بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۷۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
حمید یزدانیان، مدیرکل دفتر مرکزی حراست دانشگاه فنی و حرفه ای کشور:
مدیرکل دفتر مرکزی حراست دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: در نگاه نوین به حراست، یکی از وظایف اصلی حراست، کمک به بهبود کیفیت فعالیت دانشجو و دانشگاه در مسیر اهداف پیش بینی شده است که در چند سال اخیر تلاش کرده ایم این نگاه در دانشگاههای فنی و حرفه ای اعمال شود.
تدبیر24»حمید یزدانیان روز سه شنبه در دومین همایش کشوری مدیران نظارت و ارزیابی و حراست دانشگاه های فنی و حرفه ای کشور در ساری بیان داشت: دیدگاههای سنتی حراستی که شامل مچ گیری، برخورد و قضاوت در دانشگاهها بود امروز منسوخ شده و‌ تلاش جدی برای تسری رویکرد نوین در بدنه دانشگاه آغاز شده است.
وی با تأکید بر این که با گسترش فناوری های جدید و ارتقاء سطح دانش و فرهنگ جامعه، حراست ها دیگر نمی توانند با نگاه سنتی تاثیر گذاری لازم را در دانشگاهها داشته باشند، گفت: باید نگاه محدود و سنتی گذشته را تعدیل کرد و  ما در مجموعه دانشگاههای فنی و حرفه ای دیگر شاهد تسلط و غلبه تفکر سنتی بر حراست ها نیستیم.
مدیرکل دفتر مرکزی حراست دانشگاه فنی و حرفه ای کشور همچنین با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی فعلا تعدد واحدهای نظارتی امری پذیرفته شده است، گفت: این مدل تعدد واحدهای نظارتی، معایب و محاسن زیادی دارد که یکی از معایب آن فقدان تعامل بین واحدهای نظارتی، موازی کاری و هدررفت منابع و امکانات آنهاست.
یزدانیان یکی از محاسن تعدد واحدهای نظارتی از نگاه کارشناسان را افزایش ضریب موفقیت در جلوگیری از غافلگیری دانست و افزود: این ویژگی در سطح کلان نقطه قوت هر نظام اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی است.
وی گفت: فقدان تعامل و همکاری در میان واحدهای ناظر منجر به صرف هزینه مازاد، تداخل در وظایف و کاهش سرعت در برنامه ریزی و اجرا می شود که باید این رویه تغییر کند.
مدیرکل حراست دانشگاه فنی و حرفه ای کشور تاکید کرد: برای جلوگیری از این تداخل، بهترین راه حل ایجاد و توسعه تعامل و همکاری میان واحدهای نظارتی نظیر حراست و ارزیابی در دانشگاه است .
یزدانیان گفت: در چند سال اخیر شاهد نگاه موسع مدیران به حراست و نهاد های نظارتی در دانشگاههای فنی و حرفه ای می باشیم که باید قدردان بوده و از این فرصت بهره مند شد تا این نهادها به جایگاه اصلی و اثر گزار خود در فعالیت دانشگاه دست یابند .
وی افزود: حضور در سیاست گذاری، مساله و مشکل یابی، ارائه راه حل ، کمک در فرایند اجرای برنامه ها ، دریافت بازخورد برنامه ها از اصلی ترین وظایف حراست هاست که باید در کنار واحد های نظارتی انجام شود.
مدیرکل حراست دانشگاه فنی و حرفه ای کشور همچنین بر ضرورت پرهیز از ریسک پذیری در استفاده از اطلاعات غیررسمی تاکید کرد و گفت که حراست باید در دوره جدید و نگاه تازه از اطلاعات نهادهای رسمی مانند بازرسی  کمک بگیرد.
یزدانیان از سوء استفاده مخالفان و معاندان از محیط دانشگاه به عنوان یک تهدید دائمی بویژه در شرایط دشوار کشور نام برد و خواستار برخورد هوشمندانه حراست در این زمینه شد.
دومین همایش نظارت و ارزیابی و حراست دانشگاه فنی و حرفه ای کشور از صبح سه شنبه در دانشگاه امام محمد باقر (ع) ساری آغاز به کار کرد و به مدت 2 روز ادامه می یابد.
این همایش کارگاههای نظارتی و حراستی نیز برای مسئولان مربوط دانشگاههای فنی و حرفه ای کشور برگزار می شود.
در حال حاضر 178 آموزشکده و دانشکده فنی و حرفه ای در کشور فعالیت می کنند که از این تعداد 57 دانشکده اختصاصی بانوان است و حدود 150 رشته تحصیلی در آنها فعالیت دارند.
علاه بر این، هم اکنون حدود 600 هزار دانشجو در دوره‌های مهارتی تحصیل می‌کنند که این رقم با در نظر گرفتن برنامه ششم توسعه باید تا پایان این برنامه به بیش از یک میلیون و200 هزار دانشجو افزایش یابد .
در ضمن کارگاه های تخصصی با موضوعیت تعیین سطح حراست ها با حضور دکتر یزدانیان و مدیران حراست استانی دانشگاه های فنی و حرفه ای سراسر کشور برگزار گردید.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها