بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۷۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
درخواستی برای توسعه
تدبیر24»امام جمعه و شوراهای بخش دستگردان از توابع شهرستان طبس استان خراسان جنوبی در اقدامی متمداننه، از نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خواسته که با کسر یک ماه یارانه اهالی این منطقه، جاده دسترسی این بخش به مرقد مطهر یکی از یاران امام رضا علیه السلام که در سفر امام از مدینه به طوس ایشان را همراهی می کرده و در بین راه مرحوم شده است را تکمیل نمایند.

به گزارش خبرنگار تدبیر۲۴ و به گفته اهالی، در صورت تکمیل این جاده حدودا سی کیلومتری، مسیر خودروهایی که از سمت اصفهان و برخی استان های غربی و جنوب غربی به مشهد مقدس عازم هستند، بیش از 130  کیلومتر نزدیک تر می گردد.
در این رابطه ذکر چند نکته دارای اهمیت است:

۱. اینکه اهالی یک منطقه ی محروم حاضر به عدم دریافت یارانه یک ماه خود  و تخصیص آن برای اجرای یک پروژه عمرانی باشند، علاوه بر سطح فرهنگی بالای آن مردم، نشان دهنده اهمیت آن پروژه برای منطقه دارد که شاید برخی مسئولین از درک آن عاجز باشند.

۲. دغدغه بسیاری از متخصصین در سال های گذشته، هدررفت مبالغ کلان یارانه و‌خرد شدن آن و عدم هزینه کرد بهینه اعتبارات کشور در مسیر توسعه و عمران مناطق بوده است. این مهم به دلیل اختلاف نظرها و نگرانی از تبعات مردمی آن تا کنون میسر نبوده است.

۳. درخواست زیبای اهالی این منطقه، فرصت طلایی برای بخش برنامه و بودجه کشور خواهد بود که فرهنگ درخواست عدم دریافت یارانه و هزینه آن در پروژه های عمرانی مناطق را  گسترش خواهد داد.

   ۴. اکثر مناطق کشور پروژه های حیاتی مشابه دارند که اقدام سازمان برنامه و بودجه در این منطقه می تواند الگویی برای سایرین قرار گیرد.

۵. کاهش فاصله 130 کیلومتری برای هزاران خودروی متردد بین استان های غربی و مشهد مقدس، علاوه بر مدیریت زمان، صرفه جویی قابل ملاحظه در مصرف سوخت داشته و به نظر می رسد پروژه مذکور از این جهت بایستی در اولویت قرار گیرد.

۶. با احداث این جاده، تردد در شهرهای نسبتا کم جمعیت بردسکن و کاشمر در استان خراسان رضوی نیز افزایش یافته و می تواند مهاجرت معکوس از کلان شهرها به این شهرهای کوچک را نیز در پی داشته باشد.
برچسب ها: تدبیر24 ، یارانه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها