بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۶۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
پخش تصاویری نامتعارف از فیلمی سینمایی در سیمای کیش حواشی، واکنش‌ها و انتقادهای زیادی را به دنبال داشته است. این تصاویر که کاملا با ضوابط صداوسیمای ایران مغایرت داشت، در نهایت به برکناری و توبیخ مدیرکل صداوسیمای مرکز کیش و برخی از کارکنان این مرکز منجر شد

تدبیر24»پخش تصاویری نامتعارف از فیلمی سینمایی در سیمای کیش حواشی، واکنش‌ها و انتقادهای زیادی را به دنبال داشته است. این تصاویر که کاملا با ضوابط صداوسیمای ایران مغایرت داشت، در نهایت به برکناری و توبیخ مدیرکل صداوسیمای مرکز کیش و برخی از کارکنان این مرکز منجر شد.

در پاسخ به پرسشی درباره علت افزایش اتفاقات غیرمترقبه روی آنتن شبکه‌های تلویزیونی، اظهار کرد: در سال‌های اخیر اتفاق‌هایی در بخش‌های مدیریتی و اداری سازمان صداوسیما رخ داده است که شرایط ورود و نفوذ عناصری که کمترین ارتباط و سنخیت را با فرهنگ جامعه دارند، فراهم کرده است.

او ادامه داد: به عبارتی دیگر اغلب کسانی که امروز در بخش‌های مدیریتی و تولید و پخش برنامه‌ها و آثار نمایشی داخلی و خارجی در صداوسیما مشغول کار هستند، نیروهای حرفه‌ای محسوب نمی‌شوند و اغلب این افراد از میان دوستان و آشنایان یا همسویان فکری انتخاب شده‌اند. در واقع در رسانه‌ای که عنوان «ملی» را به یدک می‌کشد، به جای تخصص و تعهد، معیارهای گزینش دیگری وجود دارد.

این منتقد معتقد است که سازمان صداوسیما به دلیل سهل‌انگاری‌ و رفیق‌بازی در مسیری قرار گرفته است که به جای توجه محوری به فرهنگ‌ها، ارزش‌ها و باورهای جامعه به سمت تجارت پیش می‌رود.

آذین خاطرنشان کرد: اینکه صداوسیما حساسیت‌های فرهنگی جامعه و تاکیدات مقام معظم رهبری را در این باره مورد توجه قرار نمی‌دهد، مساله بسیار مهمی است که متاسفانه این روزها در صداوسیما شاهد گسترش آن هستیم. بدیهی است که یکی از وظایف تلویزیون تولید، پخش و خریداری آثاری نمایشی است که بتواند در حفظ و ارتقای سطح فرهنگ جامعه نقش‌آفرین باشد و نه اینکه اقدام به پخش آثاری کند که نه تنها با فرهنگ ایرانی و اسلامی هم جهت نیست، بلکه گاه منجر به تخریب فرهنگ جامعه نیز می‌شود.

او در ادامه با اشاره به تصاویر غیراخلاقی پخش‌شده از صداوسیمای کیش، اضافه کرد: این تصویر که از روی غفلت و شاید خدای ناکرده به دلیل آگاهانه چشم بستن عده‌ای از تلویزیون پخش شده، بیش از هر موضوع دیگری نشان‌دهنده خواب غفلت مسوولان تلویزیون است. تلویزیونی که روزی قرار بود دانشگاه شود، امروز علاوه بر اینکه به فرهنگ جامعه ضربه می‌زند، فرهنگ جامعه و مناسبات اعتقادی و باورهای ملی و دینی مردم را هم زیر سوال می‌برد.

آذین با تاکید بر اهمیت نقش صداوسیما در الگوسازی، بیان کرد: صداوسیما باید به دلیل نقش مهمی که می‌تواند در ایجاد ارتباط اجتماعی داشته باشد الگوسازی کند و نه اینکه با خریداری و پخش بدون نظارت آثاری که به مناسبات فرهنگی و اجتماعی ما خدشه وارد می‌کند، آب به آسیاب دشمن بریزد. متاسفانه پخش این فیلم بدون بازنگری و نظارت و عدم حذف صحنه‌هایی که مناسب جامعه ما نیست، نشانگر غفلت بزرگ مسوولان صداوسیماست. آنچه در صداوسیمای مرکز کیش رخ داد اصلا برای جایگاه رسانه‌ای که قرار بود به فرهنگ‌سازی جامعه کمک کند، اتفاق کوچکی نیست.

این منتقد در پایان سخنان خود، اظهار کرد: این حرکت اگر نتیجه غفلت مسوولان مربوطه باشد جای بحث و نقد دارد و اگر چنانچه حاصل حضور و نفوذ عناصری باشد که می‌خواهند فرهنگ ایرانی و اسلامی ما را متلاشی کنند، باید حتما با آنها برخورد شایسته و قاطعی صورت بگیرد.
برچسب ها: تدبیر24 ، تلویزیون
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها