بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۱۷۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۳
لازمه تحقق حماسه اقتصادي، ابزار اجرايي كارآمد و تلاش گر است كه بتواند از مانع بزرگ تحريم‌ها با تلاشي چند برابري عبور كند

تدبیر24 : مسلم سروندی* - با نگاهي اجمالي به شناسنامه وزراي پيشنهادي حجت‌الاسلام حسن روحاني متوجه ميانگين سني 58 سال براي اين كابينه مي‌شويم كه براي پست وزارت بالا به نظر مي‌رسد.

همانطور كه بر همگان پر واضح است،‌ كشور جمهوري اسلامي ايران در حال حاضر با تهديدهاي بسياري دست و پنجه نرم مي‌كند.

 تحريم‌هاي ناجوانمردانه غرب عليه ايران كه روز به روز بيشتر شده و حلقه محاصره را بر ايران تنگ تر مي كند از يك سو و مشكلات اقتصادي داخلي ناشي از ناكارآمدي دستگاه‌هاي اجرايي داخلي از طرفي ديگر عرصه را بر مردم اين مرز و بوم تنگ كرده است.

 هرچند ملت ايران نشان داده اند كه همواره توانايي مبارزه با تمام تهديدات را دارند و هميشه از تمامي امتحانات سربلند بيرون آمده اند اما در مسير تبديل تهديد به فرصت ابزاري لازم است كه در ادامه به آن اشاره مي‌شود.

 لازمه تحقق حماسه اقتصادي، ابزار اجرايي كارآمد و تلاش گر است كه بتواند از مانع بزرگ تحريم‌ها با تلاشي چند برابري عبور كند.

 اين امر مي‌طلبد كه وزراي انتخابي دولت تلاشي شبانه روزي داشته باشند و گاهاً چندين شبانه روز براي رفع نواقص بر ارگان‌هاي زير دست خود سركشي كرده و نظارت و تغييرات لازم را اعمال كنند؛ حال آنكه در كابينه پيشنهادي براي دولت يازدهم اكثر نفرات با كهولت سن مواجه هستند.

 بر همگان روشن است كه پس از اتمام سنين ميان‌سالي حتي يك سرما خوردگي ساده نیز مي‌تواند فرد را يك هفته خانه نشين كند، بگذريم از كمردرد و درد پا كه در اين سنين گريبان‌گير افراد مي‌شود.

 وزير پيشنهادي صنعت، معدن و تجارت (كه بيشترين چالش اقتصادي در سال‌هاي اخير در اين حوزه براي كشور ايجاد شد)، نیز اكنون 65 ساله است و در پايان دوره چهار ساله رياست جمهوري در آستانه 70 سالگي قرار مي‌گيرد.

 ديگر وزراي اقتصادي به جز وزير پيشنهادي اقتصاد وضعيتي بهتر از وي ندارند.

 آيا ايشان مي‌توانند در صورت لزوم ساعت‌ها به سازمان‌هاي زير نظر خود سركشي كنند و مشكلات را رفع نماید؟

 آيا با اين ابزار مي‌توان تحريم‌ها راپشت سر گذاشت و با تلاش شبانه روزي حماسه اقتصادي را محقق كرد؟ حال بايد ديد كه نمايندگان مجلس چگونه با اين مشخصه وزراي پيشنهادي دولت يازدهم برخورد خواهند كرد.

*دبیر سرویس اقتصادی خبرگزاری بین‌المللی نسیم

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
1
9
عزيزم ليست تيم فوتبال رو که نداده ،90 دقيقه بخوان بازي کنن
بيشتر از هر چيزي در حال حاضر به تجربه ،تخصص،عقل مملکت ما اححتياج داره
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
1
6
دوست عزیز حداقل بگذاریم شش ماه هم شده کارایی خودشان را نشان بدهند . شاید توانایی آنها از ما جوانان و میانسالان بیشتر باشد در صورتیکه خلاف آن دیده شود حتما" جناب روحانی رئیس جمهور محترم از سایر نیروهای توانمند استفاده خواهد کرد
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
1
4
با سلام
به نظر من با توجه اینکه کشور الان در شرایط حساسی قرار داره، نیاز به مدیران با تجربه و با کارنامه مشخص داریم، جوانگرایی و استفاده از مدیران جوانتر در این زمان مناسب نیست و جناب آقای دکتر روحانی کار معقولانه و منطقی را انجام دادند.
با تشکر
رسول م
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
1
2
تو این 8 سال هم افراد مسن تو کابینه حضور داشتند . ولی اکثریت را جوان تر ها تشکیل داده بودند که آبی از این جوانهای اصولگرا گرم نشد . تا بوده دود از کنده بلند میشده
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها