‌بندی ابلاغ شود تا پس از آن مشخص شود چند نفر از معلمان در زمره این طرح قرار می‌گیرند از سوی دیگر چه میزان به حقوق معلمان افزوده می‌شود. اما بر همه آشکار است که 2 هزار میلیارد تومان برای اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان به هر شکلی کافی نیست و این رقم باید افزایش پیدا کند.

مادامی که دستورالعمل نظام رتبه‌بندی ابلاغ نشود نمایندگان نمی‌توانند برای افزایش اعتبارت آن تلاشی انجام دهند، قطعا این مسئله در کمیسیون آموزش مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد تا اعتبار در نظر گرفته شده برای رتبه‌بندی معلمان ارتقا پیدا کند

دولت هرچه سریعتر لایحه نظام رتبه‌بندی را به مجلس ارسال کند

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه از آنجایی که تاکنون دستورالعمل نظام رتبه‌بندی معلمان ابلاغ نشده، نمایندگان نمی‌توانند برای افزایش اعتبار این طرح چانه‌زنی کنند، اظهار کرد: دولت باید فکری به حال این وضعیت کند و هرچه سریعتر این لایحه را به مجلس ارسال کند.

نظام رتبه‌بندی معلمان سیستمی معیوب است؟

وی درباره برخی ادعاها مبنی بر اینکه نظام رتبه‌بندی معلمان شامل تعداد محدودی از فرهنگیان می‌شود بنابراین سیستمی معیوب است، خاطرنشان کرد: در مورد این مطالب نمی‌توان اظهار نظر کرد چرا که جزئیات دقیق رتبه‌بندی هنوز مشخص نشده اما اطمینان داریم تجربه، مدرک تحصیلی، فعالیت ‌های علمی و پژوهشی و.... معلمان، در رتبه آنها موثر خواهد بود.

 سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه مادامی که دستورالعمل نظام رتبه‌بندی ابلاغ نشود نمایندگان نمی‌توانند برای افزایش اعتبارت آن تلاشی انجام دهند، یادآور شد:  قطعا این مسئله در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد تا اعتبار در نظر گرفته شده برای رتبه‌بندی معلمان ارتقا پیدا کند.

ارتقا جایگاه فرهنگیان افزایش درآمد مالی و بهبود منزلت فرهنگیان را به دنبال دارد

وی عنوان کرد: اگر شغل معلمی را همانند هیات علمی دانشگاه‌ها بدانیم ارتقا آنها نیز باید براساس هیات علمی صورت گیرد و تالیف، مقاله و دستاوردهای علمی فرهنگیان در حقوق و جایگاه آنها اثر داشته باشد و رتبه‌های دانشگاهی را طی کند؛ ارتقا جایگاه فرهنگیان از یک سو افزایش درآمد مالی و از سوی دیگر بهبود منزلت فرهنگیان را به دنبال دارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان انگیزه‌ی آنها را برای افزایش سطح سواد و توانایی افزایش می‌دهد چراکه ارتقا در این نظام براساس مدرک تحصیلی، تجربه، تالیفات، کارهای پژوهشی و رضایتمندی و... است؛ ارتقا رتبه، حقوق و مزایای معلمان را افزایش می‌دهد درنتیجه تمامی معلمان سعی در پیشرفت دارند
برچسب ها: تدبیر24 ، فرهنگیان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها