بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۱۷۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مدیرعامل سام سرویس گفت: ما روزانه شش تا هفت هزار تماس تلفنی با مرکز سام سرویس داریم که 20 درصد آنها در خصوص تخلفات واحدهای صنفی غیر مجاز و یا تعمیرکاران مبتدی هستند که به دلیل عدم دانش فنی و یا استفاده از قطعات تقلبی و دست دوم باعث شده که دستگاه مشتری به طور کامل خراب شود. حتی مواردی داشتیم که مرکز یا تعمیرگاه قطعات سالم را از دستگاه جدا کرده است.

تدبیر24»نجفی مدیرعامل سام سرویس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص وضعیت خدمات پس از فروش و پشتیبانی در کشور گفت: در بازار ایران این خدمات در کنار برند جایگاه خاصی برای مصرف کننده ایرانی دارد، به گونه‌ای که مشتریان هنگام خرید کالایی به کیفیت خدمات پس از فروش آن دقت ویژه‌ای دارند.

وی ادامه داد: در چند ماه اخیر به دلیل وضعیت اقتصادی و نوسانات ارزی قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده و مصرف کننده ترجیح می‌دهد که از همان دستگاه‌های قدیمی استفاده کند. همین امر باعث شده که مراجعه به بخش خدمات پس از فروش و مصرف قطعات یدکی بیشتر شود. به طور تقریبی اگر بخواهیم محاسبه کنیم در 8 ماه سال جاری نسبت به سال قبل 25 درصد تقاضای تعمیرات بیشتر شده است.

وی ادامه داد: اما مشکل اصلی این است که برخی از دستگاه‌ها از طریق مبادی غیر قانونی و به صورت قاچاق وارد کشور شده و یا اینکه کارت گارانتی تقلبی دارند که این مسئله باعث محدود شدن خدمات ما به صاحبان این دستگاه‌ها می‌شود.

وی با اشاره به حادتر شدن مشکل مراکز و تعمیرکاران متفرقه گفت: امروزه مراکز و یا دفاتری که هیچ‌گونه ارتباطی با نمایندگی‌های رسمی ندارند با توجه به افزایش درخواست تعمیرات مانند قارچ رشد کرده‌اند. آنها با تبلیغات در فضای مجازی و حتی رسمی و با استفاده از ترفندهای خاصی خود را به عنوان نماینده اصلی معرفی می کنند در حالی که از دانش فنی و قطعات اصلی بی بهره هستند.

نجفی تصریح کرد: ما روزانه شش تا هفت هزار تماس تلفنی با مرکز سام سرویس داریم که 20 درصد آنها در خصوص تخلفات واحدهای صنفی غیر مجاز و یا تعمیرکاران مبتدی هستند که به دلیل عدم دانش فنی و یا استفاده از قطعات تقلبی و دست دوم باعث شده که دستگاه مشتری به طور کامل خراب شود. حتی مواردی داشتیم که مرکز یا تعمیرگاه قطعات سالم را از دستگاه جدا کرده است.

وی افزود: متاسفانه ما هیچ گونه کمکی نمی‌توانیم به این افراد بکنیم. خلا قانونی که در این حوزه وجود دارد و اجازه می‌دهد این مراکز به راحتی تبلیغات انجام دهند باعث شده که حتی اتحادیه نیز نتواند به شکایات رسیدگی کند. ما فقط در هفته گذشته 100 مورد شکایت در این خصوص داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: بهترین راه این است که مردم با مرکز خدمات سام سرویس تماس بگیرند و مشکل خود را مطرح کنند و از تعمیرکاران و یا واحد صنفی کارت شناسایی رسمی بخواهند. متاسفانه گزارشاتی مبنی بر سوءاستفاده برخی از تعمیرکاران غیرمجاز در هنگام ورود به خانه‌ها منتشر شده است که نیازمند است مردم دقت خود را در این زمینه بالا ببرند.

برچسب ها: تدبیر24 ، افزایش
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها