بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۷۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
نایب رئیس اول مجلس بااشاره به شرایط فعلی کشور و مباحث مطروحه توسط برخی اشخاص و تاکید آنها بر کلیدواژه«فتنه ۹۸» گفت: درباره این عبارت من چیزی نشنیده ام و باید از خود آنهایی که گفته اند سوال کنید، ولی آمریکا از نظر اقتصادی برای ما مشکل ایجاد کرده است که آن مشکلات در کشور خودش را بروز می دهد. حالا روا نیست به جای اینکه مشکل مردم را حل کنیم، به آنها انگ بزنیم. باید درد دلشان را گوش کنیم و کاری کنیم فشار کمتری به آنها وارد شود.
تدبیر24»مسعود پزشکیان، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «خطِ اعتدال»بابیان اینکه «باید این برچسب زنی های سیاسی را رها کرد»، گفت: «خدا در قرآن می فرماید حتی اگر دو گروه مسلمان مقاتله کردند با یکدیگر صلح کنند. جریانات سیاسی کشور که با هم مقاتله و جنگ نکرده اند که یک موضوع را دستاویزی برای کشمکش سیاسی خود قرار دهند.»

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه «قرآن همچنین می فرماید: اگر با یکدیگر صلح نکنید خدا به شما رحم نمی کند»، خاطرنشان کرد: اگر این روند را بخواهیم با این شکل ادامه دهیم غیر از اینکه در کشور مشکلات عمیق تر می شود، چیزی دیگر به دنبال نخواهد داشت.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: مسلمانان طبق قرآن با یکدیگر برادرند، پس باید برادری کنند. هر کدام از ما اشتباهاتی داریم و قرار نیست هرروز این اشتباهات را به یکدیگر طعنه بزنیم و یادآور شویم.

پزشکیان همچنین با تاکید بر کلام دیگری از خداوند در قرآن، تاکید کرد: قرآن می گوید اشتباهات یکدیگر را به رخشان نکشید و یادآوری نکنید و اگر این کار را ادامه دهید و بایکدیگر بجنگید، ظلم کرده اید.

او اضافه کرد: اینکه برخی بخواهند یک جریان سیاسی را با برچسب زنی ها از گردونه قدرت و رقابت خارج کنند، غلط است. قرآن می فرماید این کار ظلم است، پس چرا برخی بر ادامه ظلم تاکید می کنند؟!

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، همچنین درباره کلیدواژه «فتنه ۹۸ » که برخی چهره های سیاسی خاص درباره آن تاکید دارند، متذکر شد: هرکسی ممکن است حرفی بزند و باید از خود آن فرد درباره صحبتش سوال کنید. من عبارت فتنه ۹۸ را تازه از شما شنیدم . این عبارت یعنی چه؟

پزشکیان تاکید کرد: آمریکا برایمان از نظر اقتصادی مشکل ایجاد کرده است و آن مشکلات در کشور خودش را بروز می دهد. حالا روا نیست به جای اینکه مشکل مردم را حل کنیم، به آنها انگ و برچسب بزنیم.

عضو هیات رئیسه مجلس و فراکسیون امید در ادامه تصریح کرد: باید با مردم باشیم و درد دلشان را گوش کنیم و بکوشیم فشار کمتری به آنها وارد شود. جنگ است و دراین جنگ مشکلات داریم و نباید از این موضوع به سادگی عبور کنیم.


برچسب ها: تدبیر24 ، مشکل
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها