بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۶۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به نحوه تأمین منابع مالی در آموزش‌وپرورش و اینکه بودجه عمومی دولت کشش این اعتبارات را ندارد، گفت:‌دستگاه آموزشی با شرایط ویژه هستیم ولی با قوانین عام سروکار داریم.
تدبیر24»علی الهیار ترکمن در گردهمایی ذی‌حسابان آموزش‌وپرورش سراسر کشور، در مرکز رفاهی-آموزشی استاد نبوی بوشهر از انتقال بخشی از مطالبات جاری فرهنگیان از سال گذشته به امسال و پرداخت آن و باقی ماندن تنها قسمت کوچکی از مطالبات خبر داد و اظهار کرد: این مطالبات مربوط به‌حق الزحمه امتحانات و خرید خدمات آموزشی است که بخشی از آن تخصیص گرفته و به‌زودی از طریق خزانه پرداخت و مابقی نیز تا آخر سال پرداخت می‌شود.

وی افزود: با توجه به تعامل خوبی که بین آموزش‌وپرورش و وزارت اقتصاد وجود دارد در سامانه بدهی‌های دولت عدد و رقم‌ها به‌صورت شفاف ثبت و مورد تائید ذی‌حسابان آن‌ها قرار می‌گیرد و با تدوین برنامه مالی مشخصی بدهی‌های سال‌های گذشته پرداخت خواهد شد.

دلیل تاخیر در پرداخت مطالبات

الهیار خاطرنشان کرد: با جدیت به دنبال تحقق خواسته‌های فرهنگیان هستیم و اگر جایی تأخیری دیده می‌شود به دلیل نقدینگی است که باید از خزانه تأمین شود.

ایثارگران آموزش وپرورش از اول آبان تحت پوشش بیمه تکمیلی

معاونت توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش‌وپرورش درباره بیمه‌ها گفت: بیمه‌های ایثارگران شاغل در وزارت آموزش‌وپرورش به‌موجب مصوبه دولت از بنیاد شهید به دستگاه‌های اجرایی منتقل و بر اساس یک تفاهم‌نامه بنیاد شهید و امور ایثار گران با بیمه دی همه ایثارگران شاغل وزارت آموزش‌وپرورش از اول آبان ماه زیرپوشش بیمه‌های تکمیلی هستند و از این بابت نگرانی وجود ندارد. همه فرهنگیان ایثارگر که زیرپوشش بیمه تکمیلی قرار دارند باید به ادارات تعاون استان‌ها مراجعه و کار خود را پیگیری کنند.

الهیار ترکمن در خصوص بیمه تکمیلی فرهنگیان اظهار کرد: با توجه به خواسته این قشر و نیازی که به خدمات درمانی دارند دو پیشنهاد ارائه شد که شامل بیمه درمان به روش صندوقی که تاکنون اجرا ‌شده و روش دوم به صورت بیمه‌گری است که ابلاغ‌شده و هرکدام از این گزینه‌ها را می‌توانند دنبال کنند.

کمبودهای آموزش‌وپرورش علت دارد؛ باید به دنبال علت‌ها بود

وی اضافه کرد: برخی گزاره‌ها در مورد آموزش‌وپرورش مطرح می‌شود با این عنوان که کار آموزش‌وپرورش خوب نیست و کیفیت آموزش پائین است، معیشت معلمان خوب نیست، ابزار و تجهیزات ناقص است و ... این‌ها گزاره‌هایی است که آن‌ها را می‌شنویم و لمس می‌کنیم. اگر مسائل آموزش‌وپرورش را بررسی کنیم این‌ها معلول‌ یک سری علت‌ها هستند که باید به علت‌ها بپردازیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش بیان کرد: درصورتی‌که بخواهیم مسائل و مشکلات آموزش‌وپرورش را حل کنیم باید به سمت علت‌ها برویم و دنبال راه‌حل‌های اساسی باشیم. نباید به دنبال تسکین مشکلات باشیم و بلکه باید مسائل را ریشه‌ای حل کنیم.

قوانین کهنه و ناسازگار با آموزش‌وپرورش

وی از تعدد و تزاحم قوانین و مقررات به‌عنوان یکی از دلایل اصلی مشکلات نام برد و خاطرنشان کرد: دستگاه آموزشی با شرایط ویژه هستیم ولی با قوانین عام سروکار داریم و این موضوع باعث بروز مشکلاتی می‌شود. خیلی از قوانین کهنه‌شده‌اند و با شرایط امروز آموزش‌وپرورش ناسازگار است و برخی قوانین باهم تضاد دارند و برخی قوانین در قامت امروز آموزش‌وپرورش نیست. خیلی از این قوانین برای اجرا نیازمند منابع مالی سنگین هستند.

تشکیلات اداری سنگین

الهیار یکی دیگر از مسائل را مشکلات ساختاری و فرایندی دانست و افزود: نحوه توزیع منابع انسانی و سنگینی تشکیلات اداری از دیگر مشکلات است و در زمان حاضر 730 منطقه آموزشی در کشور وجود دارد که 40 درصد مناطق آموزش‌وپرورش نیاز آموزش‌وپرورش نبوده و دارای جمعیت دانش‌آموزی کمتر از پنج هزار نفر هستند و برای آن هزینه‌های بسیاری را می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید

تکلیف ما با موضوع مشارکت در آموزش‌وپرورش مشخص نیست

وی به نحوه تأمین منابع مالی در آموزش‌وپرورش اشاره کرد و گفت: بودجه عمومی دولت کشش این اعتبارات را ندارد. تکلیف ما با موضوع مشارکت در آموزش‌وپرورش مشخص نیست.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: مدرسه می‌تواند تمرکز را از ستاد آموزش‌وپرورش استان‌ها بگیرد و ستاد اختیار را به مدارس بدهد و بتواند روی بودجه و نیروی انسانی و کیفیت آموزش‌وپرورش برنامه‌ریزی و اقدام کند.

وی از ارتقای کیفیت و چابک‌سازی آموزش‌وپرورش در سطح مدارس خبر داد و بیان کرد: نقش ناظران بر آموزش‌وپرورش در این زمینه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و اگر بخواهیم وارد مدرسه شویم باید بحث انطباق قوانین و مقررات با شرایط جدید به‌صورت جدی دنبال شود.

الهیار افزود: یکی از موفقیت‌های طرح مدرسه کمک به اصلاح قوانین و مقررات است. باید کمک شود که محدودیت‌های طرح مدرسه‌محوری رفع شود.

برچسب ها: تدبیر24 ، معلمان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها