بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۷۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
تیم ملی ایران در حالی امشب از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف تیم ملی عراق می‌رود که یکی از سوژه‌های اصلی این بازی بشار رسن است.
تدبیر24»بشار رسن، هافبکی که در بازی قبلی تیم عراق برابر یمن موفق به گلزنی شد و حالا این شانس را دارد که در دیدار با ایران نیز گل بزند، اما این بار یک تفاوت اساسی دارد؛ بشار رسن باید برابر تیم ملی کشوری بازی کند که مردمش به ویژه پرسپولیسی‌ها پس از فوت مادر او سنگ تمام گذاشتند. همه به رسن تسلیت گفتند و از زمان حضور در ایران به یک بازیکن محبوب تبدیل شده است.
او پس از حضور در اردوی تیم ملی عراق در جام ملت‌های آسیا در امارات یکی، دو مصاحبه انجام داد. او ابراز تمایل کرد دو تیم ایران و عراق فینالیست جام ملت‌ها شوند که این مصاحبه‌ها باعث دلخوری کاتانچ سرمربی و مدیر رسانه‌ای تیم ملی عراق شد. این دو به بشار رسن فشار آوردند که به صورت سفارشی مصاحبه کرده و از هواداران عراقی دعوت کند به ورزشگاه رفته و تیم کشورشان را جلوی ایران تشویق کنند، چون نتیجه این دیدار را سکو‌ها تعیین می‌کند!
حالا بشار رسن بار دیگر در آستانه بازی با ایران بر سر دوراهی بزرگی قرارگرفته است؛ اینکه اگر به ایران گل زد شادی کند؟ شادی نکند؟ یا اینکه کم شادی کند؟!
هر یک از این اتفاقات ممکن است برای این بازیکن دردسرساز باشد. البته این مسابقه در مرحله گروهی است و شاید در نگاه اول خیلی حساسیت نداشته باشد، اما کیست که خبر نداشته باشد بازی ایران و عراق جنگ کلاسیک آسیاست؟
این مسابقه به قدری حساس است که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای قضاوت این مسابقه روشن ایرماتوف را انتخاب کند. فراموش هم نباید کرد در آخرین دیدار این دو کشور در جام ملت‌های ۲۰۱۵ استرالیا، تیم ملی کشورمان روی اشتباه داوری و کار بچگانه مهرداد پولادی در مرحله یک‌چهارم نهایی به عراق باخت و حذف شد. هواداران ایرانی انتظار دارند تیم کی‌روش انتقام آن شکست را در این دوره از تیم ملی عراق بگیرد. شاید این مثل خیلی در مورد بشار صدق نکند، اما خاطرتان باشد در مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۰۶ وین رونی بعد از خطا روی کریستیانو رونالدو از زمین اخراج شد و بسیاری همین اتفاق را عامل حذف تیم پرستاره انگلیس می‌دانستند. چشمک معروف رونالدو پس از اخراج وین رونی و حذف انگلیس نکته حاشیه‌ای آن دیدار تاریخی بود.
فوق‌ستاره پرتغالی بلافاصله در مصاحبه‌ای گفت: «رسانه‌ها درامی بزرگ ساختند که واقعیت نداشت و به همین دلیل زمانی که من قصد داشتم به انگلیس بازگردم نه از وین رونی بلکه از هواداران تیم ملی انگلیس به نوعی هراس داشتم. رسانه‌ها یک داستان بزرگ از چشمک زدن من درست کردند، اما این کار نه به خاطر وین رونی بلکه به خاطر مسئله دیگری بود. شرایط دشواری را تجربه می‌کردم زیرا این حس را داشتم که هر زمان به منچستر بازگردم تمام استادیوم‌ها مرا هو خواهند کرد. البته من زمانی که به منچستر بازگشتم در مورد آن اتفاق با وین رونی صحبت کردم و همه چیز خیلی زود حل شد.»
نکته:
تفاوت بازی ایران و عراق با یک‌چهارم نهایی جام جهانی در این است که شاگردان کاتانچ و خدای ناکرده کی‌روش در صورت شکست از جام ملت‌های آسیا حذف نمی‌شوند، اما به هر حال بحث صدرنشینی و در عین حال حساسیت ابدی این دیدار به قوت خود باقی است.
برچسب ها: تدبیر24 ، رسن
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها