بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۶۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
مدافع میانی سرخپوشان پایتخت به خبرورزشی گفت: بازی در پرسپولیس برای من حکم تیم‌ملی را دارد.
تدبیر24»به گواه اغلب کارشناسان فوتبال ایران، شجاع خلیل زاده آماده‌ترین مدافع میانی حال حاضر کشورمان است که می‌توانست در لیست ۳۵ نفره کارلوس کی‌روش برای جام ملت‌های آسیا قرار بگیرد، اما چنین نشد. این در حالی است که شماره ۳ پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا بیشترین دفع توپ را در میان تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها داشت. شجاع در لیگ برتر هم عملکرد فوق العاده‌ای در امور دفاعی داشت و در کنار آن دو گل ۳ امتیازی به ماشین‌سازی تبریز و ذوب‌آهن اصفهان زد تا پرسپولیس همچنان در کورس مدعیان قهرمانی باقی بماند. با این آمار شجاع خلیل زاده انتظار داشت این بار مورد توجه سرمربی تیم ملی قرار بگیرد اما...
خودتان تازه‌ترین مصاحبه یکی از آماده‌ترین بازیکنان کنونی لیگ برترکشورمان را بخوانید و قضاوت کنید.
*شجاع! از کجا شروع کنیم؟
از هر جا دلتان می‌خواهد!
* عکسی از تو منتشر شد که به اتفاق سیدجلال حسینی، کمال کامیابی‌نیا، امید عالیشاه و... کنار مهدی مهدوی‌کیا ایستاده بودید.
آقامهدی (مهدوی‌کیا) اسطوره باشگاه پرسپولیس و فوتبال کشورمان است که قدم روی چشم ما گذاشت. ایشان و سایر پیشکسوتان پرسپولیس سرمایه‌های باشگاه هستند که به وجودشان افتخار می‌کنیم.
خلیل‌زاده: دیگر برای دعوت به تیم ملی تلاش نمی‌کنم!
* مهدوی‌کیا به شما چه گفت؟
آقامهدی که لطف کرد و از ما تعریف کرد. در واقع با تعریف‌هایش همه ما را خجالت‌زده و وظیفه‌مان را سنگین‌تر کرد. ان‌شا‌ءالله جشن قهرمانی پرسپولیس را در لیگ برتر امسال با حضور آقامهدی، بقیه پیشکسوتان عزیز و هواداران برگزار کنیم.
* یک پیشکسوت هم هست که می‌دانیم خیلی دوستش داری و حتی پیراهن او را به یادگاری گرفتی.
(می‌خندد) بله، علی‌آقا کریمی که واقعاً دوستش دارم. تنها کسی هم که پیراهنش را به رسم یادگاری گرفتم علی‌آقا بود.
* بگذریم! قولی هم به مهدی مهدوی‌کیا دادید.
قول ندادیم ولی تلاش می‌کنیم در نیم‌فصل دوم هم مثل نیم‌فصل اول رضایت همه پیشکسوتان و طرفداران پرسپولیس را جلب کنیم.
* نیم‌فصل اول در حالی به پایان رسید که سپاهان با تفاضل گل صدرنشین شد، اما شما و پدیده هم مثل تیم اصفهانی ۳۱ امتیاز گرفتید. به نظرت می‌رسد این فصل رقابت تنگاتنگی برای کسب عنوان قهرمانی لیگ هجدهم داشته باشید؟
صددرصد همین طور است. امسال چند تا رقیب گردن‌کلفت داریم، اما ما هم پرسپولیس هستیم. تیمی که با وجود همه مشکلات و کمبود‌ها به فینال آسیا رسید. دو دوره پشت سر هم قهرمان لیگ برتر ایران شدیم و حالا هم برای سومین بار می‌خواهیم جام قهرمانی ایران را بالای سر ببریم.
* طی روز‌های اخیر هم هجمه‌ای علیه پرسپولیس به راه افتاد که داوران به نفع یک تیم خاص سوت می‌زنند و... نظری نداری؟
هر حرفی لازم بود بعد از بازی با پارس جنوبی زدم و صحبت بیشتری ندارم. من فقط یک جمله می‌گویم که جواب همه افراد و تیم‌هایی که علیه پرسپولیس حرف زدند را نیم‌فصل دوم داخل زمین می‌دهیم نه در رسانه‌ها!
* منظورت بازیکنان استقلال است؟
تا صبح هم بگویید من اسم نمی‌آورم. این روز‌ها خیلی‌ها علیه تیم شایسته پرسپولیس حرف زدند که برای ما بازیکنان و هواداران اهمیتی ندارد. پرسپولیس فقط و فقط روی کار خودش تمرکز دارد و توجهی به این مسائل ندارد.
* خودت هم با گردن‌درد بازی کردی. نمی‌خواهی از این فرصت تعطیلات نیم‌فصل استفاده کنی و این درد کهنه را درمان کنی؟
راستش را بخواهید خودم هم به این موضوع فکر کرده‌ام. ان‌شا‌ءا... در تعطیلات تمرینات پرسپولیس به مداوای این مصدومیت خواهم پرداخت. البته من تنها نیستم. اغلب بازیکنان پرسپولیس با درد و مصدومیت بازی کردند.
* می‌توانی اسم بیاوری؟
علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محسن ربیع‌خواه، کمال کامیابی‌نیا، سیامک نعمتی و خیلی‌های دیگر با غیرت و تعصب فراوان و به دلیل نیاز پرسپولیس و کمبود بازیکن با درد و مصدومیت به میدان رفتند. فراموش نکنید محمد انصاری و حسین ماهینی هم رباط صلیبی پاره کردند و برای بازگشت این دو همبازی عزیزمان به تیم لحظه‌شماری می‌کنیم.
* راستی از بازیکنان جدید چه خبر؟ می‌دانیم با سروش رفیعی خیلی رفیق هستی. از انگیزه‌های سروش در نیم‌فصل دوم بگو.
سروش دوست صمیمی من است و او هم برای شروع نیم‌فصل دوم لحظه‌شماری می‌کند. مطمئن باشید با حضور نفرات جدید، پرسپولیس قدرتمندتری در نیم‌فصل دوم خواهیم داشت. البته مهدی ترابی، مهدی شریفی و مهدی شیری هم بازیکنان خوبی هستند که خیلی می‌توانند در نیم‌فصل دوم به ما کمک کنند.
* شجاع! بی‌تعارف می‌خواهیم بپرسیم انتظار نداشتی که در لیست مدعوین به تیم ملی برای حضور در جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا باشی؟
بی‌خیال! خدای ما هم بزرگ است.
* واقعاً بی‌خیال؟
چه بگویم؟ شما بگویید باید چه کار می‌کردم که به تیم ملی دعوت شوم؟ راستش را بخواهید... (سکوت می‌کند)
* چرا ساکت شدی؟
ببینید تا زمانی که کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی است دیگر برای دعوت شدن به تیم ملی تلاش نمی‌کنم!
* یعنی دلسرد شدی؟
دلسرد نمی‌توان گفت، اما تصمیم گرفتم فقط به موفقیت در پرسپولیس و تیم باشگاهی‌ام فکر کنم. بنویسید بازی در پرسپولیس برای من حکم تیم ملی را دارد.
* این تفکر و دیدگاه به کیفیت بازی تو در پرسپولیس لطمه نمی‌زند؟ به هر حال کلی تلاش کردی و یکی از عناصر دفاعی و حتی هجومی پرسپولیس درآسیا و لیگ برتر بودی، اما دعوت نشدی. ممکن است هر بازیکنی در این شرایط دلسرد شود و افت کند.
نه، این بی‌توجهی‌ها من یکی را قوی‌تر می‌کند. من هر کاری لازم بود انجام دادم که پیراهن پرافتخار تیم ملی کشورم را بپوشم، اما نمی‌دانم شاید هم بعضی‌ها از قیافه من خوششان نمی‌آید!
* جدی می‌گویی؟!‌
نمی‌دانم! شما اگر دلیل دیگری برای دعوت نشدن من سراغ دارید بگویید. البته حق سرمربی تیم ملی است که بر اساس تفکرات خود بازیکن به تیمش دعوت کند، اما اینکه سلیقه بر انتخابات تیم ملی یک کشور سایه بیندازد جالب نیست.
* به نظر ما هم کی‌روش می‌توانست شجاع خلیل زاده را هم در لیست ۳۵ نفره بگنجاند. حداقل در یک ماه اخیر بهترین مدافع وسط ایران بودی و باید دعوت می‌شدی.
بگذریم! بنویسید شجاع خلیل زاده برای تیم کشورش ایران بهترین آرزو‌ها را دارد. من از ته دل آرزو می‌کنم تیم ایران قهرمان جام ملت‌های آسیا شود.
* ولی گفتی تا زمانی که کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی باشد دیگر...
درست گفتم. تا زمانی که کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی باشد دیگر نمی‌خواهم به دعوت شدن به تیم ملی فکر کنم، اما یک سؤال از شما دارم. اینکه به هر دلیل دعوت نشدم درست، اما دیگر نمی‌توانند مرا از لیست دوستداران تیم ملی کشورم خط بزنند. این روز‌ها می‌گذرد. من پیش وجدان خودم راحت هستم که با تمام وجود در تیم باشگاهی‌ام بازی کردم و به گواه کارشناسان و خود شما می‌توانستم حداقل در لیست ۳۵ نفره قرار بگیرم، اما وقتی به گذشته فکر می‌کنم دیگر ناراحت نمی‌شوم.
* می‌شود بیشتر توضیح بدهی؟
چه بگویم؟ شما خوب می‌دانید در بهترین شرایط و اوج آمادگی به همراه امید ابراهیمی و محمدرضا خلعتبری در آستانه جام جهانی برزیل خط خوردم. اخباری هم شنیده می‌شد که سرمربی تیم ملی به خاطر مشکل با سرمربی وقت سپاهان یا مسائل دیگر ما سه نفر را خط زده است. من و محمدرضا (خلعتبری) هم واقعاً عصبانی و ناراحت بودیم و مصاحبه کردیم. در واقع از خودمان دفاع کردیم.
* و وارد بلک‌لیست کی‌روش شدی.‌
نمی‌خواهم خیلی به گذشته برگردم ولی بعد از آن من دیگر مصاحبه‌ای انجام ندادم ولی دعوت نشدم. خوب بازی کردم دعوت نشدم. هر کاری کردم دعوت نشدم. دیگر خودم هم باور کردم که یک‌سری مسائل غیرفنی وجود دارد، چون خیلی‌ها می‌گویند این دعوت نشدن من غیرعادی است.
* همان اختلافات با کرانچار حالا هم میان کی‌روش و برانکو وجود دارد. قبول داری؟
به هر حال همان‌طور که گفتم خدای ما هم بزرگ است. این روز‌ها می‌گذرد و من هم فقط و فقط به پرسپولیس و موفقیت تیم باشگاهی‌ام فکر می‌کنم. گفتم که برای تیم کشورم هم بهترین‌ها را آرزو دارم.
* سؤالات ما به پایان رسید. به نظرت سؤالی بوده که ما نپرسیده باشیم؟
فکر کنم تقریباً در خصوص همه چیز پرسیدید. از شما ممنون هستم. سلام مرا به بروبچه‌های خبرورزشی برسانید.
برچسب ها: تدبیر24 ، خلیل‌زاده
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها