بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۱۷۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰
قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تصویب طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: مجلس در شهریور ماه ۹۷ قانونی را مصوب کرد که ۶۵ هزار نیروی حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی تعیین تکلیف شوند که هنوز این قانون به مرحله اجرا نرسیده است.
تدبیر24»نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بند چهارم این قانون بر تدوین آیین نامه اجرایی آن تأکید شده است، گفت: متأسفانه با وجود گذشت چندین ماه از تصویب این قانون دولت از نوشتن و تنظیم آیین نامه اجرایی قانون فرار می‌‎کند.

وی یادآور شد: آنچه که مشخص است، رئیس جمهور راغب به اجرایی شدن این قانون نیست و به همین علت سئوالی از وزیر آموزش و پرورش در این راستا کلید خورد و در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح شد.

سئوال از وزیر در راه صحن علنی مجلس

احمدی لاشکی با یادآوری اینکه از پاسخ وزیر آموزش و پرورش در آخرین نشست کمیسیون آموزش قانع نشده و این سئوال در نوبت ورود به صحن علنی مجلس قرار گرفته است، اظهار کرد: وزیر باید پاسخگوی علت عدم اجرای این قانون مهم که تکلیف ۶۵ هزار نیروی حق التدریسی را مشخص می‎کند، در صحن علنی مجلس باشد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: البته فرصت دو هفته‌ای به آموزش و پرورش داده شد که اقدام به تنظیم آیین نامه اجرایی این قانون کنند، البته آموزش و پرورش با طرح این دلیل که در قانون قید شده آیین نامه اجرایی این قانون باید با سازمان امور اداری و استخدامی کشور تنظیم شود، این مسئله به تعویق ‎افتاد و اگر آموزش و پرورش به تنهایی مسئول تدوین آیین نامه اجرایی بود، این مهم زودتر به سرانجام می‌‎رسید.
برچسب ها: تدبیر24 ، جمهور
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها