بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۷۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۵
نمایشگاه آثار نقاشی لیلی زرقانی در نگارخانه نگر افتتاح شد.
تدبیر24»لیلی زرقانی، خالق این آثار در حاشیه مراسم افتتاحیه گفت: نقاشی­های حاضر با تأثیرپذیری از مکتب «سقاخانه» و نوعی تحول ماهوی نسبت به آن شکل گرفتند.

وی با بیان اینکه مکتب «سقاخانه» در نقاشی معاصر ایران جنبشی مدرن بر اساس تلفیق نقاشی های بومی و مذهبی ایران است که در آغاز دهه ١٣٤٠شکل گرفت، گفت: این نقاشی­ ها برای مخاطب یادآور دوره­ هایی است که این فضاها همگام با رنگ­ها، آرایه ­ها و معماری ایرانی مرهمی بودند برای مردمانی که آمال و آرزوهایشان با این فضاها پیوندهای استواری داشتند. آثاری با فرم­ ها، رنگ­ها و فضاهایی نوستالژیک و هوشمندانه.

زرقانی ادامه داد: در شیوه هنری «سقاخانه» از نمادهای ماوراءلطبیعه، طلسم­ها و علوم خفیه، که در باورهای سنّتی رایج بودند، استفاده می­شد که مورد توجه من نیز در این آثار بوده است.

این هنرمند با بیان تعریف علوم خفیه  گفت: پیشگویی حوادث، درمان بیماری، تعبیر خواب، طلسم، دعانویسی به علوم خفیه مشهورند که ریشه در باورهای دینی و خرافه داشت و در دوران گذشته مورد توجه مردم بود.

به گفته او حتی شاهان نیز در دربار خویش برای تعیین روز و ساعت جنگ، شکار، ازدواج و کارهایی نظیر اینها از پیشگویی استفاده می­کردند و این علوم کم­وبیش رواج عام داشت.

نمایشگاه آثار نقاشی لیلی زرقانی به نام سیمیا از یکشنبه 16 دی ماه تا 19 دی ماه 1397 درگالری نگر واقع در قیطریه، خیابان روشنایی، ضلع جنوبی کوچه پارک، کوچه دلارام، پلاک 33 واحد 3 دایر است و علاقه مندان می توانند برای حضور در این گالری از ساعت 12 تا 20 مراجعه کنند.

 

انتهای پیام
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها