بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۱۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰
عملکرد ضعیف داوران و کمک داوران الیت فوتبال ایران در تست آمادگی جسمانی هفته گذشته در امارات، انتقاد کارشناسان داوری داخلی را به همراه داشته است.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایسنا، حیدر سلیمانی، یکی از کارشناسان داوری فوتبال ایران، از وضعیت فعلی داوری ایران در بعد بین‌المللی انتقاد کرده و دلیل اصلی آن را بی‌توجهی مسئولان داوری کشور به خاطر اختلاف‌نظرهای ادامه‌دار کمیته و دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال عنوان کرده است.

یادداشت حیدر سلیمانی را در ادامه می خوانید:

یک دوره آموزشی و توجیهی داوری فوتبال در هفته گذشته از سوی کنفدراسیون آسیا در کشور امارات برگزار شد که از کشور ایران داوران و کمک داوران الیت در این دوره شرکت داشتند. پس از پایان این دوره در روز دوشنبه از کمک داوران تست آمادگی جسمانی به عمل آمد که آقایان منصوری و ابوالفضلی با 24 دور و آقایان علی نژادیان و فروغی به ترتیب با 20 و 2 دور از تست کنار رفتند. سه شنبه آقای مظفری زاده به دلیل ارائه گواهی پزشکی تست ندادند و محسن ترکی با 12 دور از تست کنار کشیدند. حال سئوال اینجاست با توجه به عدم آمادگی جسمانی و روحی محسن ترکی که خود ایشان هم بارها با پس دادن ابلاغ داوری این امر را اعلام کردند و همچنین عدم قضاوت وی در لیگ داخلی لزوم معرفی وی به این دوره با چه تدبیری صورت گرفته است؟

نکته دوم اینکه دوباره در طی دو، سه سال اخیر همگان شاهد هستند که اختلافات بین کمیته و دپارتمان داوری و عدم کنترل کافی بر روی عملکرد داوران چگونه دارد به وجهه بین المللی داوران آسیب وارد می کند و اما مسئولان، حاضر نیستند از خواسته های خودپسندانه شان کمی بکاهند تا با یک رویه کردن امور بتوانیم به ارتقای داوری کمک کنیم.

نتیجه این بی تدبیری ها نشان می دهد تا دوره بعدی که ظاهرا اواخر اسفند در مالزی خواهد بود تیم داوری ایران در بازی های بین المللی داور نخواهد داشت. به جز گروه آقای فغانی که در حال حاضر در جام باشگاه های جهان به قضاوت می پردازند، 2 داور الیت دیگر ما حق قضاوت نخواهند داشت و حتی کمک داورانی که تست را پاس کردند نیز متضرر خواهند شد.

تنش های داخلی و فشارهای بی اندازه بر روی داوران از سوی برخی باشگاه های داخلی، غفلت از عملکرد جسمانی داوران و کمک داوران در طول نیم فصل اول و ندانم کاری های دو مرجع داوری (کمیته و دپارتمان) باعث شده است بجز یک گروه داوری که آن هم زیر نظر فیفا در حال آموزش و آزمایش است، کشور ما تیم داوری قوی نداشته باشد.

کمیته داوران و مسئولان فدراسیون فوتبال باید بسیار مراقبت کنند که تنها گروه داوری نامزد جام جهانی 2014 که تدبیر آن از دوره آقای عنایت به میراث رسیده است از عرصه بین المللی حذف نشود و اگر تدبیری درست اندیشیده نشود باید شاهد افول تدریجی داوری ایران در سطح بین المللی باشیم. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها