بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۷۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
بازیگر سینما و تلویزیون به خبرورزشی گفت: تیم ملی فوتبال ایران به جای ژاپن و کره باید با داوری‌ها بجنگد.
تدبیر24»سیاوش خیرابی، یکی از هنرمندانی است که فوتبال را به شدت پیگیری می‌کند، ولی نه به پرسپولیس تعلق خاطر دارد نه به استقلال. در عوض بازی‌های تیم ملی را با حرارت زیادی دنبال می‌کند و از طرفداران پر و پا قرص کی‌روش است. خیرابی که جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل را از نزدیک تماشا کرد، می‌گوید هرکسی می‌خواهد معنی عشق به فوتبال را بفهمد باید به برزیل برود. همچنین سیاوش امید زیادی به قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا دارد، ولی نگران وضعیت داوری است که مبادا اتفاقات دوره گذشته برای ما تکرار شود. گفت‌وگوی ما با این بازیگر جوان را در ادامه می‌خوانید.
* سیاوش از تیم ملی شروع کنیم، اوضاع ایران برای شروع جام ملت‌های آسیا چطور است؟
به نظرم شرایط تیم ملی ایده‌آل است و آن‌طور که شنیدم بچه‌ها از لحاظ روحی و جسمی فوق‌العاده آماده هستند. امیدوارم شروع قدرتمندانه‌ آنها در جام ادامه داشته باشند و این دوره اتفاقات تلخ جام‌های قبلی برای تیم ملی نیفتد.
* چقدر امیدواری تیم ملی در این بازی‌ها قهرمان شود؟
من به شخصه خیلی به کی‌روش و این تیم ملی امیدوارم و فکر می‌کنم پتانسیل رسیدن به فینال را داریم. ان‌شاءالله بچه‌ها دست پر و با جام قهرمانی به ایران برمی‌گردند و دل مردم را شاد می‌کنند.
* سابقه دوره‌های قبل، همچنین بازی افتتاحیه و آن پنالتی مشکوک نشان داد باید با عوامل بیرونی هم بجنگیم.
دقیقاً درست است. من کاملاً با شما موافقم. وضعیت داوری واقعاً مرا نگران می‌کند، ولی امیدوارم کارمان به جایی نکشد که داوری‌ها تأثیرگذار باشند. به نظرم تیم ملی به جای ژاپن و کره باید با داوری‌ها بجنگد.
* به غیر از ایران چه تیم‌هایی را مدعی قهرمانی می‌دانی؟
قبل از شروع بازی‌ها فکر می‌کردم استرالیا یکی از مدعیان جدی قهرمانی باشد، ولی بازی جلوی اردن معادلات را به هم زد. در مجموع فکر می‌کنم به غیر از تیم ملی خودمان، ژاپن و کره‌جنوبی مدعی قهرمانی باشند.
* تیم ملی جام جهانی بسیار خوبی را پشت سر گذاشت، به همین دلیل خیلی‌ها از تیم ملی انتظار قهرمانی دارند. نظر تو چیست؟
به نظرم کیفیت بازی‌های ایران در جام جهانی فوق‌العاده بود و نمایشی که تیم ما داشت واقعاً تحسین‌برانگیز بود. این‌که همه از تیم ملی انتظار قهرمانی دارند منطقی است، ولی نباید فراموش کرد سایر تیم‌ها هم با تمام قوا به این بازی‌ها آمدند و بی‌کار ننشستند تا ما برویم و جام قهرمانی را به خانه بیاوریم. این تیم ملی من را به یاد تیم رؤیایی ۹۸ می‌اندازد و به نظرم وقتش رسیده تا قهرمان آسیا شویم.
* به نظرت جای چه کسی در تیم ملی خالی است؟
من سبک گلری حسینی را دوست دارم. به نظرم دروازه‌بان آینده‌داری است و می‌توانست به تیم ملی کمک کند. ضمن اینکه وقتی شنیدم دوست بسیار خوبم سعید عزت‌اللهی نمی‌تواند در این رقابت‌ها به میدان برود خیلی ناراحت شدم. واقعاً جای سیدحسین و سعید در تیم ملی خالی است.
* ستاره تیم ملی در جام ملت‌های آسیا چه بازیکنی می‌تواند باشد؟
علی بیرانوند ستاره تیم ملی می‌شود. حضور علی در زمین اعتماد به نفس تیم ملی را بالا می‌برد و به نوعی علیرضا بمب روحیه است. همچنین امید زیادی به گلزنی‌های سردار آزمون دارم و امیدوارم به تیم ملی کمک کند.
* حرف از سردار شد، بعد از اتفاقات جام جهانی و خداحافظی آزمون، عده‌ای مخالف دعوت مجدد او به تیم ملی بودند.
من فکر می‌کنم در آن مقطع سردار احساسی تصمیم گرفت. ولی خب توهین به خانواده او چیزی نیست که بشود به راحتی از کنارش گذشت. شما ببینید سردار چقدر تحت فشار بوده که قید تیم ملی را زد. به نظرم کار کی‌روش در دعوت از آزمون بسیار خوب بود و حرفه‌ای‌گری او را نشان داد، چون سردار هم کیفیت بالایی دارد و هم بسیار جوان است. نباید سرمایه‌ای مثل سردار آزمون را به این راحتی از دست بدهیم.
* نظرت در مورد کی‌روش چیست؟ عده‌ای می‌گویند بعد از پایان جام ملت‌های آسیا ایران را برای همیشه ترک می‌کند.
من هم این موضوع را شنیدم، ولی خدا کند این اتفاق نیفتد و کی‌روش در ایران بماند، چون او از نظر فنی فوق‌العاده است و من خیلی کی‌روش را دوست دارم.
* ولی خیلی‌ها معتقدند کی‌روش بعد از جام ملت‌ها باید برود و از رفتارش در این مدت بسیار ناراحت هستند.
شاید کی‌روش ایراد‌های اخلاقی و رفتاری داشته باشد. من هم منکر این قضیه نمی‌شوم، ولی کسی که کارش را به خوبی بلد است و لول تیم ملی را بالا برده باید حفظ شود. ماندن کی‌روش به نفع فوتبال ماست. مثلاً در حرفه ما بازیگری وجود دارد که فوق‌العاده عالی نقشش را بازی می‌کند و در کارش حرفه‌ای است، ولی چون اخلاق خوبی ندارد پس نباید به او نقش بدهند؟ نباید پولی بگیرد؟ به نظرم باید از دانش فنی کی‌روش به نحو احسن استفاده کرد. موقع جام جهانی خودم اعتقاد داشتم باید سیدجلال حسینی و وریا غفوری به تیم ملی دعوت می‌شدند، چون در اوج آمادگی بودند، ولی نظر کی‌روش چیز دیگری بود. در نهایت هم دیدیم تیم ملی بدون آن‌ها هم کارش را انجام داد و در جام جهانی بهترین بازی‌ها را به نمایش گذاشت.
* حالا اگر قرار به رفتن کی‌روش باشد، جایگزینش ایرانی باشد یا خارجی؟
قطعاً مربی هم‌تراز با کی‌روش یا بزرگتر از او باید به تیم ملی بیاید. ضمن اینکه یکی از مشکلات مربیان ایرانی این است که مسئولان فدراسیون معمولاً به خواسته‌های آن‌ها توجه نمی‌کنند، ولی مثلاً اگر یک مربی خارجی بگوید باید زمین تمرین خوب به من بدهید و ملی‌پوشان لباس باکیفیت بپوشند، مدیران فوتبالی خواسته او را قبول می‌کنند. در واقع در فوتبال ما حرف‌شنوی از خارجی‌ها بسیار بیشتر از ایرانی‌هاست.
* مربی مورد علاقه خارجی ات کیست که دوست داشته باشی سرمربی تیم ملی بشود؟
من عاشق پپ گواردیولا هستم. این مربی فوق‌العاده است. هم بسیار خوش‌استایل و خوش‌تیپ است و هم از لحاظ فنی قوی است. اگر قرار باشد کی‌روش از ایران برود دوست دارم پپ سرمربی تیم ملی شود.
* تیم خارجی مورد علاقه‌ات کدام است؟
من از طرفداران پروپاقرص کریستیانو رونالدو هستم و به خاطر او هم‌اکنون یوونتوس را دوست دارم. به نظرم رونالدو تمام‌نشدنی است و واقعاً از دیدن بازی‌های او لذت می‌برم.
* از بین تیم‌های داخلی کدام را دوست داری؟
من واقعاً نه پرسپولیسی هستم و نه من واقعاً نه پرسپولیسی هستم و نه استقلالی. هر دو تیم و طرفداران‌شان را دوست دارم. ضمن اینکه دوستان بسیار خوبی در هر دو تیم دارم. تیم مورد علاقه‌ام تیم ملی ایران است.
* ولی عکس‌های تو با پیراهن استقلال در همه جا موجود است.
این عکس داستان دارد. فرهاد مجیدی یکی از دوستان بسیار خوب من است و دوستش دارم. یک‌بار به همراه دوستانم که استقلالی بودند برای دیدن یکی از بازی‌های این تیم به ورزشگاه آزادی رفتم که فکر کنم بازی استقلال و نفت بود. بین دو نیمه فرهاد پیراهنش را از طریق دوستانم به من داد و گفتند باید این پیراهن را بپوشی و عکس بگیری که من هم این کار را انجام دادم؛ و عده‌ای به خاطر این عکس گفتند خیرابی استقلالی است در صورتی که اصلاً این‌طور نیست.
* پرسپولیس و استقلال را در این فصل چطور دیدی؟
استقلال فصل را خوب شروع نکرد، چون بازیکنان زیادی در این تیم تغییر کردند، ولی رفته رفته شرایط آبی‌پوشان بهتر شد و در اواخر نیم‌فصل اول نتایج خوبی گرفتند. پرسپولیس هم که در این چند فصل اخیر بی‌نظیر بود و نتایج فوق‌العاده‌ای کسب کرد. با وجود اینکه پنجره نقل و انتقالاتی این تیم بسته بود و شرایط سختی داشت. به نظرم برانکو در پرسپولیس فوق‌العاده کار کرده و لقب پروفسور واقعاً برازنده اوست.
* نظرت در مورد آوردن پرچم ژاپن به ورزشگاه‌ها چیست؟
به نظرم کار قشنگی نیست، ولی خب باید این کار را به حساب کری‌های فوتبالی گذاشت. اگر این اتفاق نمی‌افتاد بهتر بود. ضمن اینکه در بازی مقابل کاشیما در فینال لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس تیم ملی ما بود.
* اهل رفتن به ورزشگاه هستی؟
اگر فرصتش پیش بیاید و سر فیلمبرداری نباشم دوست دارم به ورزشگاه بروم. ضمن اینکه من جام جهانی برزیل را از نزدیک دیدم که تجربه بی‌نظیری بود. هر جا را که نگاه می‌کردید در برزیل در مورد فوتبال حرف می‌زدند و یا در خیابان‌ها فوتبال بازی می‌کردند. واقعاً مردم برزیل دیوانه فوتبال هستند. من هم چنین جوی را هرگز ندیده بودم. هر که می‌خواهد معنی عشق به فوتبال را بفهمد باید به برزیل برود.
* برای بازی‌های جام ملت‌های آسیا به امارات نمی‌روی؟
نه مشغول کار هستم و فرصت نمی‌کنم به امارات بروم. ولی هرجا باشم برای تیم ملی کشورم از صمیم قلب آرزوی موفقیت می‌کنم.
* با کدام‌یک از فوتبالیست‌ها ارتباط داری؟
رامین رضاییان همسایه من بود و از آنجا با هم رفیق شدیم. محسن مسلمان، حسین ماهینی و سیدمهدی رحمتی هم از دوستان صمیمی من به حساب می‌آیند. ضمن اینکه کریم باقری و علیرضا منصوریان هم از رفقای عزیز من به شمار می‌روند و خیلی دوست‌شان دارم. البته آقاکریم هر وقت من را می‌بیند می‌گوید چقدر چاق شدی (با خنده).
* حرف آخر.
تشکر از تماس شما. من همیشه خبرورزشی را دنبال می‌کنم و برایتان آرزوی موفقیت دارم.
برچسب ها: تدبیر24 ، خیرابی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها