بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۷۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
جشن نوزدهمین سال تأسیس خانه موسیقی ایران برگزار شد.
تدبیر24»نوزدهمین سال تأسیس خانه موسیقی ایران شنبه‌شب با حضور سید محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد در ایوان شمس برگزار شد. در این مراسم برگزیدگان بخش موسیقی در حوزه کتاب در سه رشته آموزشی،‌ علمی - پژوهشی و ترجمه معرفی شدند.

به گزارش هنرآنلاین، در ابتدای مراسم که عنوان آن "شب موسیقی" بود، سید عباس سجادی مدیرعامل فرهنگسرای نیاوران به‌عنوان مجری روی صحنه حاضر شد و ضمن خوشامدگویی حضار را به دیدن کلیپ دعوت کرد.

این کلیپ که شامل فعالیت‎های خانه موسیقی بود با صحبت‌های حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه ادامه پیدا کرد، او در این فایل تصویری گفت: طبق روال هر سال سالگرد تأسیس خانه را جشن می‌‌گیریم تا همدلی کنیم و خاطرات و تلخی‌ها و شیرینی‌های ایام را مرور کنیم. امسال نوزدهمین سال تأسیس خانه موسیقی است. این خانه نهالی است که به درخت تناور تبدیل شد که تأثیرگذار است. ما سال پرفرازونشیبی را طی کردیم، اما نگذاشتیم فعالیتمان متوقف شود و با همکاری کانون‌ها اتفاقات خوبی را رقم زدیم.

او ادامه داد: همان‌طور که قول داده بودم کپی‌رایت با جدیت پیگیری می‌‌شود و دفتر این موضوع را در خانه موسیقی داریم. هنرمندان زیادی آمدند و مشکلاتشان پیگیری شده است. خواسته‌‌‎ام این است هنرمندان بیایند و به ما وکالت بدهند تا خانه موسیقی مشکلشان را در این زمینه پیگیری کند. بیش از هر زمان دیگری نیاز به همدلی داریم.

میراث گران‌قدر موسیقی ایرانی نباید از دست برود

بعد از اتمام این ویدئو، سخنرانی اصلی مدیرعامل خانه موسیقی با عذرخواهی از حضار آغاز شد و گفت: ما سال‌های گذشته جشن را زودتر برگزار می‌کردیم اما متأسفانه امسال با تأخیر زیادی همراه شد که دلیل آن مشکلات موجود است، حتی به خاطر مشکلات مالی که گریبان گیر ما شده نمی‌خواستیم جشنی برگزار کنیم اما دوستان کمک کردند و این جشن برگزار شد.

نوربخش اضافه کرد: امسال چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است و همه نهادها قرار است فعالیت پررنگ‌تری را در پیش داشته باشند. در نتیجه باید در همه امور به ثبات رسیده باشیم. قرار نیست شاهد به‌هم‌ریختگی‌های باشیم و لازم نیست بگویم نقش موسیقی در انقلاب و دفاع مقدس چه بوده است.

او تأکید کرد: تا به امروز اهالی موسیقی خدمت کردند و امروز این مسئولین هستند که باید توجه خود را به این افراد بیشتر کنند. در حال حاضر نیمی از جمعیت اهالی موسیقی را بانوان تشکیل می‌دهند اما این‌ها کجا باید کار کنند؟ چند استان هستند که این بانوان اجازه ورود روی صحنه برای نوازندگی را ندارند؟

مدیرعامل خانه موسیقی همچنین گفت: ما باید هم‌اکنون در شرایطی باشیم که بانوان نوازنده هم به‌راحتی بتوانند روی صحنه حضور داشته باشند. قبول دارم که در برخی مواقع یک سری قانون‌شکنی‌هایی وجود دارد، اما این بدان معنی نیست که شرایط و وضعیت جدیدی را برای این هنرمندان وضع کنیم که شایسته آن‌ها نیست.

قدردانی از پیشکسوتان عرصه هنر

بعد از اتمام صحبت‌های مدیرعامل خانه موسیقی کلیپی از درگذشتگان عرصه موسیقی پخش شد و نوبت به قدردانی از چند استاد پیشکسوت رسید.

مینا افتاده مدرس پیشکسوت، نوازنده سنتور، نوازنده تنبک، پژوهشگر موسیقی ایرانی، علی بکان آهنگساز و پژوهشگر موسیقی، ژنیک بیدروسیان هنرمند پیشکسوت حوزه آواز وکال، فاطمه رضایی خواننده و ترانه‌سرای پیشکسوت منطقه هرمزگان، حسن زادخلیل سازنده سازهای موسیقی ایرانی، سیمین غانم هنرمند پیشکسوت موسیقی پاپ، کریم قربانی نوازنده و مدرس پیشکسوت ویولن، ارژنگ کامکار نوازنده پیشکسوت تنبک و مرادعلی نجات پور نوازنده پیشکسوت سرنای استان ایلام سل از جمله هنرمندانی بودند که در این بخش مورد قدردانی قرار گرفتند.

همچنین در این مراسم هنرمندان و پژوهشگران مورد قدردانی قرار گرفته در حوزه آثار تألیفی و کتاب معرفی شدند.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها