بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۱۶۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶
نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است استانی شدن بودجه آموزش وپرورش می تواند تبعیضی که میان حقوق کارمندان دولت و فرهنگیان وجود دارد را برطرف کند.
تدبیر24»جبار کوچکی نژاد در  گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به ضرورت استانی شدن بودجه آموزش و پرورش، گفت: اگرچه دولت برای بهبود وضعیت معیشتی فرهنگیان در دو مرحله حقوق آنها را افزایش داد اما این اقدامات تاثیر چندانی در بهبود معیشت آنها نداشت اگر وزیر آموزش و پرورش به معنای واقعی به دنبال حل مشکل آموزش و پرورش است باید نظام رتبه‌بندی معلمان را هرچه سریعتر اجرایی کند.
جبار کوچکی نژاد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنها راهکاری که می‌توان مسائل مالی فرهنگیان را تا حدودی سامان داد اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان است، افزود: با اجرای این نظام معلمی که دارای مدرک دکتری با 25 سال تجربه کاری است باید حقوقی برابر با هیات علمی همتراز خود دریافت کند.

افزایش 200 هزار تومانی حقوق فرهنگیان تاثیری در بهبود معیشت آنها ندارد

وی با بیان اینکه نمی‌توان با افزودن 200 هزار تومان به حقوق فرهنگیان مشکلات آنها را برطرف کرد، بیان کرد: فاصله بین حقوق کارکنان دولت و معلمان بسیار بوده و این فاصله در زندگی فرهنگیان کاملا مشهود و مشخص است؛ افرادی که با سن، مدارک و توانایی یکسان در دو دستگاه مختلف استخدام می‌شوند از حقوق و مزایای متفاوتی برخوردارند و این مصداق بارز تبعیض است

علاوه بر تبعیضی که در حقوق معلمان و سایر کارمندان وجود دارد مبالغی به صورت غیرمستقیم و غیرمستمر تحت عناوینی مانند عیدی در مناسبت‌های مختلف به کارمندان داده می‌شود که فرهنگیان از آن محرومند تنها راهی که می‌توان این تبعیض را برطرف کرد استانی کردن بودجه آموزش و پرورش است

.

استانی کردن بودجه آموزش و پرورش تبعیض موجود میان حقوق کارمندان دولت و فرهنگیان را رفع می‌کند

کوچکی‌نژاد ادامه داد: علاوه بر تبعیضی که در حقوق معلمان و سایر کارمندان وجود دارد مبالغی به صورت غیرمستقیم و غیرمستمر تحت عناوینی مانند عیدی در مناسبت‌های مختلف به کارمندان داده می‌شود که فرهنگیان از آن محرومند تنها راهی که می‌توان این تبعیض را برطرف کرد استانی کردن بودجه آموزش و پرورش است.

مزایای استانی شدن بودجه آموزش و پرورش چیست؟

نایب رییس کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس با اشاره به مزایای استانی شدن بودجه آموزش و پرورش، اظهار کرد: زمانی که مناطق خود براساس بودجه و اعتبارات موجود در حوزه آموزشی برنامه‌ریزی کنند به راحتی مسائل اقتصادی مدیریت می‌شود چراکه با صرفه‌جویی‌ می‌توانند اعتبارت موردنیاز عیدی و پاداش فرهنگیان را به موقع پرداخت کنند.

وی درباره برخی ادعاها مبنی بر اینکه در صورت استانی شدن بودجه آموزش و پرورش استانداران اعتبارات این حوزه را به درستی تخصیص نمی‌دهند و صرف سایر موارد می‌کنند، توضیح داد: علیرغم اینکه بودجه دانشگاه‌ها استانی است اما استانداری حق برداشت از اعتبارات آموزش عالی را ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: پس از ابلاغ بودجه سالانه نه تنها استانداران نمی‌توانند برای سایر حوزه‌ها از بودجه آموزش و پرورش برداشت کنند بلکه در برخی مواقع تا جای ممکن به آن می‌افزایند.

اجرای رتبه‌بندی معلمان در گرو تخصیص 15 هزار میلیارد تومان اعتبار است

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش نمی‌تواند با 2 هزار میلیارد تومان اقدام چندانی در راستای اجرای رتبه‌بندی معلمان انجام دهد، یادآور شد: حداقل 15 هزار میلیارد برای تحقق این مهم نیاز است در غیر این صورت اجرایی نخواهد شد .

اعتبارت لازم برای اجرایی نظام رتبه‌بندی معلمان در لایحه بودجه 98 پیش‌بینی شده است؟

نایب رییس کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس معتقد است بعید به نظر می‌رسد دولت بتواند در سال 97 لایحه رتبه‌بندی معلمان را به مجلس ارائه دهد تا به قانون تبدیل شود؛ اگر دولت در 6 ماه دوم سال 98 نیز به دنبال اجرایی کردن نظام رتبه بندی باشد حداقل به 7 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با اعتبار 2 هزار میلیارد پیش بینی شده در لایحه بودجه 98 سنخیتی ندارد.
برچسب ها: تدبیر24 ، کارمندان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها