بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۱۷۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
پرسش این است که چرا وقتی استقلال نتیجه نمی‌گیرد همه به بازیکنان یورش می‌برند اما هرگاه نتیجه ای حاصل می‌شود همه شفررا عامل نتیجه گیری استقلال می‌دانند؟
تدبیر24»بمب های استقلال همین جا است. درتمرین استقلال ودرنزدیکی شفر. گاهی درچند سانتی متری اش، نفس به نفس و شانه به شانه! نیازی به کنکاش آن چنانی هم نیست. داریوش شجاعیان، مرتضی تبریزی، اللهیارصیادمنش، روح الله باقری وحتی مهدی قائدی! بمب های نقل وانتقالاتی را باید درهمین تمرین استقلال جستجو کرد. نه درفیلم ها واطلاعات غالبا غلطی که برخی دلال ها به خورد استقلال می‌دهند تا فقط سهمی از بازار نقل و انتقالات داشته باشند. همین بازیکنان را که نیم فصل نه چندان موفقی را سپری کرده اند می‌شود به مهیب ترین بمب ها بدل ساخت به شرط آنکه استقلال دوران آماده سازی را به درستی طی کند. یه این شرط که کارهدایت بازیکنان _فنی و روانی_ نیز به دقت وبدون اشکال انجام شود.

امیرحسین فتحی، سرپرست باشگاه استقلال به جای مجادله با مدیران قبل برسربدهی هایی که برجا مانده بهتراست راه دیگری را درپیش بگیرد. راه او برای موفقیت ورسیدن به کامیابی این است: ملزم ساختن وینفردشفر به ساختن همین تیموهمین مجموعه.

بازیکنانی که امروزدراختیارسرمربی آلمانی قرارگرفته اند بهترین های ایران محسوب می‌شوند. داریوش شجاعیان که تازه ازبند مصدومیت رها شده روزگاری درهمین لیگ برتریکی اززهردارترین بازیکنان بود. شجاعیان اما دراستقلال هیچ گاه نتوانسته به بازیکنی محوری بدل شود. شجاعیان را باید ساخت. کاری که ازعهده سرمربی استقلال برمی آید. یعنی باید برآید!

به نام های دیگرنیز که می نگریم به یک نتیجه واحد می‌رسیم. همه آن ها ازمرتضی تبریزی که چهره همیشه گلزن ذوب آهن بود و صیادمنش جوان اما آینده دار گرفته تا باقری و قائدی، قابلیت تبدیل شدن به مردانی گلزن در ترکیب استقلال را دارند. بازیکنانی که لحظه ای مدافعان حریف را آسوده خاطرنگذارند وهمواره مردانی گلزن و پراشتهاء درترکیب استقلال باشند. آری، بمب ها همین جا هستند. استقلال پیش ازفصل بمب هایش را به اصطلاح ترکانده بود اما مصدومیت ها، بدشانسی ها، تغییرات پی درپی درترکیب اصلی و دیرشروع شدن تمرینات پیش فصل باعث شد تا بهترین های فوتبال ایران که حالا افتخارپوشیدن پیراهن استقلال را به دست آورده اند به عناصری گلزن و کلیدی بدل نشوند.

وقتی این نام ها دراستقلال گلزن نمی‌شوند جذب بازیکنان جدید هم راه چاره نیست کما اینکه دیدیم هزینه سنگین 5میلیاردی برای جذب گرو ونویمایرجز به باد دادن سرمایه های استقلال محصول دیگری برای آبی‌ها به همراه نداشت. این فعل و انفعالات واین ناکامی ها نشان می‌دهد اشکال کاراستقلال جای دیگراست و باید سرمنشاء مشکلات فنی را درنقطه دیگری هم جستجو کرد.

وینفردشفر اوایل فصل پیش که به استقلال آمد با کسب نتایج مطلوب به عنوان یک مربی نوگرا و متحول کننده معرفی شد. اوج کاراو اما زمانی به چشم آمد که مدیران قبل با هزینه ای چشمگیرتیام و جبارف را به استقلال آوردند که با حضوراین بازیکنان سیرصعودی استقلال نیزاوج گرفت عملکرد وینفردشفر بارزترجلوه داده شد. بعد ازجدایی این بازیکنان اما استقلال دچار افت نسبی شده و شفرنتوانست با گروه جدید نتایج فصل پیش را تکرارکند درحالی که انتظارمی‌رفت او به واسطه تجربیات گرانبهای خود بتواند با بازیکنان تازه راه یافته به استقلال نیز به همان دستاوردها برسد تا امروز به یک مربی تک بعدی که فقط بلد است با ستاره های گران قیمت کار کند تشبیه نشود.

دراین ایام که استقلال مانند نیم فصل دوم لیگ هفدهم  نتایج ایده الی به دست نیاورد همه نانتقاد ها متوجه بازیکنان بوده؛ غالبا به مهاجمانی که تازه به استقلال آمده اند و نتوانسته اند کارایی کافی را داشته باشند. هیچ گاه اما وینفردشفر با این پرسش مواجه نبوده که چرا درساختن تیمی مانند تیم فصل قبل با بهترین های فوتبال ایران که پیش ازلیگ هجدهم به خدمت گرفته شده ند، ناکام بوده؟

درنقدهایی که به واسطه نتایج نه چندان ایده ال استقلال درنیم فصل لیگ جاری ‌شد هیچ گاه سهم شفر درنظرگرفته نشد! پرسش این است که چرا وقتی استقلال نتیجه نمی‌گیرد همه به بازیکنان یورش می‌برند اما هرگاه نتیجه ای حاصل می‌شود همه شفررا عامل نتیجه گیری استقلال می‌دانند؟

پاسخ این سوال می‌تواند شاه راه رسیدن استقلال به جاده آرامش باشد. بدون شک اگرمربیان استقلال نیز کارخود را به نحو مطلوبی انجام دهند برآینده آنچه ازاین بازیکنان باقی می‌ماند بسیارچشمگیرترخواهد بود.

استقلال اکنون درکنارشفرمربیان بسیاری را می‌بیند. کادری عریض و طویل با تلفیقی ازمربیان داخلی و خارجی که باید قابلیت ایجاد تحول با همین بازیکنان به ظاهرا نا توان را داشته باشند؛ بازیکنانی که بالفطره زهردار وگلزن بوده اند.

تاکید آخر: استقلال کم بازیکن نامی درهمین ترکیب لیگ هجدهم خود ندارد. شاید جدایی تیام و جبارف ضربه مهلکی بود اما پیش ازفصل به اندازه کافی بازیکن ایده ال و در حد نام استقلال جذب شد اما هیچ یک ازاین بازیکنان نتوانستند به اندازه ستاره های فصل قبل درخشان ظاهرشوند که دردرجه اول مسئولیت ناکامی این بازیکن به عهده سرمربی استقلال است؛ مردی که همواره درپشت ناکامی ها مصون مانده و کمتربه نقد کشیده شده است.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها