بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۷۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳
نماینده مردم شاهین شهر در مجلس با انتقاد از عملکرد دولت در حوزه مبارزه با قاچاق دام گفت: نوع عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در مواجهه با قیمت گوشت اشتباه بوده و باید جلوی قاچاق دام مولد گرفته شود.
تدبیر24» حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی صبح امروز(سه شنبه، 9 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود خطاب به رئیس جمهور گفت: کلید اقتصاد کشور در دوران تحریم در دست وزیر نفت است و زنگنه کلید را گرفته و همه درها را قفل کرده و در جیب خود گذاشته چنانچه تمام روابط نفتی ما با شرکای سنتی را بر هم زده است.

قرارداد نفتی و گازی با کشورهای همسایه می تواند تحریم‌های ظالمانه علیه ایران را بی اثر کند

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: قرارداد ما با چین که طالب تولید و خرید یک میلیون بشکه نفت در روز بوده را بر هم زده است و قرارداد گازی با پاکستان و هند ما از طریق کشورهای همسایه مثل ترکمنستان، ترکیه و عراق به خوبی می توانسته و می توانیم تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران را بی اثر کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه زنگنه روابط نفتی و گازی ما با این چند کشور را دچار تنش کرده، اظهار داشت: آنچه می فهمیم قفل کردن درها تنها با یک هدف است و آن اینکه به مردم ایران فشار بیاورند تا نظام را تسلیم آمریکایی ها کرده که کورخوانده اند چنین چیزی محقق شود، رئیس جمهور و زنگنه امید پوچ به آمریکا و اروپا بسته و روابط نفتی و گازی ما را با شرکای سنتی برهم زدید.

حاجی دلیگانی خطاب به روحانی ادامه داد: اگر در این جمله صادق هستید که می خواهید مشکلات اقتصادی کشور را حل کنید، کلید اقتصاد را از آقای زنگنه که ضربات جبران ناپذیر تاریخی به کشور و مردم ایران زده و کشور را از صدها میلیارد دلار درآمد محروم کرده پس بگیرید.

اهمیت متناسب سازی حقوق و مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی

این نماینده مردم در مجلس دهم همچنین خطاب به وزیر رفاه بیان داشت: در زمینه سبد کالا به وعده های خود عمل نکردید و علیرغم اینکه گفتید به هر فردی که درآمدش زیر 3 میلیون تومان است سبد کالا پرداخت می شود اما این اتفاق محقق نشده؛ اگر نمی توانستید چرا گفتید و اگر گفتید چرا درست عمل نمی کنید همچنین گفتید به بیمه شدگان تأمین اجتماعی پرداخت می شود اما به برخی از آنها پرداخت نشده است.

وی در ادامه با بیان اینکه شما باید اول به آنهایی که هیچ درآمدی نداشتند پرداخت می کردید، اظهار داشت: شما از تأمین اجتماعی در دولت دفاع نمی کنید ضمن اینکه باید گزارش بدهید چرا 50 هزار میلیارد تومان که بخشی از طلب تأمین اجتماعی از دولت بوده و در قانون بودجه 97 مصوب بوده عملی نشده است.

حاجی دلیگانی با طرح این سوال که چرا ماده 12 قانون برنامه ششم برای متناسب سازی حقوق و مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی اجرایی نمی شود، اضافه کرد: آیا می دانید دریافتی عمده بازنشستگان کارگری چه عددی است؟ با دریافت 420 هزار تومان در ماه و با درآمد 800 هزار تومان و یک میلیون تومان آیا می شود زندگی کرد؟ پیشنهاد می کنم این میزان را قطع کرده و همه را تحت پوشش کمیته امداد ببرید.

دولت در شکستن انحصار واردات خوراک دام قدم بردارد

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس در ادامه با خطاب به حجتی با بیان اینکه مردم از نوع مواجهه شما با قیمت گوشت ناراحت هستند، بیان کرد: چرا برای جلوگیری از قاچاق دام به خارج از کشور به خصوص قاچاق دام مولد اقدامی نکرده و چرا در شکستن انحصار واردات خوراک دام گامی بر نداشته اید.

وی همچنین خطاب به رئیس جمهور گفت: در حالی که امهال وام سه ساله کشاورزان را تصویب کرده اید چرا از 400 هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز فقط 2 هزار میلیارد تومان اختصاص دادید لذا اگر نداشتید چرا تصویب کردید و اگر داشتید که باید بپردازید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به بطحایی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: به جای طرح مطالبی مثل معلم تمام وقت و پیمانی شدن دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، همت کنید اعتبار سرانه مدارس را تأمین کنید و لایحه نظام رتبه بندی معلمان که در ماده 63 قانون برنامه ششم به آن مکلف هستید بیاورید همچنین مطالبات فرهنگیان را مثل سایر مطالبات دولت پرداخت کرده و جلوی خصوصی سازی در آموزش و پرورش که ضربه مهلکی به نظام تعلیم و تربیت است بگیرید.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها