بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۶۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸
برانکو علاقه خاصی به بازیکنانی دارد که در عین جوانی، باتجربه هستند و از سوی دیگر درگیر حاشیه هم نباشند.
تدبیر24»وقتی خبر رسید نام محمد نادری در لیست برانکو ایوانکوویچ قرار گرفته، برخی منتقد این خرید بودند و برخی موافق. عده‌ای می‌گفتند نادری تجربه بازی در تیم بزرگی مثل تراکتورسازی را دارد و از حواشی و جو بازی در پرسپولیس آگاه است؛ مثلاً اینکه از حضور تماشاگران زیاد در ورزشگاه نمی‌ترسد. برخی نیز اعتقاد داشتند او در ۶ ماه گذشته به میدان نرفته و بازی انجام نداده که این موضوع شرایط را حساس‌تر می‌کند. یکی از نزدیکان پرسپولیس، اما موضوع جالبی را برای‌مان تعریف کرد: «برانکو علاقه خاصی به بازیکنانی دارد که در عین جوانی، باتجربه هستند و از سوی دیگر، هیچ ادعایی نداشته باشند. علاقه او به بازیکنانی که از جنجال، سر و صدا و حاشیه دوری می‌کنند، برای همه ما جالب است.»
                                                                                 ***
اما این ادعا با نگاهی به لیست بازیکنانی که به پرسپولیس آمدند یا از این تیم جدا شدند، تا حد زیادی ثابت می‌شود. به هر حال پرسپولیس بازیکنانی داشته که توانایی فنی زیادی ارائه نکردند و پتانسیل‌شان نیز کمتر از حد تیمی بود که دو فصل پیاپی به قهرمانی لیگ رسید. در کنار بازیکنان ضعیف، یک‌سری هم بودند که یا دنبال جنجال می‌گشتند و حاشیه داشتند، یا امکان این بود که حاشیه‌ساز شوند. به همین علت از پرسپولیس رفتنی شدند. در این شرایط، بد نیست به لیست‌های ورودی و خروجی پرسپولیس در دوران برانکو (از هفته ۲۴ لیگ چهاردهم تا امروز) نگاهی داشته باشیم تا مشخص شود چه بازیکنانی از این تیم رفتند و چه کسانی آمدند. آن وقت شاید بیشتر با روحیه برانکو و تیمی که دوستش دارد، آشنا شویم.
                                                                                  ***
فصل پانزدهم: جدایی بازیکنانی مثل صادقیان، خانزاده، گابریل، عباس‌زاده، همامی و... که حاشیه داشتند، در کنار جذب بازیکنانی مثل کامیابی‌نیا، احمدزاده، ماریچ، انصاری و بنتسون، معنای خاصی دارد.
خروجی: پیام صادقیان، حمیدرضا علی‌عسگری، مهدی دغاغله، مهدی جعفرپور، رضا نوروزی، محمد نوری، افشین اسماعیل‌زاده، محمدرضا خانزاده، گابریل فرناندو، مایکل اومانا، میثم حسینی، مبین میردورقی، محمد عباس زاده و مسعود همامی.
ورودی: رامین رضاییان، کمال کامیابی‌نیا، فرشاد احمدزاده، محسن مسلمان، لوکا ماریچ، وحید حیدریه، محمد انصاری و ایمان صادقی، جری بنستون و الکساندر لوبانوف.
                                                                                  ***
فصل شانزدهم: پرسپولیس برای قهرمانی وارد رقابت‌ها شد، اما باید با یک‌سری بازیکنان خداحافظی می‌کرد؛ سوشا، کفشگری، کمندانی که مدام مصاحبه می‌کرد و دنبال حضور در ترکیب اصلی بود، نورمحمدی، دو بازیکن اوکراینی، ساسان انصاری و... در کنار جذب بازیکنانی مثل امیری، سیدجلال، ربیع‌خواه، محرمی و... در نوع خود جالب است.
خروجی: سوشا مکانی، وحید حیدریه، مایکل اومانا، محسن بنگر، ساسان انصاری، جری بنتسون، رضا خالقی‌فر، مهرداد کفشگری، میلاد کمندانی، علیرضا نورمحمدی، لوکا ماریچ، بابک حاتمی، آنتونی گولتس، احمد نوراللهی، امید عالیشاه، شهاب زاهدی، آلکسی پولیانسکی، ولادیمیر پریموف و الکساندر لوبانوف.
ورودی: حسین ماهینی، علیرضا بیرانوند، ساسان انصاری، سیدجلال حسینی، احسان علوان‌زاده، ابوالفضل درویش‌وند، محسن ربیع‌خواه، وحید امیری، آنتونی گولتس، محمدامین آرام‌طبع، حامد آقایی، صادق محرمی، آلکسی پولیانسکی، ولادیمیر پریموف، بوژیدار رادوشوویچ، سامان نریمان‌جهان، سروش رفیعی، شهاب کرمی و رضا کرملاچعب.  
                                                                                     ***
لیگ هفدهم: بعد از قهرمانی در فصل شانزدهم، پرسپولیس نیاز داشت تا در لیگ هفدهم نیز قهرمانی اش را تکرار کند. این بار در دو پنجره نقل و انتقالاتی، با دو بازیکن پرحاشیه خود یعنی رامین رضاییان و سپس مهدی طارمی خداحافظی کرد. جذب منشا و خلیل زاده نیز به خاطر قدرت فنی‌شان بود وگرنه شایان مصلح، سیامک نعمتی، آدام همتی، بازگرداندن احمد نوراللهی و... سلیقه برانکو و تلاش او برای دور کردن تیمش از حاشیه را نشان می‌دهد.
خروجی: رامین رضاییان، محمدامین آرام‌طبع، سامان نریمان‌جهان، سروش رفیعی، حامد آقایی، رضا کرملاچعب و مهدی طارمی.
ورودی: گادوین منشا، شجاع خلیل‌زاده، سیامک نعمتی، شایان مصلح، محمدامین اسدی، احسان حسینی، سعید حسین‌پور، آدام همتی، بشار رسن و احمد نوراللهی.
                                                                                     ***
فصل هجدهم: تلاش‌های برانکو بالاخره جواب داد و محسن مسلمان و فرشاد احمدزاده نیز از جمع سرخپوشان رفتنی شدند. آن‌ها وحید امیری و صادق محرمی را نیز از دست دادند، اما با اینکه از جذب بازیکن محروم بودند، با تیمی آرام که کمتر به سراغ حواشی گذشته مثل درگیری بازیکنانش با هواداران می‌رفت، توانست کنار سایر صدرنشینان قرار بگیرد.
خروجی: فرشاد احمدزاده، وحید امیری، صادق محرمی و محسن مسلمان.
ورودی: امید عالیشاه، سروش رفیعی، مهدی شیری، مهدی شریفی، مهدی ترابی، محمد نادری و سعید کریمی.
برچسب ها: تدبیر24 ، برانکو
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها