بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۷۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
سوپربول یا مسابقه سالانه فینال فوتبال آمریکایی قهرمانی لیگ ملی این کشور، امسال باعث رقم خوردن ضعیف‌ترین عملکرد باکس‌آفیسی فیلم‌ها در سال‌های اخیر شد.
تدبیر24»آخر هفته رخداد مهم سوپربول همیشه چالشی برای باکس آفیس ایالات متحده است اما امسال اوضاع افتضاح بود. روی هم رفته، فروش بلیت‌های سینمای داخلی برای این بازه زمانی با افتی شدید به حدود ۷۰ میلیون دلار رسید که بدترین عملکرد آخر هفته سوپربول در ۱۹ سال اخیر و همچنین از جمله ضعیف‌ترین عملکردها در میان آخر هفته‌های هر زمانی از سال از ۱۹۹۷ تا به حال بود.

در عین حال بازه‌ای نادر بود که هیچ یک از فیلم‌های اکران شده در سینماها بیش از ۱۰ میلیون دلار نفروختند. البته آب‌ و هوای بسیار بد کالیفرنیا هم کمکی به فیلم‌ها نکرد.

به گزارش مهر، فیلم "گلس" محصول یونیورسال و دیزنی و "قسمت بالایی" محصول اس‌تی‌اکس فیلمز و لنترن برای به ترتیب سومین و چهارمین نمایش خود در صدر جدول باقی ماندند و ۹.۵ میلیون دلار و ۸ میلیون دلار فروختند. فیلم "خانم بالا" که جدیدترین فیلم اکران شده در سطح ملی بود نتوانست به هیچ وجه با آن‌ها رقابت کند و ۶.۷ میلیون دلار فروخت.

در حال حاضر درآمد کلی داخلی "گلس" ۸۸.۷ میلیون دلار است. در خارج از آمریکا، این تریلر ابرقهرمانی ساخته ام. نایت شیامالان ۱۲.۲ میلیون دلار دیگر فروخت تا آخر هفته را با جمع فروش جهانی ۱۹۹ میلیون دلار به پایان ببرد.

در خارج از آمریکا، یونیورسال با فیلم "چطور اژدهای‌تان را تربیت کنید: دنیای پنهان" در صدر جدول فیلم‌های خارجی قرار گرفت. قسمت سوم این فیلم انیمیشن که روز بیست‌ودوم فوریه در ایالات متحده اکران خواهد شد، از ۴۲ بازار ۴۰.۲ میلیون دلار کسب کرد که جمع فروشش تا به حال را به ۸۴.۴ میلیون دلار می‌رساند.

فیلم "قسمت بالایی" با نقش‌آفرینی کوین هارت و برایان کرنستون تا به حال روی هم رفته عملکردی بهتر از حد انتظار داشته و فروش داخلی و بین‌المللی آن به ترتیب ۷۵.۶ میلیون دلار و ۸۳.۲ میلیون دلار بوده است. این فیلم از همین حالا دومین فیلم پرفروش تاریخ شرکت اس‌تی‌اکس است. این پروژه برای لنترن که مالک جدید شرکت واینستین است هم سودمند بوده است.

در رتبه سوم، بعد از اینکه "خانم بالا" به شدت توسط منتقدان کوبیده شد، نتوانست فروش خوبی هم بکند. این فیلم محصول شرکت سونی بودجه‌ای حداقل ۱۵ میلیون دلاری داشت و ممکن است تا پایان فروشش در آمریکای شمالی فقط ۱۵ میلیون دلار بفروشد. این فیلم که توسط کاترین هاردویک کارگردانی شده و بازسازی یک فیلم مکزیکی تحسین‌شده محصول سال ۲۰۱۱ با همین نام است، داستان زنی جوان را تعریف می‌کند که می‌خواهد از کارتلی که دوستش را ربوده، انتقام بگیرد.

از زمان سوپربول سال ۲۰۰۸ تا به حال که در آن فیلم "هانا مونتانا و مایلی سایرس: کنسرت بهترین هر دو دنیا" محصول دیزنی توانست ۳۱.۲ میلیون دلار بفروشد، هیچ فیلمی چنین عملکردی نداشته است. دیگر فیلم‌های موفق بازه سوپربول تا به حال "ربوده شده" محصول فاکس سال ۲۰۰۹ با فروش ۲۴.۷ میلیون دلار و "جان عزیز" سال ۲۰۱۰ بوده‌اند. 

برچسب ها: تدبیر24 ، مسابقات
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها