بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۷۲۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴
در ادامه اعتراضات معلمان به افزایش تعرفه بیمه تکمیلی، معلمان سیستان و بلوچستان در دیدار با حسینعلی شهریاری (رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم زاهدان در مجلس) ضمن بیان مشکلات فرهنگیان و اعلام دغدغه های معیشتی، مطالبات قانونی خود را کتباً تقدیم وی نمودند.

تدبیر24»در نامه فرهنگیان زاهدان با اشاره به مشکلات معیشتی معلمان، موارد اعتراضی به بیمه تکمیلی آمده است:

الف- مدت ۲ سال است که میزان ۵۰ درصد سهم دولت فقط از فرهنگیان قطع شده و معلوم نیست کجا هزینه می‌شود. هرچند که فقط نامش سهم دولت است. اما در حقیقت از محل کسوراتی که تحت عناوین مختلف رفاهی و ..و از معلم کسر می‌شود، این مبلغ پرداخت می‌شده است.

ب- در سالهای اخیر صرفاً برای سودجویی از پول معلمان، طرح خودساخته‌ای به نام «طرح صندوقی»  را اجرا می‌نمایند که ضمن اینکه وجاهت قانونی ندارد. بیشترین مشکلات و ظلم آشکار در حق فرهنگیان روا داشته‌اند و معلم باید چندین ماه درانتظار بازپس گرفتن پول خودش بماند. آن هم در نهایت حداکثر حدود ۵۰ تا ۷۰ درصد هزینه‌هایش را بپردازند.

ج- باتوجه به اینکه بخوبی از متانت معلمان در سالهای گذشته آگاه شده و مطمئن شده‌اند که معلمان برای حفظ حرمت خودشان هم که شده ،اعتراض نمی‌کنند.در سال جدید قباحت را از حد گذرانده و قراردادی بسیار ننگین و یکطرفه در جهت کسب منافع بیشتر به سود درآمدهای رفاهی خودشان، با تعهدات یکسان ۲ طرح کاملاً ظالمانه را مصوب و برای اعلام رضایت در مدت زمان اندک به استانها و شهرستانها ابلاغ نموده‌اند که حتی فرصت تصمیم‌گیری هم نداشته باشیم.

ح- دولت محترم با صراحت تمام میزان نرخ تورم را ۲۵ درصد اعلام می‌نماید. حال آنکه در طرح «الف» همین قرارداد ننگین بیمه تکمیلی و با در نظر گرفتن میزان فرانشیر دقیقاً ۱۵۰ درصد رشد و افزایش حق بیمه‌ای معلمان منظور گردیده است.

چ- براساس کدام قانون الهی، شرعی و مدنی  اگر قشری از جامعه بخواهد پول خودش را در مدت زمان کوتاهتر و البته با درصد کمتر، دریافت کند، باید ۲برابرحق عضویت ماهانه پرداخت نمایند.(یعنی، تعهدات یکسان و برابر،  اما اگر می‌خواهید مبلغی از هزینه‌هایی که برابر قرارداد، باید به شما پرداخت شود، در مدت حداکثر ۲ هفته به حسابتان واریز شود باید ۶۹ هزار تومان حق عضویت بپردازید و چنانچه در هر زمان که ما باتوجه به ذخایر بانکی خود هزینه‌های شما را بپردازیم! حق بیمه ۳۹ هزار تومان می‌باشد)

خ- به استناد کدامین مفاد و مجوز قانونی از صاحبان اصلی سرمایه، پولشان بجای واریز شدن به حساب شرکت بیمه‌ای طرف قرارداد،به حساب شرکت بیمۀ دیگری (بیمه معلم) که خود آقایان سهامداران آن هستند واریز شده پس از بهره‌برداری بهینه از سود پس انداز پول معلمان و بعد از چند ماه( دستور کتبی پیوست می‌باشد، آخرین تصویر پیوست خبر) به حساب شرکت بیمه آتیه که صرفاً کارگزار است نه بیمه‌گر به عنوان حق‌العمل واریز می‌شود  که آنها هم در نهایت بی‌احترامی و رفتارهای خارج از شئون معلمی پرداخت می‌کنند.

د- حال که قرار است، به اجبار و ناعادلاته تمامی مبلغ حق بیمه تکمیلی را خودمان بپردازیم و دولت از پرداخت سهم خود در مورد فرهنگیان خودداری می نماید، چه دلیلی وجود دارد که آقایان بدون درنظر گرفتن شرایط و حقوق ما در استانهای غیربرخوردار در تهران تصمیم‌گیری نمایند و از سود سرمایۀ ما بهره مند شده و کمترین پاسخگویی را هم نداشته باشند؟ درصورتیکه اگر همین قراردادها در خود استان و با نظارت و تصمیم‌گیری مسئولان استانی منعقد شود. یقیناً با شرکت بیمه‌ای قرارداد منعقد خواهدشد که پاسخگوی منافع و تعهدات بالاتر بیمه‌گران باشد ضمن اینکه دسترسی همکاران به مسئولان مربوطه نیز راحت‌تر و آسانتر خواهد بود و از همه مهمتر اینکه، بیشتر پاسخگو هستند.

و- در میان تمام این معضلات، بدبختانه آنچه که قابل تحمل نیست موضوع  همه یا هیچ در بحث عضویت بیمه تکمیلی می باشد.

در ادامه این نامه آمده است: جناب دکتر شهریاری عزیز،  با نگاهی گذرا به همین طرح ظالمانه ۶۹ هزارتومانی و حقوق اندک فرهنگیان (جای بحثش نیست) چون بنابر ادعای جناب اللهیارترکمن، ۲ میلیون حقوق هم برای معلم زیاد است. اگرچه تقاضای عاجزانه داریم، به عنوان نمایندۀ ملت،  از ایشان سؤال بفرمایید: حقوقشان بعنوان معلم چه قدر هست؟ به چه علت چنان اختلاف فاحش دریافتی بین ایشان و معلم وجود دارد؟ درصورتیکه از بسیاری امتیازات مختلف بهره می‌برند ازجمله: ماشینهای لوکس، منازل زیبا، حق مأموریت‌های آنچنانی و ..و .. که معمولاً ۲ میلیون به بالا نیست. یک معلم با همین حقوق و داشتن خانوادۀ ۵ نفره، فقط و فقط باید مبلغ ۳۵۰ هزارتومان بابت بیمه تکمیلی بپردازد. بگذریم از سایر کسورات حقوقی انصافا با در نظرگرفتن افزایش حقوق ۲۰ درصدی سال ۹۸ ، آیا ریالی به دریافتی معلم اضافه می‌شود؟ یا خیر.

برچسب ها: تدبیر24 ، اجباری
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
0
0
این اللهیار ترکمن آ...
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها