بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۱۷۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
کمتر از دو هفته به آغاز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر مانده و از این رو شبکه های مختلف تلویزیون در تدارک برنامه هایی پیرامون این اتفاق بزرگ فرهنگی در صداوسیما هستند.
تدبیر24»گرچه در طول سال تلویزیون ثابت کرده که چندان روی خوشی نسبت به مسائل و دغدغه های سینماگران نشان نمی دهد و با وجود پخش برنامه هایی از این دست هنوز نتوانسته حسن نیت خود را در حمایت از سینما و سینماگران به آنها ثابت کند. اما آنچه که جشنواره پیش رو را متمایز از سال های قبل می کند، بحث حضور اهالی رسانه و جالب تر متقاضیان سازمان صداوسیماست که تعداد آنها به ۴۰۰ نفر رسیده است! موضوعی که باعث شده مورد توجه منتقدان و اهالی رسانه قرار بگیرد. به این دلیل که در جشنواره پیش رو قرار است که به برخی از کانال های تلگرامی و افرادی که به عنوان خبرنگار در فضای مجازی اخبار زرد را پوشش می دهند، کارت ورود به جشنواره داده نشود و صرفا خبرنگارانی که مورد تایید وزارت ارشاد هستند، موفق به دریافت کارت ورود می شوند. از این رو اعتراض برخی از افراد خبرنگار نما را در پی داشت. اما اعتراض دیگری که به این موضوع توسط عده ای وارد شد، تعداد افراد متقاضی حضور در جشنواره است که از طرف صداوسیما قرار است در جشنواره حضور پیدا کنند. با توجه به این مسئله باید گفت همه شبکه ها برای اینکه بتوانند موفق به دریافت کارت ورود جشنواره شوند، در تلاشند تا برنامه هایی را برای پوشش جشنواره تولید کنند تا شانس حضور در این فستیوال را پیدا کنند. در این میان نام شبکه ها و برنامه هایی شنیده می شود که اساسا هیچ ارتباطی با سینما و مسائل مربوط به آن ندارند! و یا شاید بخش کوتاهی از برنامه و در حد یک آیتم به سینما پرداخته می شود. از این رو تمایل حضور در جشنواره باعث شده تا هر شبکه و هر برنامه ای خود را محق برای دیدن فیلم ها کند و پوشش جشنواره را دستاویزی برای حضور در این فستیوال بین المللی کند! جالب تر اینکه صداوسیما در طول این سالها ثابت کرده که به جز مراسم های افتتاحیه و اختتامیه که آن هم بعضاً با سانسورهای بسیار همراه است، پوشش چندانی نسبت به جشنواره فجر نداشته است. بنابراین باید منتظر بود و دید که آیا همه افرادی که از طریق صداوسیما به جشنواره معرفی شده اند، پوشش خبری گسترده ای خواهند داشت یا صرفا علاقه مند به دیدن فیلم ها هستند!
برچسب ها: تدبیر24 ، اشتیاق
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها